Forfatter Emne: ´endelig!!!  (Læst 3561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ´endelig!!!
« Svar #15 Dato: Juli 10, 2007, 10:04:05 pm »
jeg har mest kørt på en monster pga køreskolen og prøvet nogle småture på en sv - men der er lige en ting jeg skal undersøge - forsikring - IF & Suzuki har jo en fed aftale

det som jeg også tænker på er at jeg kan få en helt ny 650 til samme pris  :P

en kollega sagde det samme her sidst på dagen man skal kunne lave den selv og være gode venner med dem der har et værksted der levere ducati dele for at ikke vente forlænge med at få den lavet...

eneste grund til jeg overvejede monsteren var at den var sat 45k ned og var kun 2år

hmm hjertet - tja - der er jo en grund til jeg oprettede en profil her til at starte med og ik ducati klubben dk ;)

Sajmon -> ik det at jeg kværner den - en ven fik smadre hans kawa ninja 600 i sverige på en villavej af nogle polske håndværkere i en størrer lastbil for nogle uger siden... det var stellet der blev bøjet

tja - jeg ved jo ik så meget - kun hvad forskellige fortæller mig ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Kilosfau

  • Gæst
Re: ´endelig!!!
« Svar #16 Dato: Juli 11, 2007, 12:25:29 am »
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.

Lige netop servicceintervallerne er noget som Ducati har arbejder meget med på Monster 695. Generelt så er den blevet en del billigere at holde kørende mht serviceomkostninger for materialer og timeforbrug. Det viser lidt om at hvad du siger er rigtigt men samtidig så betyder det så også at du er lidt bagud   :undecided:

Mht til den mekaniske støj så er der forskel på støj og støj - personligt så synes jeg at min SV1000 har meget mekanisk støj sammenlignet med mange andre motorcykler jeg har prøvet og at Ducati har en "lækker støj" så at sige.... men det er smag og behag og kan ikke diskuteres  :afro:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: ´endelig!!!
« Svar #17 Dato: Juli 11, 2007, 12:32:25 am »
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.

Lige netop servicceintervallerne er noget som Ducati har arbejder meget med på Monster 695. Generelt så er den blevet en del billigere at holde kørende mht serviceomkostninger for materialer og timeforbrug. Det viser lidt om at hvad du siger er rigtigt men samtidig så betyder det så også at du er lidt bagud   :undecided:

Det er jeg sikkert - men jeg har så heller ikke sådan en Duc stående, da jeg er alt for afskrækket af italienske køretøjer generelt.

Citér
Mht til den mekaniske støj så er der forskel på støj og støj - personligt så synes jeg at min SV1000 har meget mekanisk støj sammenlignet med mange andre motorcykler jeg har prøvet og at Ducati har en "lækker støj" så at sige.... men det er smag og behag og kan ikke diskuteres  :afro:

Enig - bortset fra det med den "lækre" støj.  ;)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ´endelig!!!
« Svar #18 Dato: Juli 11, 2007, 09:24:02 am »
det med støj er tør koblingen - den findes kun på 900cc og op
Dry Clutch
hvis den ikke rasler så den i stykker....

regner med jeg skal op i weekenden og kigge på en sv650 k7 med abs eller kåbe
og få en salgsopstilling



::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::