Forfatter Emne: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?  (Læst 13853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #15 Dato: Oktober 26, 2011, 07:24:12 am »
Hej alle, mange tak for jeres svar.

Jeg tror at jeg vælger Tænk's testvinder, LG F1480QDS. Den bør komme på lager om en uges tid eller to, siger folk, og den kan fås til ca 4500 kr. Jeg ville gerne købe en Miele, men de er bare for dyre.

Den Siemens vaskemaskine min mor har nu, har arbejdet fint siden jeg var 10-12 år gammel, så man må sige at der ikke er noget galt med det mærke.. Den døde af oversvømmelserne i sommer, så den sprænger propperne hver gang man prøver at sætte den i gang.

Jeg har kigget på følgende løsninger:

( mærke - Energiklasse/Vaskeklasse/centrifugeringsevne - pris)

LG F1480QDS - A++/A/A - 4444 kr
Siemens WAQ28461SN - A+++/A/B - 3900 kr
Bosch WAQ28461SN - A+++/A/B - 3750 kr

Jeg har ikke rigtigt noget imod at betale 500-700kr mere, for at få LG-vaskemaskinen, der både er bedst i test(dog kun 5%point end de to andre) og har en bedre centrifugeringsevne. Problemet er blot at den er udsolgt stort set alle steder. Så derfor ender vi nok med bosch'en, der er kåret som "god til prisen".
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #16 Dato: Oktober 26, 2011, 07:25:59 am »
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAQ284E1SN/bosch-vaskemaskine-waq284e1sn

Vi har noget ala denne (gider ikke gå ud og kigge om det er HELT samme model. - den spiller max til en famlie med 2 voksne og 2 børn (den vasker næsten hver dag)

Jeg tror også det er den, vi har. Billig og fungerer rigtig godt. Køb!

(Ups, for sent - du har jo bestilt LG :-) Den er sikkert også fremragende)
« Senest Redigeret: Oktober 26, 2011, 07:27:49 am af Ole »
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #17 Dato: Oktober 26, 2011, 02:02:07 pm »
Hej alle, mange tak for jeres svar.

Jeg tror at jeg vælger Tænk's testvinder, LG F1480QDS. Den bør komme på lager om en uges tid eller to, siger folk, og den kan fås til ca 4500 kr. Jeg ville gerne købe en Miele, men de er bare for dyre.

Den Siemens vaskemaskine min mor har nu, har arbejdet fint siden jeg var 10-12 år gammel, så man må sige at der ikke er noget galt med det mærke.. Den døde af oversvømmelserne i sommer, så den sprænger propperne hver gang man prøver at sætte den i gang.

Jeg har kigget på følgende løsninger:

( mærke - Energiklasse/Vaskeklasse/centrifugeringsevne - pris)

LG F1480QDS - A++/A/A - 4444 kr
Siemens WAQ28461SN - A+++/A/B - 3900 kr
Bosch WAQ28461SN - A+++/A/B - 3750 kr

Jeg har ikke rigtigt noget imod at betale 500-700kr mere, for at få LG-vaskemaskinen, der både er bedst i test(dog kun 5%point end de to andre) og har en bedre centrifugeringsevne. Problemet er blot at den er udsolgt stort set alle steder. Så derfor ender vi nok med bosch'en, der er kåret som "god til prisen".

Bosch og Siemens er "samme" mærke, og de to modeller er jeg umiddelbart overbevist om er præcis magen til hinanden, bortset fra mærkatet med producentens navn...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #18 Dato: Oktober 26, 2011, 02:37:12 pm »
Bosch og Siemens er "samme" mærke, og de to modeller er jeg umiddelbart overbevist om er præcis magen til hinanden, bortset fra mærkatet med producentens navn...

Gælder det ikke også elektrolux?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #19 Dato: Oktober 26, 2011, 02:46:28 pm »
Bosch og Siemens er samme mærke/producent/model.
Eneste forskel er placering af mærket :)

BSH hvidevarer er ganske fornuftige til prisen!

