Forfatter Emne: Øv øv og av!  (Læst 2841 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Øv øv og av!
« Svar #15 Dato: September 02, 2010, 09:38:07 pm »
Hugger lige tråden...
Hjelm og jakke tager din indboforsikring. Selvrisikoen sender du videre til modpartens forsikringsselskab. Det gjorde jeg i sin tid, og der var ingen problemer.
Det der med selvrisikoen... ehh... hvordan gør man det i praksis??
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Øv øv og av!
« Svar #16 Dato: September 03, 2010, 12:12:43 pm »
Hugger lige tråden...
Hjelm og jakke tager din indboforsikring. Selvrisikoen sender du videre til modpartens forsikringsselskab. Det gjorde jeg i sin tid, og der var ingen problemer.
Det der med selvrisikoen... ehh... hvordan gør man det i praksis??

Du kontakter vel bare dit forsikringsselskab og henviser til den anden sag, hvor du jo har fået erstatning af modparten. Så skal de vel bare kontakte modpartens forsikring, hvorefter de betaler beløbet til dig. Selvrisiko er noget du selv skal betale, hvis du er skyld i en skade. Det er ikke noget du altid skal betale.

Da jeg blev kørt ned i sin tid, havde jeg ikke nogen indboforsikring(jeg var stadig dækket af mine forældres da jeg var under 21 år). Da skrev jeg til modpartens forsikringsselskab og sagde at de skylder mig dit og dat for jakke og hjelm. Jeg havde ikke nogen kvitteringer, kun et håndskrevent overslag, men det var fint nok.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad