Forfatter Emne: Rygbeskytter  (Læst 22890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Rygbeskytter
« Svar #45 Dato: Februar 14, 2007, 09:27:54 pm »
Jeg kører ikke med rygskjold.  :oops:

Jeg sveder som en hest i min dragt om sommeren. Kører unden foer i den hele året, og har det tilpas i dragten når der er 10-15 grader.
Jeg har fravalgt rygskjold, da jeg bliver totalt kogt i dem jeg har prøvet. Det er trods alt bedre at kunne tænke klart og blive på vejen  :?.

Hvilket rygskjold er det bedst ventilerede? For man bør jo kører med sådan en sag.
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
Jeg har prøvet at styrte med mit, landede direkte på højre skulder, men brækkede kun en finger. Da jeg kom hjem kiggede jeg skjoldet efter og ALLE beskyttelsespladerne havde mærker efter astfalten :respekt:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Rygbeskytter
« Svar #46 Dato: Februar 14, 2007, 09:31:13 pm »
Lidt offtopic, og så alligevel ikke.... Jeg regner med at købe mig en læderdragt i den kommende sæson, men bør jeg købe rygbeskytteren først, så jeg kan have den på når jeg skal prøve læderdragter? Eller bør man købe dragten først, og så rygbeskytteren?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Rygbeskytter
« Svar #47 Dato: Februar 14, 2007, 09:58:45 pm »
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
Jeg har prøvet at styrte med mit, landede direkte på højre skulder, men brækkede kun en finger. Da jeg kom hjem kiggede jeg skjoldet efter og ALLE beskyttelsespladerne havde mærker efter astfalten :respekt:

Er det denne du køre med?? http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1309

Jeg har nemlig gået længe og overvejet om det er sådan noget man skal købe, da jeg os tit er ved at omkomme af varme og de korte jakker man kan få, kan meget sjældent = aldrig fås i min str.  :brok:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Rygbeskytter
« Svar #48 Dato: Februar 15, 2007, 09:07:15 am »
Lidt offtopic, og så alligevel ikke.... Jeg regner med at købe mig en læderdragt i den kommende sæson, men bør jeg købe rygbeskytteren først, så jeg kan have den på når jeg skal prøve læderdragter? Eller bør man købe dragten først, og så rygbeskytteren?

Hygge
Jeg ville helt klart købe rygskjoldet først, da det da også fylder lidt.
På min egen læderdragt var det ingen problemer, jeg havde rygskjoldet først. Men der kan jo være forskel på dragter...
Anders
Suzuki GS500E 96

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Rygbeskytter
« Svar #49 Dato: Februar 15, 2007, 09:09:58 am »
jeg prøvede min dainese dragt og prøvede den også med skjold :thumbsup:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Rygbeskytter
« Svar #50 Dato: Februar 15, 2007, 11:44:32 am »
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
fed idé, T.Brun

er den for stor til, at du kan trække en fleece-trøje ud over om morgenen.?

og hvordan med at få armene i "ærmerne"..? skal man have klikket 20 spænder op-og-i for at komme i den.?
Nu uden tohjulet liv...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Rygbeskytter
« Svar #51 Dato: Februar 15, 2007, 11:55:01 am »
er den for stor til, at du kan trække en fleece-trøje ud over om morgenen.?

og hvordan med at få armene i "ærmerne"..? skal man have klikket 20 spænder op-og-i for at komme i den.?

Er det ikke bare et spørgsmål om at købe en fleece i den rette størrelse?

Dem jeg har prøvet skal kun lynes på maven.. (naturligvis skal de justeres "første" gang)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Rygbeskytter
« Svar #52 Dato: Februar 15, 2007, 12:18:23 pm »
Mads:
Citér
--------------------------------------------------------------------------------
Lidt offtopic, og så alligevel ikke.... Jeg regner med at købe mig en læderdragt i den kommende sæson, men bør jeg købe rygbeskytteren først, så jeg kan have den på når jeg skal prøve læderdragter? Eller bør man købe dragten først, og så rygbeskytteren?

Hygge

Bedøm selv:
Har købt en Spyke læderdragt for en måned siden. Fik en model hvor der var plads til dunken (en indretning af varierende størrelse der er til at få øje på, når du kigger nedad, og måske kan se dine fødder)
Da jeg kom hjem spurgte Lisbeth, om jeg også skulle bruge rygbeskytter i dragten?
Øhhh hmmm jaeee, det havde jeg ikke lige taget højde for da jeg prøvede dragten hos forhandleren :oops:
Ja, jeg er ved at smide toppen af førnævnte dunk :innocent:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Rygbeskytter
« Svar #53 Dato: Februar 15, 2007, 12:47:43 pm »
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
fed idé, T.Brun

er den for stor til, at du kan trække en fleece-trøje ud over om morgenen.?

og hvordan med at få armene i "ærmerne"..? skal man have klikket 20 spænder op-og-i for at komme i den.?

