Forfatter Emne: F1 i displayet og lampe lyser rødt  (Læst 7582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

aliverider

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Dato: Maj 20, 2011, 08:47:53 pm »
Hej
Jeg har en sv1000 fra 03 med powercommander og andre potter + kn filter monteret.
Er lige blevet justeret på rullefelt hos midtfyns mc.
Jeg var ude og kører på motorvej og pludselig lyser en lampe rødt i displayet (lige ved siden af frigears lyset) + der står F1 i displayet.
Hvad betyder det?
Kunne godt bruge lidt hjælp.

Mvh: Kenneth

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #1 Dato: Maj 20, 2011, 08:56:30 pm »
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:    Løgn, rettet af sajmon længere nede..

Mvh
« Senest Redigeret: Maj 21, 2011, 12:36:32 am af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #2 Dato: Maj 20, 2011, 11:57:49 pm »
Har akkurat det samme problem med min. Min gør det kun indtil den bliver varm. Fik at vide, at det var pga. den fik for meget benz (indstilling i Powercommanderen) når den var kold, men dette ville jævne sig ud ved driftstemp. Kan ved lejlighed sætte hele forklaringen ind en af dagene ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #3 Dato: Maj 21, 2011, 12:25:31 am »
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander....

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:

Mvh

Forkert.

FI står for Fault Indicator og indikerer som navnet tyder på, at der er en fejl på et eller andet. Kig i manualen og find noget der hedder "dealer mode" - det gør at der vil stå en fejlkode i displayet som du så kan referere til bagerst i manualen.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #4 Dato: Maj 21, 2011, 12:29:11 am »
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander....

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:

Mvh

Forkert.

FI står for Fault Indicator og indikerer som navnet tyder på, at der er en fejl på et eller andet. Kig i manualen og find noget der hedder "dealer mode" - det gør at der vil stå en fejlkode i displayet som du så kan referere til bagerst i manualen.

Takker, altid rart at lære, lærlingen tager til sig. :)

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2011, 01:14:05 pm »
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #6 Dato: Maj 22, 2011, 12:05:52 am »
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #7 Dato: Maj 22, 2011, 11:46:39 pm »
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #8 Dato: Maj 23, 2011, 01:37:07 am »
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:
100 %. En klart mere medgørlig MC efter en gang trylle trick fra Ove!!!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #9 Dato: Maj 23, 2011, 07:22:22 am »
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.


At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:
100 %. En klart mere medgørlig MC efter en gang trylle trick fra Ove!!!

Hørt... Min K3 blev en helt anden maskine efter filterskift og indrulning, meget bedre gasrespons og træk i mellem området..så syntes da helt klart at der er en forskel  :)

Damage

  • Gæst
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #10 Dato: Maj 23, 2011, 07:51:16 am »
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:
 

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #11 Dato: Maj 23, 2011, 09:03:06 am »
Sry. Jannik...læste ikke din kommentar ordentligt..  :oops:

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #12 Dato: Maj 23, 2011, 09:26:23 am »
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Damage

  • Gæst
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #13 Dato: Maj 23, 2011, 09:54:58 am »
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Nej, han skriver intet om HK i mellemområdet. Han skriver at han ikke har prøvet en SV´er med PC som kører bedre end en som er justeret i den originale ECU. Det er jo en subjektiv mening og der kan man jo godt være uenig.

Justering med PC giver ikke flere HK i mellemområdet end hvis den bliver justeret i ECU´en, det giver det samme!. Det som er forskellen er, at PC kan justeres mere fint, dvs, ved hvert
250 rpm. Og så er spørgsmålet bare om man kan mærke det...det er jo også en subjektiv vurdering som man kan være uenig i.  :wink:
« Senest Redigeret: Maj 23, 2011, 09:56:30 am af René T »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
« Svar #14 Dato: Maj 23, 2011, 10:07:03 am »
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Lige præcis.  :thumbsup:

Jeg taler ikke om en standard oppe imod en der er rullet ind med powercommander potter og filter, men en cykel med potter og filter rullet ind med den originale ECU, imod den samme cykel rullet ind med powercommander.

Jeg kan godt se at kurven på rullefeltet er lidt bedre med Powercommander monteret, men jeg kan ikke mærke forskellen når den kører på vejen.

I min verden er det spild af penge, og at der er gået inflation i det, at alle SKAL have pc på sin sv før den kører ordentligt.  :huh: :huh: :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing