Forfatter Emne: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)  (Læst 1866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Dato: November 12, 2011, 10:47:34 am »
Så troede jeg lige jeg skulle have mig en sidste tur inden frosten, men nej, så jeg håber I kan hjælpe.

Jeg kan ikke få startet hende. Problemet ligger i, at den ikke vil i tomgang. Startermotoren prøver at drive motoren rundt, men vil ikke komme igang. Den drev 2-3 omgange hvorefter den stopper brat ved en mekanisk lyd. Har prøvet at slukke den og tænde den igen og den gør det samme.

Jeg har godt kunne mærke den har været lidt sløv, siden temperatuen er faldet, men har kunne starte den langt tidligere andre dage i denne uge. Jeg har dog haft det problem, at om morgenen når den stod i tom gang og jeg satte den i 1. gik den i stå med et hop frem. Her har den alså stået i 2 min. m. choker til.

En anden ting jeg opdagede var, at når den stod i første, skulle den virkelig tvinges frem, med koblingen inde. Det virker til at koblingen ikke kobler ud.

Så kan I hjælpe mig med ang.

1.  Den mekaniske lyd under start.
2.  Ingen frigang i 1. m. koblingen trukket
3.  Hopper i stå, ved 1. gear.

-- Har disse problemer noget med hinanden at gøre og hvad kan der gøres.
Tak på forhånd.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Svar #1 Dato: November 12, 2011, 01:23:56 pm »
Det er garanteret en af to ting... Defekt startmotor eller vinterdødt batteri...

Det skete også på min ZX10er en vinter hvor batteriet var blevet drænet. Prøv evt. med startkabler til bilen etc. Hvis det så virker kan du stille den i hi og starte næste sæson med at købe et batteri i T-Svansen. Dem har jeg alting kørt med på SVerne og de har virket upåklageligt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Svar #2 Dato: November 12, 2011, 02:48:03 pm »
startmotoreren virker ikke defekt, dog kommer der den mekanisk lyd. Men den lyder helt normalt, når den prøver at trække motoren igang.

Det batteri der er i den, er helt "nyt" fra t-hansen. Blev købt i maj.

Ang. min kobling, så brude jeg jo kunne trille cyklen i 1. hvis koblingen er inde, men det kan jeg bare ikke. Hvad skyldes det ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Svar #3 Dato: November 12, 2011, 05:04:12 pm »
1) Det er svært at vide når man ikke selv har hørt den mekaniske lyd, men det er højst sandsynligt et eller andet der bliver skudt baglæns af kompressionen når du slipper startknappen. Not to worry.
Hvor meget falder spændingen når du trykker på startknappen? Hvi sdu er uheldig er dit nye batteri allerede gammelt og udskiftningsklar.
Din laderegulator kan også være færdig. Jeg skiftede i sin tid batteri. Det "holdt" én sæson. Så skiftede jeg laderegulator/ensretter (Al magt til E.Schnabel!) og så holdt batteriet fem år mere  :D
 
2) Stram koblingskablet en smule (og se om kæden er justeret rigtigt).

3) Du skal bare skubbe hårdere. Frigear og 1. (eller et hvilket som helst andet gear) med koblingen trukket er ikke det samme. En trukket kobling nedsætter friktionen imellem pladerne, men når omdrejningerne er så lave som de er når man skubber, er der stadig en betydelig friktion pladerne imellem. Prøv evt i 2. eller 3. gear. Eller løb den op i fart i frigear, fyr den i gear (luk ørene for KLONK'er) og slip koblingen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Svar #4 Dato: November 12, 2011, 06:41:10 pm »
Har du prøvet at starte den på bagløfter?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Kobler ikke ordenligt ud. Eksperthjælp tak :)
« Svar #5 Dato: November 12, 2011, 08:28:30 pm »
Vil se på den ensretter for har haft problemer med læsningen tidligere.

Jeg har spændt koblingkablet uden resultat.
Jeg har ikke prøvet, at løbe den i gang. Det er. Et tungt svin og hvis den laver et uventet hop og lægger sig... Tør jeg ikke risikere.

Jeg har ikke min bagløfter her på østerbro, men det kunne være man skulle prøve det. 

Jeg har et fuldt opladet batteri, så må jeg se i morgen om den vil starte.

Det her hak/hop den laver om morgenen er først kommer her inde for de sidste uger. Tror helt sikkert at kulden har en påvirkning på koblingen.... hvilke også kan være grunden til at den ikke kan starte. Startermotoreren skal jo trække en ukoblet motor.

Hvad tror I ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'