Forfatter Emne: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket  (Læst 3743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Dato: August 09, 2006, 12:40:44 pm »
Hej Forum

Min 1 år gamle GS500F er begyndt på at opføre sig som om den drukner sig selv imens den er slukket og det har nu stået på i en uges tid.


Det kommer til udtryk ved at jeg kan høre at der ikke er tænding på i op til 10 sekunder hvor jeg holder start-knappen inde. Herefter begynder den stille og roligt ind til den springer igang som normalt. Dette er både ved kold og varm start (varmstart afhængigt af hvor langt tid den har stået slukket).

Min teori er at der af en eller anden grund ikke lukkes helt for benzintilførslen når maskinen er slukket...

- Der er ikke noget problem hvis jeg har haft den startet - herefter slukker den, og så starter igen umiddelbart efter.
- Det er som om at den bliver sværere at starte jo længere tid den står.
- Jeg tror ikke at benzinen fordamper fra karburatoren pga varme (det gjorde den ikke da det var 30+ grader).
- Blev opmærksom på problemet pga. uregelmæssig tomgang. Når den bare står i tomgang kan motoren begynde at tabe omdrejninger (en forskel fra normale 1300omdr. til så lidt som 8-900omdr.).

* Kan det være skidt i karburatoren?
* Kan det være nåleventilerne?
* Kan det være membranerne?

Jeg har prøvet at stille på tomgangsskruen - men det ændrer blot på tomgangen (selvfølgelig) og den kan stadig finde på at miste omdrejninger i tomgang som beskrevet.

Der er stadig 1 års garanti på den - skal jeg lade være med at spekulere på det og blot sende den til 12.000km eftersyn og bede dem om at kigge på det hos Enghave?

/Jakob
« Senest Redigeret: August 09, 2006, 12:43:35 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #1 Dato: August 09, 2006, 12:50:12 pm »
Check at din benzinhane ikke står på "Prime".
Den skal stå på "On".

Hvis det ikke er det, så lad værkstedet kigge på det før du selv går i gang.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #2 Dato: August 09, 2006, 12:58:25 pm »
Check at din benzinhane ikke står på "Prime".
Den skal stå på "On".

Hvis det ikke er det, så lad værkstedet kigge på det før du selv går i gang.

Det har jeg cheket - det gør den desværre ikke. Den står på On...

Der er bare 1000 års ventetid på værkstedet hos Enghave  :( Kan først komme til den 11/9!!!

Hvad betyder det for en komplet servicebog at man får lavet eftersyn hos andre værksteder end dem hos Suzuki-forhandlerne?

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #3 Dato: August 09, 2006, 01:07:56 pm »
Hvad betyder det for en komplet servicebog at man får lavet eftersyn hos andre værksteder end dem hos Suzuki-forhandlerne?

/J

I princippet ingenting. Der er stadig garanti hvis det uautoriserede værksted kan dokumentere at de udfører arbejdet i overenstemmelse med fabrikens anvisninger. Og det er som regel ikke et problem, man plejer at få et skema med over hvad de har lavet - ellers bed om det.

MEN Suzuki er nok ikke med på nogen kulancer eller lignende hvis du får problemer efter 2 år og ikke har anvendt autoriserede værksteder... Så det er et spørgsmål om tro.

Hvad gensalgsprisen angår ville jeg ikke tillægge det betydning om det var det ene eller det andet værksted der havde udført service. Mere at der er udført service min. en gang årligt og at alle intervaller derudover er overholdt.
YAMAHA FZS 600 Fazer

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #4 Dato: August 09, 2006, 01:18:46 pm »
Der er bare 1000 års ventetid på værkstedet hos Enghave  :( Kan først komme til den 11/9!!!

Har skrevet en mail til Allan's MC i Hillerød for at høre om de kan kigge på det før Enghave.

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #5 Dato: August 09, 2006, 02:48:30 pm »
Der er bare 1000 års ventetid på værkstedet hos Enghave  :( Kan først komme til den 11/9!!!

Har skrevet en mail til Allan's MC i Hillerød for at høre om de kan kigge på det før Enghave.

/J

Hele banden er på ferie i denne uge. Jeg mener de har lukket i denne uge. Så du skal nok ikke forvente at hører fra dem før end på Mandag.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Re: Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #6 Dato: August 09, 2006, 03:18:42 pm »
Der er bare 1000 års ventetid på værkstedet hos Enghave  :( Kan først komme til den 11/9!!!

Har skrevet en mail til Allan's MC i Hillerød for at høre om de kan kigge på det før Enghave.

/J

Hele banden er på ferie i denne uge. Jeg mener de har lukket i denne uge. Så du skal nok ikke forvente at hører fra dem før end på Mandag.

Arrrgh... Det er Fa Moto-Sport også... Er der C. Reinhardt SVinefest på Mallorca eller hvad? Og i så fald - hvorfor er forum ikke inviteret?!?! :club:

Hvad sker der for Suzuki  :undecided: HRMF!

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #7 Dato: August 10, 2006, 12:53:54 am »
Det var da pudsigt... Jeg har lige været ude og køre en godnat-tur og det er som om at problemet er forsvundet!?!?!

Der sad nok noget bare noget skidt i karburatoren  :D

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #8 Dato: August 10, 2006, 08:15:04 am »
Mon ikke at www.alex-mc.dk kan hjælpe dig?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Min GS500F K4 drukner sig selv imens den er slukket
« Svar #9 Dato: August 10, 2006, 02:28:04 pm »
Check at din benzinhane ikke står på "Prime".
Den skal stå på "On".

Min går død, hvis den står på andet end prime... Vist noget med skidt i en slange eller tanken eller noget... :rolleyes:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"