Forfatter Emne: Ondt i røven  (Læst 13539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Ondt i røven
« Svar #15 Dato: April 13, 2007, 10:43:06 am »
Det er det sæde jeg har på min.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Ondt i røven
« Svar #16 Dato: April 13, 2007, 10:49:45 am »
Jeg kan da godt se jeg ikke er den eneste med problemet :lol:

Har selv lagt mærke til at det ikke er lige meget hvilken påklædning man kører i, cowboybuks = ondt i røven hvorimod mine læderbukser og mine goretex ikke rører noget selv ikke efter en tur på over 600 til 700 km.

Også vigtigt at man husker på at flytte sig og netop Sveren har et dejligt langt sæde man kan flytte rundt på, så man ligger mere ned eller sidder mere ret op

Jeg har sprit nyt Rukka goretex på, og jeg synes jeg får flyttet mig rundt efterhånden.

Det kunne da godt være at gel er løsningen, men på den der side er det kun op til K5'eren til SV. Min er en K6 :whatever:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Ondt i røven
« Svar #17 Dato: April 13, 2007, 05:24:46 pm »
Jeg var forbi A.G.Poulsens eftf. aps., som er pressenningmager og autopolstrer, forleden. Han kan godt lave et gelsæde hvis man selv kommer med gel-delen, den kan fås hos en skumgummiforhandler. Han vil oven i købet lave det i en mere bling udgave, end det originale, hvis man har lyst til det 8). Han holder til på Grønttorvet 290 i Valby. Det kan være en smule svært at finde, men når man har fundet nummeret er det op ad trappen og lidt ned ad gangen til højre til man når skiltet med pressenning. I forstår hvad jeg mener når I er der. :wink:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Ondt i røven
« Svar #18 Dato: April 14, 2007, 03:07:48 am »
Jeg får som regel også ondt i rumpetten hvi sjeg har en bag på, for sidder jeg stort set helt stille på samme sted hele turen. Hvis jeg kører alene rykker jeg lidt mere rundt på sædet og får ikke ondt (efter en smule tilvending først på sæsonen).

Så bare giv den noget gas og ryk dig lidt rundt i sadlen  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Ondt i røven
« Svar #19 Dato: April 14, 2007, 09:03:07 am »
Jeg var forbi A.G.Poulsens eftf. aps., som er pressenningmager og autopolstrer, forleden. Han kan godt lave et gelsæde hvis man selv kommer med gel-delen, den kan fås hos en skumgummiforhandler. Han vil oven i købet lave det i en mere bling udgave, end det originale, hvis man har lyst til det 8). Han holder til på Grønttorvet 290 i Valby. Det kan være en smule svært at finde, men når man har fundet nummeret er det op ad trappen og lidt ned ad gangen til højre til man når skiltet med pressenning. I forstår hvad jeg mener når I er der. :wink:

Det lyder som en rigtig fed ide, men også som en dyr en af slagsen. Sagde han noget om pris?

Jeg får som regel også ondt i rumpetten hvi sjeg har en bag på, for sidder jeg stort set helt stille på samme sted hele turen. Hvis jeg kører alene rykker jeg lidt mere rundt på sædet og får ikke ondt (efter en smule tilvending først på sæsonen).

Så bare giv den noget gas og ryk dig lidt rundt i sadlen  :thumbsup:

Jamen det er sku svært at skulle ligge ned med 200 i timen hver gang det gør ondt i røven, specielt hvis man kører i byen, det kan ikke anbefales :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Ondt i røven
« Svar #20 Dato: April 14, 2007, 09:13:30 am »
Citér
Det lyder som en rigtig fed ide, men også som en dyr en af slagsen. Sagde han noget om pris?
Nej, desværre, men han er til at snakke med, så man kunne sikkert finde ud af et eller andet smart...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Ondt i røven
« Svar #21 Dato: April 14, 2007, 09:16:59 am »
Ja det kunne jo være der var flere der var intresseret så vi ku få mængderabat.

Kan du ikke finde en ca pris og evt. nogle billedeksempler/hjemmeside, så kan vi da stavle en afstemning på benene herinde :thumbsup:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Ondt i røven
« Svar #22 Dato: April 14, 2007, 11:48:05 am »
Jae det er sku ikke verdens bedste sæde, har haft 17 forskellige mc + 4 crossere og svèn er den med det dårligste :(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ondt i røven
« Svar #23 Dato: April 14, 2007, 10:15:03 pm »
Jeg har Gel sæde på min... Det kan anbefales...

Har prøvet 2 med std sæde, og der var jeg træt i bagenden efter ca 30 minutter i begge tilfælde.

... og det føles rigtigt behageligt at sidde på og giver lige en cm eller to i højden for os med lange ben!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Ondt i røven
« Svar #24 Dato: April 14, 2007, 11:31:46 pm »
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Ondt i røven
« Svar #25 Dato: April 16, 2007, 05:22:36 pm »
Er det ikke lidt feesesnt at putte gel i sit sæde? Det er jo ikke en goldwing til morfar! :twisted:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ondt i røven
« Svar #26 Dato: April 16, 2007, 06:15:32 pm »
Fås det med varme? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Ondt i røven
« Svar #27 Dato: April 16, 2007, 06:42:18 pm »
 :lmao: :D

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Ondt i røven
« Svar #28 Dato: April 16, 2007, 08:45:26 pm »
Fås det med varme? :)
Ja, og i Tyskland kalder de det "Muschi-toast" :roll:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Ondt i røven
« Svar #29 Dato: April 16, 2007, 10:25:35 pm »
Er det ikke lidt feesesnt at putte gel i sit sæde? Det er jo ikke en goldwing til morfar! :twisted:

Hvorfor er det fesent at forbedre noget ved ens cykel, som i dette tilfælde både giver noget mere komfort, hæver ens siddehøjde lidt, samt gør at man sidder bedre fast på sædet?

Jeg synes egentlig det er ret så fesent at kommentere andre folks mening negativt, og håber da ikke det er en fremgangsmåde du ellers praktiserer når du står og sparker dæk til et træf.   :loser:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!