Forfatter Emne: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)  (Læst 35824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #30 Dato: August 14, 2007, 12:29:48 am »
Se lige dette link fra Mads:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?PHPSESSID=vaifvm0ivqft2sv5d2n2h829o5&topic=7464.msg76660#new

Vælg Suzuki og SV1000S K6. Hvem siger at det kun gælder denne årgang?

Det understøtter jo sagen, at det er en kendt fejl, og bør rettes af Importøren uden beregning.

Denne tilbagekaldelse er netop den jeg har refereret til. Den gælder alle årgange fra 2003-2006 så vidt jeg kan læse... Men de skriver at det er "nogle california spec. modeller"?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #31 Dato: August 14, 2007, 12:35:51 am »
Jeg har hørt om et produkt man hælder i tanken og vælter den rundt i en periode til produktet er fordelt og hærdet op.
Det skulle gøre den tæt indefra, men jeg ved ikke hvad produktet hedder, men måske skulle vi lede i fællesskab???  :rolleyes:


Det har jeg også hørt om... Det skulle være sådan noget plastic-coating-agtigt noget. En af mine venner fortalte at det er den måde Ducati-tanke laves på... Jeg skal prøve at spørge ham om han ved noget om det! Gad vide hvad det betyder for ekspantions-kanaler og overløb?!?

Undskyld sproget, men du skal ikke hælde en skid i den tank. C-reinhardt skal da bare bytte tanken, så er den da ik længere. Ring til Kim fra reinhardt - så bytter de den da.

Mvh
GD
« Senest Redigeret: August 14, 2007, 12:45:21 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #32 Dato: August 14, 2007, 01:08:53 am »
Se lige dette link fra Mads:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?PHPSESSID=vaifvm0ivqft2sv5d2n2h829o5&topic=7464.msg76660#new

Vælg Suzuki og SV1000S K6. Hvem siger at det kun gælder denne årgang?

Det understøtter jo sagen, at det er en kendt fejl, og bør rettes af Importøren uden beregning.

Denne tilbagekaldelse er netop den jeg har refereret til. Den gælder alle årgange fra 2003-2006 så vidt jeg kan læse... Men de skriver at det er "nogle california spec. modeller"?!
Kan det ikke passe at California modellerne har mindre tanke? Jeg mindes at have faldet over noget i den stil, i manualen der fulgte med til min Old School cykel...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #33 Dato: August 14, 2007, 01:40:29 am »
Jeg har hørt om et produkt man hælder i tanken og vælter den rundt i en periode til produktet er fordelt og hærdet op.
Det skulle gøre den tæt indefra, men jeg ved ikke hvad produktet hedder, men måske skulle vi lede i fællesskab???  :rolleyes:


Det har jeg også hørt om... Det skulle være sådan noget plastic-coating-agtigt noget. En af mine venner fortalte at det er den måde Ducati-tanke laves på... Jeg skal prøve at spørge ham om han ved noget om det! Gad vide hvad det betyder for ekspantions-kanaler og overløb?!?

Undskyld sproget, men du skal ikke hælde en skid i den tank. C-reinhardt skal da bare bytte tanken, så er den da ik længere. Ring til Kim fra reinhardt - så bytter de den da.

Mvh
GD

Har talt med en tidl. ansat hos Reinhardt som sagde at det er forhandleren som skal varetage reklamationen. Jeg har derfor skrevet til forhandleren og sendt nogle billeder efter telefonisk aftale. Han lød også ganske samarbejdsvillig i telefonen. Så det tegner godt.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #34 Dato: August 14, 2007, 01:56:39 am »
Jeg har hørt om et produkt man hælder i tanken og vælter den rundt i en periode til produktet er fordelt og hærdet op.
Det skulle gøre den tæt indefra, men jeg ved ikke hvad produktet hedder, men måske skulle vi lede i fællesskab???  :rolleyes:


Det har jeg også hørt om... Det skulle være sådan noget plastic-coating-agtigt noget. En af mine venner fortalte at det er den måde Ducati-tanke laves på... Jeg skal prøve at spørge ham om han ved noget om det! Gad vide hvad det betyder for ekspantions-kanaler og overløb?!?

Undskyld sproget, men du skal ikke hælde en skid i den tank. C-reinhardt skal da bare bytte tanken, så er den da ik længere. Ring til Kim fra reinhardt - så bytter de den da.

