Forfatter Emne: hd kamera  (Læst 16585 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: HD kamera
« Svar #45 Dato: December 10, 2011, 03:00:59 pm »
Kan se en lokal PC-pusher har købt et parti Swann sports kamera. Dog ikke HD.
Nogle der kender til dem?

Umiddelbart er deres HD kameraer fornuftige nok når man kigger på youtube.
Det er lidt sværre at finde noget optaget med deres ikke-HD kameraer, så måske det er et tegn på man skal lade det ligge?  :innocent:

Jeg tror roligt du kan lade det ligge !  fandt lidt på youtube , det ligner pis !

er det udgaven med eller uden hd? For mit utrænet øje virker hd-udgaven ret interessant, eller er det bare fordi jeg ikke ved bedre?
« Senest Redigeret: December 10, 2011, 04:50:14 pm af Hippie Hansen »
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: HD kamera
« Svar #46 Dato: December 12, 2011, 12:09:14 am »
Kan se en lokal PC-pusher har købt et parti Swann sports kamera. Dog ikke HD.
Nogle der kender til dem?

Umiddelbart er deres HD kameraer fornuftige nok når man kigger på youtube.
Det er lidt sværre at finde noget optaget med deres ikke-HD kameraer, så måske det er et tegn på man skal lade det ligge?  :innocent:

Jeg tror roligt du kan lade det ligge !  fandt lidt på youtube , det ligner pis !

er det udgaven med eller uden hd? For mit utrænet øje virker hd-udgaven ret interessant, eller er det bare fordi jeg ikke ved bedre?

Det sidste ;)   

jeg så også nogle HD optagelser.. .. det ser ud som om at den ikke er så hurtig til at skifte eksponering ved skiftende lysforhold osv.    jeg så at HD udgaven koster næsten det samme som GoPro..


-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #47 Dato: December 13, 2011, 09:38:28 am »
Postdanmark kan sgu lære noget, mit gopro hero 2 motorsports blev afsendt fra USA i Californien lørdag eftermiddag og er allerede ude til levering i dag, 3 dage fra USA. En pakke jeg sendte til Tyskland på posthuset i lørdags er stadig ikke kommet ud af landet.

Er selvfølgelig ikke hjemme i dag så ved endnu ikke om der er kommet told på men snakkede med Fedex for at ændre leverings adresse til mit arbejde til i morgen og hun kunne ikke se der var noget på så det mente hun ikke, håber jeg sgu!
GSX-R 600 K7

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
hd kamera
« Svar #48 Dato: December 13, 2011, 12:03:23 pm »
Så kommer dit en dag før mit!! ;-)

Men... Nu betalte vi også $86 for at få den sendt med FedEx, så det manglede også bare at den kom en del hurtigere end med standard post!!

De kunne heller ikke se noget told på min forsendelse, men jeg vil satme have den leveret før jeg tør tro på at Tolde-manden har overset den.

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #49 Dato: December 13, 2011, 12:23:01 pm »
Så kommer dit en dag før mit!! ;-)

Men... Nu betalte vi også $86 for at få den sendt med FedEx, så det manglede også bare at den kom en del hurtigere end med standard post!!

De kunne heller ikke se noget told på min forsendelse, men jeg vil satme have den leveret før jeg tør tro på at Tolde-manden har overset den.

Tror nu godt man kan regne med told osv da fedex vist selv står for at fortolde men man skal vist ikke betale med det samme, regningen kommer senere.
GSX-R 600 K7

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: hd kamera
« Svar #50 Dato: December 14, 2011, 08:42:20 am »
Nu hvor vi har gang i tråden, så kommer der lige et par andre spørgsmål.

Ud over SanDisk (som GorPro sælger også), findes der så nogle andre hukommelseskort til kameraet der er værd at overveje?

Har fundet et SanDisk 32GB til omkring 440,-, hvilket umiddelbart lyder meget fair - nogen der kender til noget bedre?

Og hvor lang tid kan man optage med henholdsvis 16GB og 32GB i høj opløsning?
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: hd kamera
« Svar #51 Dato: December 14, 2011, 08:59:13 am »

Og hvor lang tid kan man optage med henholdsvis 16GB og 32GB i høj opløsning?

det kan du finde på GoPro.com ;)

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: hd kamera
« Svar #52 Dato: December 14, 2011, 09:09:25 am »

Og hvor lang tid kan man optage med henholdsvis 16GB og 32GB i høj opløsning?

det kan du finde på GoPro.com ;)



Tjek - svaret er som følger:

AVERAGE RECORDING TIME WITH 32GB SD CARD:

    1080p30: 4 hours
    960p30: 6 hours
    720p60: 4 hours
    720p30: 6 hours
    WVGA 120: 4.5 hours
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #53 Dato: December 14, 2011, 11:26:52 am »
Jeg bestilte et 32 gb sdhc class 10 med card reader fra http://www.mymemory.co.uk/SDHC/MyMemory/MyMemory-32GB-SD-Card-%28SDHC%29---Class-10-%26--Single-Slot-SD-_-SDHC-Card-Reader

Var dog lidt billigere da jeg købte det den anden dag, worldwide forsendelse til £1,95, det er sgu billigt. Håber det kommer i dag da jeg sidder med mit gopro hero2 kamera i hånden nu, så mangler vi bare foråret! :)
GSX-R 600 K7

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: hd kamera
« Svar #54 Dato: December 18, 2011, 04:58:11 pm »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: hd kamera
« Svar #55 Dato: December 18, 2011, 06:37:50 pm »
Jeg bestilte et 32 gb sdhc class 10 med card reader fra http://www.mymemory.co.uk/SDHC/MyMemory/MyMemory-32GB-SD-Card-%28SDHC%29---Class-10-%26--Single-Slot-SD-_-SDHC-Card-Reader


Så har jeg også bestilt. Dog får jeg det sendt hjem til mine forældre i UK. Burde jeg have tænkt på da bestilte mit Hero2... havde lige sparet et par basse øre i told afgiften...

Nogen der har erfaring med forskellige brands af Memory kort? Her tænker jeg på om der er merkant forskel på SanDisk sammenlignet med andre mærker.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #56 Dato: December 18, 2011, 07:26:16 pm »
Jeg bestilte et 32 gb sdhc class 10 med card reader fra http://www.mymemory.co.uk/SDHC/MyMemory/MyMemory-32GB-SD-Card-%28SDHC%29---Class-10-%26--Single-Slot-SD-_-SDHC-Card-Reader


Så har jeg også bestilt. Dog får jeg det sendt hjem til mine forældre i UK. Burde jeg have tænkt på da bestilte mit Hero2... havde lige sparet et par basse øre i told afgiften...

Nogen der har erfaring med forskellige brands af Memory kort? Her tænker jeg på om der er merkant forskel på SanDisk sammenlignet med andre mærker.

Uden at have undersøgt det særlig meget så er der nok en lille forskel men et klasse 10 sdhc kort bør som minimum overholde standarden, så er der muligvis nogle der er lidt hurtigere men det skulle være rigeligt til 1080p.

Havde ikke lige set at mymemory sendte fra Jersey så nu må vi se om der dukker en extra regning op fra postdanmark, så havde det være lidt billigere at købe et kingston eller sandisk i Danmark :)
GSX-R 600 K7