Miele kunne jeg aldrig drømme om at købe privat. Service er nærmest ikke eksisterende hos dem! Den service folk oplevede for 10år siden på Miele maskiner, er forlængst droppet. Desuden kan Miele kun købes hos udvalgte forhandlere, efter Miele lancerede deres SDS-forhandler politik. Alene for at holde deres produkter af e-handel=for billige Miele maskiner.

LG har vi haft gode erfaringer med at opsætte for rengøringsfirmaer (steder som ikke var store nok til industrimaskiner) - så den går du nok ikke galt i byen med.
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #20 Dato: Oktober 26, 2011, 08:29:38 pm »
Jeg arbejder i køkkenbranchen og vi forhandler mange af de nævnte mærker, og man hører desuden en hel del i den branche...

Min personlige mening ud fra de erfaringer jeg har, så skal du vælge Miele til vaskemaskine og tørretumbler, og Siemens til resten.

Ydermere er min personlige mening at electrolux/AEG ikke bør overvejes, i hvert fald ikke hvis du regner med en form for service hvis der en dag sker noget med den. Her er Siemens de andre overlegne, også Miele...

Men spørgsmålet er om du overhovedet behøver at gå op i Miele, Siemens har nogle prisstærke modeller, som både er energivenlige og har 1600 omdr., som vel egentlig er det eneste udover kilokapaciteten som betyder noget...
Nå så det mener du ?
Jeg har så været offer for Siemens service på en 5 uger gammel maskine. De magtede ikke at reparere, og ændrede gentagne gange fristen for hvornår de kunne reparere maskinen, hvilket resulterede i at jeg fik forsikringen til at totalskade den. (efter godt fire uger uden vaskemaskine var børnefamiliens tålmodighed endegyldigt opbrugt)   Efterfølgende har jeg købt en AEG til ca. samme pris, som er mere støjsvag, vasker bedre og centrifugerer bedre.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #21 Dato: Oktober 26, 2011, 09:33:50 pm »
AEG laver nogle gode nogle..   

alternativt prøv lige at smut forbi den blå avis. der kan man godt finde en god TOPmodel der ikke har været brugt så meget.
Nemlig ja... Købte en tidligere topmodel for 1500 nyprisen havde været 8000 ... den har nu kørt i 4 år uden problemer - brugt ca 2 gange om ugen... Så brugt kan bruges :) kan sæføli ikke huske modellen men den finder jeg i løbet af weekenden... Hvis vaskebehovet er lavt og det er til mor ja så køb en pæn en ;-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #22 Dato: Oktober 26, 2011, 10:35:18 pm »
I mit tidligere job har jeg repareret en ikke helt lille mængde hvidevarer, og kan kun tilskrive mig at Miele er super kvalitet. Ufatteligt nemt at servicere og man kan faktisk få reservedele til dem selv 10 år efter hvor de andre mærker halter noget efter.

Kan desuden tilslutte mig holdningen til Bosch/Siemens. Selvom man normalt opfatter levetid over 5 år som lånt tid, så har de altså en evne til at holde det dobbelte - det er lidt min fornemmelse på dem jeg har haft gennem fingrene.. Omvendt - set på de regninger min gamle mester sendte ud for et servicebesøg/rep, så kan det vist bedre betale sig at hive en kinamodel ned fra hylden i tilbudskataloget og lade den holde de 2 år der er reklamationsret i for så at skifte til nyt :/
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #23 Dato: Oktober 27, 2011, 07:05:18 am »
Sjovt nok sidder jeg idag og venter på Bosh service manden... Med 2 voksne og 3 børn = +7 vask kørsler/uge så klarede den første sig 6 år og den som skal garanti repareres 1,5 år...
Hvis man ikke vasker meget så tror jeg mærke er af mindre betydning..
Bosch service er god, og man kan enkelt købe reservedele hvis man kan klare så fejl selv..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #24 Dato: Oktober 27, 2011, 07:06:05 am »
Nååhja.. Nr 1 var også en Bosch :0)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Hvilken vaskemaskine skal jeg købe?
« Svar #25 Dato: Oktober 27, 2011, 05:38:25 pm »
Så blev der købt en! En Bosch WAQ28461SN! Jeg fik hugget prisen ned til 3k, fordi jeg havde set den billigere et andet sted, så alt er godt. Så håber vi at Moar bliver glad!
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad