Forfatter Emne: Import af MC fra Tyskland eller Italien  (Læst 13809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Dato: August 30, 2012, 11:03:05 am »
Hej forum,

I mine våde drømme går jeg og leger lidt med tanken om at importere en MC fra Tyskland eller Italien. Hvis jeg skulle gå all in, så købte jeg en Aprilia RSV4R som denne:

http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/aprilia-rsv4-berlin/164843565.html

Grunden til at jeg overvejer import er at jeg efterhånden har hørt mange mennesker snakke om hvor meget man kan spare på de lidt dyrere maskiner. Men jeg ved INTET om hvordan det forgår i praksis.

SÅ...

Hvordan vurderer man salgsprisen? Jeg går ud fra at sælger får noget afgift tilbage når der eksporteres, som jeg ikke skal betale når der handles? Hvordan finder man ud af hvor meget det er?

Ligeledes, når køretøjet importeres, så skal det til toldsyn og så skal der betales indregistreringsafgift. Er det lige til?

Endeligt så får man en MC med tyske eller italienske papirer - betyder det noget ift. garanti og har i erfaringer med hvad det betyder ved gensalg?

Og hvad har man så i sidste ende sparet (slag på tasken)?

På forhånd tak for tips :-)

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #1 Dato: August 30, 2012, 11:05:46 am »
Og by the way... Hvordan kan man ikke få stiv p** over denne her lyd?!?!?!

Aprilia RSV4 with Austin Racing Motogp style exhaust

Læg mærke til hvordan den ændrer sig når han sætter den i gear  :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #2 Dato: August 30, 2012, 11:36:40 am »
Ja den lyder sku meget godt!! ;) Import, no clue, der må klogere folk på banen  :whipped:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #3 Dato: August 30, 2012, 12:12:57 pm »
Tyskland har ikke noget der svarer til den Danske afgift så det er bare til at betale prisen.. tjek evt mobile.de

Toldsyn og indregistreringsafgift er lige til (hvis man altså møder op til toldsyn med original råberør, blink, nummerpladeholdere etc.)


It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #4 Dato: August 30, 2012, 12:46:35 pm »
Tyskland har ikke noget der svarer til den Danske afgift så det er bare til at betale prisen.. tjek evt mobile.de

Toldsyn og indregistreringsafgift er lige til (hvis man altså møder op til toldsyn med original råberør, blink, nummerpladeholdere etc.)

Og så er der noget med at der er 3 vurderinger - under middel, middel og over middel stand? Hvad betyder de 3 vurderinger for den endelige afgift?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #5 Dato: August 30, 2012, 12:56:35 pm »
Da jeg var til toldsyn med min gamle CBR600 der fik jeg fortalt at der "kun" var 7% at spare fra middel til undermiddel..... Om det er sandt kan jeg ikke svare på ;)

Men det er vist blevet en del mere besværlig at få vurderet den i dag hos Skat end det var den gang jeg fik vurderet min gamle maskine..... Den gang tog det en ½time så kunne jeg betale ved kasse 1.... I dag skal man sende papir ind osv og så kan der gå helvedes langtid inden du kan få lov til at få plader på den har jeg læst mig til. Har læst om nogen som skal vente ½ år - 7mdr...........

Den gang sparede jeg ca 15000 kr iforhold til hvad en brugt kostede herhjemme privat.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #6 Dato: August 30, 2012, 01:13:14 pm »
Da jeg var til toldsyn med min gamle CBR600 der fik jeg fortalt at der "kun" var 7% at spare fra middel til undermiddel..... Om det er sandt kan jeg ikke svare på ;)

Men det er vist blevet en del mere besværlig at få vurderet den i dag hos Skat end det var den gang jeg fik vurderet min gamle maskine..... Den gang tog det en ½time så kunne jeg betale ved kasse 1.... I dag skal man sende papir ind osv og så kan der gå helvedes langtid inden du kan få lov til at få plader på den har jeg læst mig til. Har læst om nogen som skal vente ½ år - 7mdr...........

Føj  :o

Den gang sparede jeg ca 15000 kr iforhold til hvad en brugt kostede herhjemme privat.

Det er da også værd at tage med. Kan du huske hvor mange € du gav for den?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #7 Dato: August 30, 2012, 02:41:10 pm »
Mener der er svar på meget her: http://www.importmc.dk/
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #8 Dato: August 30, 2012, 03:43:26 pm »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #9 Dato: August 30, 2012, 03:49:02 pm »
Da jeg var til toldsyn med min gamle CBR600 der fik jeg fortalt at der "kun" var 7% at spare fra middel til undermiddel..... Om det er sandt kan jeg ikke svare på ;)

Men det er vist blevet en del mere besværlig at få vurderet den i dag hos Skat end det var den gang jeg fik vurderet min gamle maskine..... Den gang tog det en ½time så kunne jeg betale ved kasse 1.... I dag skal man sende papir ind osv og så kan der gå helvedes langtid inden du kan få lov til at få plader på den har jeg læst mig til. Har læst om nogen som skal vente ½ år - 7mdr...........

Føj  :o

Den gang sparede jeg ca 15000 kr iforhold til hvad en brugt kostede herhjemme privat.

Det er da også værd at tage med. Kan du huske hvor mange € du gav for den?

gave 33000 kr for den, og skulle give 42000 i afgift........ og den var vurderet til middel, selv om den stod perfekt :)

Prøv og ring og tag en snak med John Sahl fra www.autohenter.dk, han er en skide flink fyr  :thumbsup:
« Senest Redigeret: August 30, 2012, 03:50:49 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #10 Dato: August 30, 2012, 04:43:28 pm »
Da jeg var til toldsyn med min gamle CBR600 der fik jeg fortalt at der "kun" var 7% at spare fra middel til undermiddel..... Om det er sandt kan jeg ikke svare på ;)

Men det er vist blevet en del mere besværlig at få vurderet den i dag hos Skat end det var den gang jeg fik vurderet min gamle maskine..... Den gang tog det en ½time så kunne jeg betale ved kasse 1.... I dag skal man sende papir ind osv og så kan der gå helvedes langtid inden du kan få lov til at få plader på den har jeg læst mig til. Har læst om nogen som skal vente ½ år - 7mdr...........

Føj  :o

Den gang sparede jeg ca 15000 kr iforhold til hvad en brugt kostede herhjemme privat.

Det er da også værd at tage med. Kan du huske hvor mange € du gav for den?

gave 33000 kr for den, og skulle give 42000 i afgift........ og den var vurderet til middel, selv om den stod perfekt :)

Prøv og ring og tag en snak med John Sahl fra www.autohenter.dk, han er en skide flink fyr  :thumbsup:

Fin side, men jeg vil som udgangspunkt gerne gøre det selv og kender både tysk og italiensk talende mennesker :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #11 Dato: August 30, 2012, 05:56:35 pm »
Ja, hvis ikke det skal være en BMW S1000RR, så er den der 'Priller dælme fed!!  Ralle ralle  :whatever:

Jeg troede at det var blevet nemmere med toldsyn osv fordi det var mere et spørgsmål om tre forskellige niveauer frem for historier om syge mostre osv.
Jeg har en kammeret med en importeret Duc. Jeg kan høre ham ad hvis det er. Du skal bare sørge for at få alle TÜV papirer, typegodkendelser usw med. 
En gut tog en cykel med hjem fra Californien. Den har en anden typegodkendelse pga noget luftdims ala PAIR, så der var pokkers til ballade med at få den godkendt til plader herhjemme.

Du kan også købe SV'eren. Du får hajen med! GRATIS!  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #12 Dato: August 30, 2012, 06:14:16 pm »
Du kan få 5% i"RABAT" hvid de bedømmer den til middel, som de vist gør med de fleste, og 8% under middel. Min gamle som lignede lort, gaffa samt regnbue plast, endte på middel??. Men så skal man klage, med billede osv og det gad jeg ikke. Afgiften kan du beregne på skat.dk, bare find nypris og salgspris på en tilsvarende i danmark. Men med de priser vi har nu er der vist ikke meget at sparer. Skidtet skal hentes, benz trailer mv løber tit op.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #13 Dato: August 31, 2012, 11:25:21 am »
Ja, hvis ikke det skal være en BMW S1000RR, så er den der 'Priller dælme fed!!  Ralle ralle  :whatever:

Bimmeren er fed - den er bare for ... hmmm ... hvordan skal man nu sige det - "for tysk". Du ved - det hele virker lidt for godt og der er ikke rigtigt noget kant eller "balls" over den. Jeg har ingen ambitioner om at blive Kongen af Knutten, men er derimod mere hooked på noget der kilder i løgene - også når man ikke barberer millisekunder af sine forrige laptimes.

Det synes jeg at Prilleren gør - den er brutal, vibrerer og larmer (på en sindssygt fed måde). Min ZX10'er var også fed, men den (og andre række-4 litermaskiner) er på en eller anden måde bare lidt for kønsløse hvis man godt kan li' V2 bulder. Mine SV'ere har sq haft mere nosse end Klatten om end den var hurtigere. Men det er jo ikke alt :-)

Alternativer kunne være Duc 848, 1098 eller 1198 - men de lyder ikke helt lige så godt som Prilleren.

Så min logik er - 2 x V2 = Dobbelt op på nosse! Det giver totalt mening inde i mit hoved  :D

Jeg troede at det var blevet nemmere med toldsyn osv fordi det var mere et spørgsmål om tre forskellige niveauer frem for historier om syge mostre osv.
Jeg har en kammeret med en importeret Duc. Jeg kan høre ham ad hvis det er. Du skal bare sørge for at få alle TÜV papirer, typegodkendelser usw med. 
En gut tog en cykel med hjem fra Californien. Den har en anden typegodkendelse pga noget luftdims ala PAIR, så der var pokkers til ballade med at få den godkendt til plader herhjemme.

Tjek - det er skrevet i mente!

Du kan også købe SV'eren. Du får hajen med! GRATIS!  :mrgreen:

Nu frister du godt nok - det er jo også næsten en Duc :lol:

Du kan få 5% i"RABAT" hvid de bedømmer den til middel, som de vist gør med de fleste, og 8% under middel. Min gamle som lignede lort, gaffa samt regnbue plast, endte på middel??. Men så skal man klage, med billede osv og det gad jeg ikke. Afgiften kan du beregne på skat.dk, bare find nypris og salgspris på en tilsvarende i danmark. Men med de priser vi har nu er der vist ikke meget at sparer. Skidtet skal hentes, benz trailer mv løber tit op.

Forstået - takfor input - kan den blive vurderet over middel også og hvad betyder det så?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Import af MC fra Tyskland eller Italien
« Svar #14 Dato: August 31, 2012, 12:41:32 pm »
By the way...

Magacin har kigget på den to gange - man kan springe i udsendelserne ude til højre:

Program 9: http://www.magacin.dk/motorcykler/program-9-30042009/vi16/

Program 20: http://www.magacin.dk/motorcykler/program-20-25032010/vi45/

 :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever: :whatever:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4