Forfatter Emne: Motorproblemer?  (Læst 4436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Motorproblemer?
« Dato: April 23, 2012, 05:35:52 pm »
Hej med jer! Håber I får nydt den så småt begyndende sommer

Jeg har lidt på mavefornemmelsen, at noget kunne være galt med min SV1000SK6. Der er KUN monteret bolt-on potter, ikke noget andet.
Det drejer sig om et par ting:

1. Et eller anden rasler i motoren(?), når den får gas under 3000 o/min (læs: alt i mellem 5% og 100% gas)

2. Den synes ikke at skyde lige så meget luft ud af højre udstødning, ligeledes brager og skyder den også mere end venstre udstødning. Det skal siges den har IXIL carbon uden DB-killers, og ja jeg havde også IXIL på min gamle grisling, så jeg ved udmærket godt at de brager lidt, men der brages altså ikke lige meget i begge udstødninger!
Faktisk da jeg satte hånden foran begge udstødninger, kunne jeg mærke væsentlig mere luftmodstand i venstre.

3. Den kan nogle gange have svært ved at holde tomgangen! Det sker lige pludseligt, men så snart den kommer i gear og man kører, så er alt som det skal være. Det sker ikke altid, men en gang i mellem, så falder tomgangen fra de 1200 o/min ned af, og hvis jeg ikke holder på gassen, så går den ud.

4. Den hakker lidt i kørslen når man ligger i 6., som om der er et cylinder, der falder lidt af på den. Altså det føles som om, der lige sker monumentale effekttab, hvis I forstår, men lige så snart man drejer det mindste på gassen, så forsvinder den her form for tøven igen. Det sker omkring 4-5k omdrejninger og ikke i noget andet gear.


Nogen kvalificerede bud?? Ville virkeligt blive ked af det hvis mit dejlige svin brød sammen...

Mvh Daniel
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Motorproblemer?
« Svar #1 Dato: April 23, 2012, 05:36:53 pm »
PS: Har selvfølgeligt søgt på søgemekanisme, men synes ikke rigtigt, at denne her har været oppe før - smid endeligt et link, hvis I er uenige  :)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Motorproblemer?
« Svar #2 Dato: April 23, 2012, 08:03:01 pm »
Deeeeet lyder som en defekt tændspole.

De fleste af de symptomer genkender jeg fra da min ene spole stod af ved 92.000km... Irriterende tingene ikke holder længere...  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Motorproblemer?
« Svar #3 Dato: April 23, 2012, 08:25:37 pm »
Prøv lige at smide den i dealer mode og se om tps står helt i skoven.

Jeg mener ikke det er svaret på alle symptomerne, men det kan løse nogle af dem.

Jeg syntes ikke at en tomgang på 1200 er perfekt til en Sv1000 men derimod ca 1350 omdr/min.

Ellers lyder det som et godt bud det Sajmon byder ind med.
« Senest Redigeret: April 23, 2012, 08:28:53 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Motorproblemer?
« Svar #4 Dato: April 24, 2012, 12:41:01 pm »
Okay, jeg er bare ikke helt med på hvorfor den ikke skyder så meget luftmodstand på den ene udstødning alligevel.. Kan det betyde den ene cylinder kører for magert eller for fedt?
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Damage

  • Gæst
Sv: Motorproblemer?
« Svar #5 Dato: April 24, 2012, 01:49:30 pm »
Jeg synes også at det lyder som et tændingsproblem. Kontroller at der ikke er vand i den forreste tændrørshætte og at den sidder rigtigt.

Jeg har også en SV1000SK6 og når den startet om morgenen så ryger den også mere ud af den ene potte end den anden, så det er meget normalt. Men hvis jeg sætter
hånden på udstødningerne så "puster" de altså lige meget. Jeg tror ikke at den ene cylinder går mere magert end den anden, men jeg tror at begge går maget i mellem
området. Begge mine SV1000SK6´ere kørte magert i mellem området da de fik skiftet udstødninger. Når man skifter udstødning SV1000´erne så fjerner man jo også
katalysatoren, så der kommer altså hul igennem!
TPS justering som Jannik skriver hjælper også på den urolige motorgang, den er værd at kontrollere.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Motorproblemer?
« Svar #6 Dato: April 24, 2012, 11:12:35 pm »
Cool, tak.. Jeg prøver mig lidt ad  :)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Motorproblemer?
« Svar #7 Dato: April 25, 2012, 01:49:06 pm »
Hvor langt har den kørt?

1: Kunne være knastkæde eller kobling.

2: Se herunder.

3: Det har jeg også oplevet især i de kolde måneder - så justerede jeg tomgangen op og ned igen her om sommeren.

4: Kunne godt være tændspolen som der er nogen der skriver. Ellers se om din kæde er for slap - det kan godt give den hakkende fornemmelse hvis du bare cruiser. Hvis kæden når du sidder på cyklen og den står oprejst kan flytte sig mere end 3 cm op og ned når du presser på undersiden (der hvor den hænger... kæden altså) - så er det på tide at stramme den. Hvis du har kørt mere end 15.000 km efter sidste kædeskift bør du få undersøgt om den skal skiftes.

Okay, jeg er bare ikke helt med på hvorfor den ikke skyder så meget luftmodstand på den ene udstødning alligevel.. Kan det betyde den ene cylinder kører for magert eller for fedt?
Det er IKKE sådan at hver potte går til sin egen cylinder!!!

Der sidder et krydsstykke (collector) nede under maven hvor rørene faktisk mødes. Så principielt set burde du kunne blokere det ene rør helt og så skulle den køre videre. Jeg forstår ikke selv meningen med det - men det er årsagen til at du på en kold dag også vil se at der kun kommer damp ud af den højre skorsten.

Sajmon har en gang forklaret det for mig - men jeg kan sq ikke huske detaljerne.

Se billederne her: http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-SV-1000-Exhaust-Down-Pipes-Collector-Box-K6-06-/280707111863

Med andre ord - det du beskriver med modstand er helt normalt!
« Senest Redigeret: April 25, 2012, 02:03:14 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Motorproblemer?
« Svar #8 Dato: April 25, 2012, 07:11:34 pm »
Nå... Havde den lige nede hos en mekaniker, og han ordnede det hele. Utæt pakning i udstødningen i den ene side gjorde, at luften ligesom fes lidt ud..
Så var der raslen i motoren, som kom af en løs skrue, kan sku ikke lige huske hvor, mener han sagde krumtappen, men i hvert fald skulle man holde lidt øje med de der rasle lyde, for havde jeg ventet for lang tid og skrue var faldet ud, så ville motoren være færdig.
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Enur

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Sv: Motorproblemer?
« Svar #9 Dato: April 25, 2012, 09:43:21 pm »
Løs skrue og krumtap lyder som en rigtig giftig combi : /

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Motorproblemer?
« Svar #10 Dato: April 25, 2012, 11:20:38 pm »
Hvad er det lige krumtappen egentlig er?
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Motorproblemer?
« Svar #11 Dato: April 25, 2012, 11:56:09 pm »
Hvad er det lige krumtappen egentlig er?

Det er nærmest hjertet i motoren  :shock:



Den røde del ;)

http://da.wikipedia.org/wiki/Krumtapaksel

Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Motorproblemer?
« Svar #12 Dato: April 26, 2012, 12:18:43 am »
Hvad er det lige krumtappen egentlig er?

Det er nærmest hjertet i motoren  :shock:



Den røde del ;)

http://da.wikipedia.org/wiki/Krumtapaksel


Takker! :) Det var vist på tide jeg fik det lært. ;)
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Motorproblemer?
« Svar #13 Dato: April 26, 2012, 09:48:09 am »
Det var sq da godt at du opdagede det  :shock:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4