Forfatter Emne: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?  (Læst 13852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Dato: Oktober 25, 2011, 12:13:06 pm »
Hej gutter

Den kollektive viden på svrider plejer jo at være enorm, så jeg tænkte at jeg lige ville høre hvad i mener om hvilken vaskemaskine jeg skal købe.

Min mors vaskemaskine er gået i stykker, og som den gode og artige søn jeg er, vil jeg forære hende en ny i fødselsdagsgave. Hun bor alene i hus, og har derfor ikke brug for den helt store kapacitet, men da hun jo vasker dyner en gang i mellem, er det praktisk at have en kapacitet på 6-7 liter.

Jeg har kigget lidt på diverse tests i Tænk, men det er meget få af de vaskemaskiner der er testet, som jeg kan finde nogen steder. Deres brugerundersøgelse viser, at Miele har markant størst tilfredshed blandt brugerne(90%), hvorimod næste mærke, AEG/Electrolux, kun har 53%. Derefter kommer Siemens og Bosch med hhv. 41% og 40%.

Punkt1 har i øjeblikket en electrolux EWF166110W maskine til 3000kr. Men da electrolux ligger lidt lavt i brugerundersøgelsen, og i øvrigt ikke har klaret sig så godt i Tænk's test, er jeg lidt skeptisk. Så derfor ville jeg høre hvad svrider kan anbefale? Meget gerne i konkrete modeller, af nyere dato. Da min mor ikke vasker særligt meget, har energiforbrug ikke den største betydning, men det er da klart en god ide at spare alligevel. Det skal bare ikke gå for meget på kompromis med kvaliteten.

Et prisniveau vil ligge på omkring 3000 kr eksl. levering, så derfor håber jeg at finde noget godt på tilbud, fx som den omtalte electrolux-maskine.

Hvis i kan oplyse mig om forhandlerne, ville det også være rart. Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod at købe på nettet, bare jeg kan få en nogenlunde hurtig levering. Den eneste forretning jeg gerne vil undgå, er elgiganten :)

Edit: Testvinderen i Tænk var en LG F1480QDS, som egentligt ser meget fornuftig ud. Desværre kan jeg ikke lige finde noget om LGs holdbarhed ifht. de andre mærker. Hvad siger i?
« Senest Redigeret: Oktober 25, 2011, 12:19:35 pm af pingo »
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2011, 12:29:20 pm »
Vaskemaskine? Er det den hvide satan i vores bryggers som kun kæreste betjener?  :lmao:

Når hun vasker så lidt, så søg på elgiganten/wupti i dit prisinterval og vælg den pæneste, det ville jeg have gjort.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2011, 12:53:54 pm »
Vaskemaskine? Er det den hvide satan i vores bryggers som kun kæreste betjener?  :lmao:

Når hun vasker så lidt, så søg på elgiganten/wupti i dit prisinterval og vælg den pæneste, det ville jeg have gjort.

Det er sgu lige meget hvor pæn den er, den skal stå nede i en kælder alligevel. Det vigtige er jo at tøjet bliver rent og at den ikke koster for meget.

..og som singlefyr må jeg lige sige at vaskemaskiner kan være meget facinerende. Og så er det fandme lidt af en tryllekunst at få købt en, for ingen er på lager nogen steder, eller også koster de en bondegård og jeg-ved-ikke-hvad.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2011, 01:20:34 pm »
Tja, burde være en nem sag. Som singlefyr behøver man kun ét program; kogevask.
Er dog ikke sikker på, at din mor bliver helt tilfreds ...

 :lmao:
Spøg til side, så er Miele vist toppen af poppen. Også dem der står for størstedelen af industrimaskinerne.
Dog ville jeg nok kigge efter Siemens, Bosch eller AEG. Men jeg frygter egentlig ikke det værste, så længe man bliver i de velkendte mærker. Der vil altid være noget omkring programmer, hastighed og miljøvenlighed samt lydniveau. Og så er der brugervenlighed ... Udelukkelsesmetoden virker nok bedst hér.

Var hoppet på én af de tre her:

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/LN69670L/aeg-vaskemaskine
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAQ284E1SN/bosch-vaskemaskine-waq284e1sn
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WM14Q3E0DN/siemens-vaskemaskine

« Senest Redigeret: Oktober 25, 2011, 01:30:39 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #4 Dato: Oktober 25, 2011, 01:23:11 pm »
AEG laver nogle gode nogle..   

alternativt prøv lige at smut forbi den blå avis. der kan man godt finde en god TOPmodel der ikke har været brugt så meget.


Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #5 Dato: Oktober 25, 2011, 01:57:27 pm »
Vaskemaskine? Er det den hvide satan i vores bryggers som kun kæreste betjener?  :lmao:

Når hun vasker så lidt, så søg på elgiganten/wupti i dit prisinterval og vælg den pæneste, det ville jeg have gjort.

Det er sgu lige meget hvor pæn den er, den skal stå nede i en kælder alligevel. Det vigtige er jo at tøjet bliver rent og at den ikke koster for meget. fair nok :)

..og som singlefyr må jeg lige sige at vaskemaskiner kan være meget facinerende. Og så er det fandme lidt af en tryllekunst at få købt en, for ingen er på lager nogen steder, eller også koster de en bondegård og jeg-ved-ikke-hvad.