Jeg har en dainase brynje og den kan jeg sagtens trække en sweater ud over, sågar i sammen størrelse som jeg normalt bruger. Købt hos Mlol.de
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Rygbeskytter
« Svar #54 Dato: Februar 15, 2007, 02:49:02 pm »
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
Jeg har prøvet at styrte med mit, landede direkte på højre skulder, men brækkede kun en finger. Da jeg kom hjem kiggede jeg skjoldet efter og ALLE beskyttelsespladerne havde mærker efter astfalten :respekt:

Er det denne du køre med?? http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1309

Jeg har nemlig gået længe og overvejet om det er sådan noget man skal købe, da jeg os tit er ved at omkomme af varme og de korte jakker man kan få, kan meget sjældent = aldrig fås i min str.  :brok:
Lige netop den model.
Man tager den på som en anden jakke og lyner lynlåsen, stropperne bruger man til at spænde ind så skallerne sidder hvor de skal, derefter skal man ikke røre dem mere.
Man kan sagtens trække en flecce udover, men den skal nok være vindtæt før det hjælper noget.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Rygbeskytter
« Svar #55 Dato: Februar 15, 2007, 03:42:56 pm »
Lige netop den model.
Man tager den på som en anden jakke og lyner lynlåsen, stropperne bruger man til at spænde ind så skallerne sidder hvor de skal, derefter skal man ikke røre dem mere.
Man kan sagtens trække en flecce udover, men den skal nok være vindtæt før det hjælper noget.

Det vil sige en varm sommerdag, så er det nok bare med en sweatshirt udover??  :D
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Rygbeskytter
« Svar #56 Dato: Februar 15, 2007, 03:53:31 pm »
Det vil sige en varm sommerdag, så er det nok bare med en sweatshirt udover??  :D

På en varm sommerdag, har jeg kun en t-shirt INDEN-under min. Men jeg bruger den dog ikke ved motorvejskørsel.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Rygbeskytter
« Svar #57 Dato: Februar 15, 2007, 04:58:38 pm »
Det vil sige en varm sommerdag, så er det nok bare med en sweatshirt udover??  :D

Okay, så må det være nok med en sweatshirt på alm. landevej. Er den for kold ved motorvejshastighed, eller er det pågrund af sikkerheden?

På en varm sommerdag, har jeg kun en t-shirt INDEN-under min. Men jeg bruger den dog ikke ved motorvejskørsel.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Rygbeskytter
« Svar #58 Dato: Februar 15, 2007, 05:37:59 pm »
Okay, så må det være nok med en sweatshirt på alm. landevej. Er den for kold ved motorvejshastighed, eller er det pågrund af sikkerheden?

Hmm næh jeg tror såmænd ikke der er noget at udsætte på sikkerheden i den, på nogle områder er den måske bedre end min tekstiljakke, da pladerne sidder bedre fast og ikke kan flytte sig. Det er mere fordi brynjen er kanonpraktisk i byen, sammen med et par Draggin jeans ser man lynhurtigt helt præsentabel ud ;) Det er hurtigt at tage på og køre afsted på et ærinde. Når jeg kører motorvej er det oftere en længere tur hvor jeg har mere tid til lige at komme i hele udstyret. (Som er lidt mere praktisk hvis man pludselig ender i regnvejr)
« Senest Redigeret: Februar 15, 2007, 05:39:56 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Rygbeskytter
« Svar #59 Dato: Februar 15, 2007, 08:42:25 pm »
Jeg kører ikke med rygskjold.  :oops:

Jeg sveder som en hest i min dragt om sommeren. Kører unden foer i den hele året, og har det tilpas i dragten når der er 10-15 grader.
Jeg har fravalgt rygskjold, da jeg bliver totalt kogt i dem jeg har prøvet. Det er trods alt bedre at kunne tænke klart og blive på vejen  :?.

Hvilket rygskjold er det bedst ventilerede? For man bør jo kører med sådan en sag.
Så skal du tage og købe en brunje, jeg har en jeg bruger hele sommeren sammen med en cross T-shirt.
Det er lidt koldt på vej til arbejde om morgenen, men tro mig du vil elske det om eftermiddagen.
Jeg har købt mit hos www.dinmc.dk
Jeg har prøvet at styrte med mit, landede direkte på højre skulder, men brækkede kun en finger. Da jeg kom hjem kiggede jeg skjoldet efter og ALLE beskyttelsespladerne havde mærker efter astfalten :respekt:

Har du så et par "bukser" at samme type?

Er det ikke pisse koldt når der regner?
Jeg kan da huske fra mine læderdragt's dage at regnvand er temmeligt koldt når det trækker igennem en syning.