Mvh
GD

Har talt med en tidl. ansat hos Reinhardt som sagde at det er forhandleren som skal varetage reklamationen. Jeg har derfor skrevet til forhandleren og sendt nogle billeder efter telefonisk aftale. Han lød også ganske samarbejdsvillig i telefonen. Så det tegner godt.

Ja det er cool nok, men ring nu bare til kim, så du hurtigt kan komme på vejen igen. (bare mit bedste råd til dig)

Mvh
GD
« Senest Redigeret: August 14, 2007, 02:09:17 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #35 Dato: August 14, 2007, 07:41:01 am »
I følge Mads' link på linksiden vedr. tilbagekaldelser, så lader det til at Suzuki har haft samme problem på et parti af K6'erne.... Det tyder da på en generel brist i deres kvalitetskontrol....

EDIT: K4 + K5 + K6
« Senest Redigeret: August 14, 2007, 07:42:43 am af Jacob »
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #36 Dato: August 14, 2007, 10:46:31 am »
Har lige været til 18.000 km service med min i dag. Jeg spurgte indtil det med en utæt tank. Mekanikeren var ret overbevist om at Suzuki Danmark ville bytte tanken. Så held og lykke med det.
« Senest Redigeret: August 14, 2007, 10:55:06 am af bdamkjaer »
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #37 Dato: August 14, 2007, 10:52:01 am »
Tja men hvad med en tank der er malet om???  :rolleyes: :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #38 Dato: August 14, 2007, 12:01:48 pm »
Tja men hvad med en tank der er malet om???  :rolleyes: :evil:

Jeg sendte igår en mail til forhandleren efter aftale med deres værkstedsleder og afventer svar. Hvis det er positivt kan du evt tage udgangspunkt i det når du søger om at få den byttet.

Lur mig om ikke de ville gøre alt hvad de kan for at slipper for at betale. Hvis du har prøvet at reparere fejlen med kemisk metal så vil de garanteret sige at de ikke kan være sikre på om det er dig selv der har forårsaget skaden.

Nej, jeg har ikke den store tiltro til forhandlere af motorkøretøjer! De er alle en flok sigøjnere og lurendrejere men alle ders prioriteter i retning af bankbogen frem for kundetilfredsheden...  :club:'

Om end må jeg gi' dem at der garanteret også er nogle kunder som prøver at løbe om hjørner med dem...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #39 Dato: August 14, 2007, 12:38:38 pm »
7-9-13 har jeg ikke selv problemet (endnu), men man bliver da en smule bekymret. Min er en 650S K6  :tie:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #40 Dato: August 14, 2007, 12:56:19 pm »
7-9-13 har jeg ikke selv problemet (endnu), men man bliver da en smule bekymret. Min er en 650S K6  :tie:

Ja det lyder ikke ret godt. Overvejer selv at købe en 650s K6.....
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #41 Dato: August 14, 2007, 01:23:13 pm »
Gør som B2 , skynd jer at bygge en i carbon, inden den orignale forsvinder mellem fingrene på jer  :D

(det er satme godt nok utilfredstillende at så ny en tank kan tære .. øvøvøv  :thumbsdown: - føler med jer..)

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #42 Dato: August 14, 2007, 01:24:50 pm »
Gør som B2 , skynd jer at bygge en i carbon, inden den orignale forsvinder mellem fingrene på jer  :D

(det er satme godt nok utilfredstillende at så ny en tank kan tære .. øvøvøv  :thumbsdown: - føler med jer..)

Er det mulig at købe er tank i carbon?? Så man ikke selv skal til at lave en :lol:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #43 Dato: August 14, 2007, 01:53:12 pm »
Gør som B2 , skynd jer at bygge en i carbon, inden den orignale forsvinder mellem fingrene på jer  :D

(det er satme godt nok utilfredstillende at så ny en tank kan tære .. øvøvøv  :thumbsdown: - føler med jer..)

Jeg tror ikke en gang selv at det er en tæring som er skyld i problemet - men snarere en dårlig svejsning. Det er også det de skriver i tilbagekaldelsen. Der er jo ikke noget bemærkelsesværdig rust på billederne...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Utæt tank på SV1000SK3 (For alvor + Billeder)
« Svar #44 Dato: August 14, 2007, 02:44:07 pm »
Der er jo ikke noget bemærkelsesværdig rust på billederne...

Det er nok inde i selve tanken du skal kigge efter rust/tærring.. de ruster sjælden udefra