Nok mig der har misset noget, men hvad præcis er det der er vigtig ved vaskemaskinen, jeg mener hvis den skal koste i omegnen af 3000 kr, udseende er ikke vigtigt, den skal selvfølgelig kunne vaske rent, 6-7 kg, forbrug underordnet, kan det så ikke være fuldstændig ligemeget hvilken en du vælger? (så længe du holder dig til en "kendt" mærke)

mht til lagerstatus så check
http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Vaskemaskiner/Frontbetjente/?sorter=pris&side=0&antal=18
her er de fleste leveret inden 4 dage.

God jagt.

Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #6 Dato: Oktober 25, 2011, 02:02:06 pm »
1600 omdr. som minimum !  .. så bliver tøjet næsten centrifugeret tørt, dvs det skal ikke hænge så lang tid på tørresnoren og det er også bedre for indeklimaet, hvis du tørrer tøjet indenfor


God damn det er en "tør" tråd !!
« Senest Redigeret: Oktober 25, 2011, 02:03:50 pm af Luske »

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #7 Dato: Oktober 25, 2011, 02:07:35 pm »
1600 omdr. som minimum !  .. så bliver tøjet næsten centrifugeret tørt, dvs det skal ikke hænge så lang tid på tørresnoren og det er også bedre for indeklimaet, hvis du tørrer tøjet indenfor


God damn det er en "tør" tråd !! - hehe men ren...

http://www.wupti.com/Produkter/wupti-outlet/Outlet-Hvidevarer/006075902/Indesit-IWE7168B.html

2299,- returvare det da billigt. Så må man jo leve med at denne hedder Indesit, man skal jo ikke snakke med den  :D
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #8 Dato: Oktober 25, 2011, 02:14:32 pm »
1600 omdr. som minimum !  .. så bliver tøjet næsten centrifugeret tørt, dvs det skal ikke hænge så lang tid på tørresnoren og det er også bedre for indeklimaet, hvis du tørrer tøjet indenfor


God damn det er en "tør" tråd !!

nåårh, der er da noget med omdrejning dér!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #9 Dato: Oktober 25, 2011, 02:31:16 pm »
1600 omdr. som minimum !  .. så bliver tøjet næsten centrifugeret tørt, dvs det skal ikke hænge så lang tid på tørresnoren og det er også bedre for indeklimaet, hvis du tørrer tøjet indenfor


God damn det er en "tør" tråd !! - hehe men ren...

http://www.wupti.com/Produkter/wupti-outlet/Outlet-Hvidevarer/006075902/Indesit-IWE7168B.html

2299,- returvare det da billigt. Så må man jo leve med at denne hedder Indesit, man skal jo ikke snakke med den  :D
Jeg har et køleskab i det mærke, og det er mildest talt noget bras :(
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #10 Dato: Oktober 25, 2011, 02:34:11 pm »
1600 omdr. som minimum !  .. så bliver tøjet næsten centrifugeret tørt, dvs det skal ikke hænge så lang tid på tørresnoren og det er også bedre for indeklimaet, hvis du tørrer tøjet indenfor


God damn det er en "tør" tråd !! - hehe men ren...

http://www.wupti.com/Produkter/wupti-outlet/Outlet-Hvidevarer/006075902/Indesit-IWE7168B.html

2299,- returvare det da billigt. Så må man jo leve med at denne hedder Indesit, man skal jo ikke snakke med den  :D
Jeg har et køleskab i det mærke, og det er mildest talt noget bras :(

okay, lød også lidt for billigt til at være sandt. Nok en grund til det er returneret.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #11 Dato: Oktober 25, 2011, 03:47:14 pm »
ja hold dig væk fra Indesit / Aristion .. det er noget bras
   (mener mærkerne er identiske, borset fra navnet.. og det er italiensk - vi ved godt allesammen hvor ringe Italienerne er til at lave elektronik !)

køb noget tysk !  Bosch - Siemens - AEG




kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #12 Dato: Oktober 25, 2011, 04:46:52 pm »
som den gode søn du er bør du stadig kigge lidt til energiforbruget så vaskemaskinen ikke bliver dyr i længden. :innocent:
der har lige været en test (kan ikke huske hvor jeg så den??? måske lokalavisen eller søndagsavisen) de kom frem til at man skulle købe energi A som mange gange kunne købes til rigtig gode priser på nettet. du kunne jo også besøge skousen med deres kommunistpriser. de er til at tale med. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #13 Dato: Oktober 25, 2011, 08:43:18 pm »
Jeg arbejder i køkkenbranchen og vi forhandler mange af de nævnte mærker, og man hører desuden en hel del i den branche...

Min personlige mening ud fra de erfaringer jeg har, så skal du vælge Miele til vaskemaskine og tørretumbler, og Siemens til resten.

Ydermere er min personlige mening at electrolux/AEG ikke bør overvejes, i hvert fald ikke hvis du regner med en form for service hvis der en dag sker noget med den. Her er Siemens de andre overlegne, også Miele...

Men spørgsmålet er om du overhovedet behøver at gå op i Miele, Siemens har nogle prisstærke modeller, som både er energivenlige og har 1600 omdr., som vel egentlig er det eneste udover kilokapaciteten som betyder noget...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #14 Dato: Oktober 26, 2011, 06:53:45 am »
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAQ284E1SN/bosch-vaskemaskine-waq284e1sn

Vi har noget ala denne (gider ikke gå ud og kigge om det er HELT samme model. - den spiller max til en famlie med 2 voksne og 2 børn (den vasker næsten hver dag)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.