Forfatter Emne: Pilot Road3 vs Pilot Power3  (Læst 1788 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Dato: Januar 29, 2013, 09:38:25 pm »
Hey

Jeg skal have nyt gummi bagpå, surprise. Har PR3 foran men vil det give nogen mening at købe PP3 til bagpå eller er det bare at smide PR3 på som foran, prisforskellen er jo nok til at overse, så det er ikke der sko'en trykker  :mrgreen:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2013, 10:31:26 pm »
Sæt ens på...

Sætter du et mere sportspræget bagdæk på en gadecykel, kan du opleve ikke at kunne få varmen op / holde varmen i bagdækket hvilket medfører at den ikke har det greb du tror.

Et mere sportspræget dæk er ikke altid = bedre greb. Alt afhænger af kørestil og vej/luft temperatur.

Et sportstouringdæk har optimalt greb ved en lavere temperatur, men kan ikke klare varmen og belastningen hvis du eks tager knallerten med på banen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Svar #2 Dato: Januar 30, 2013, 07:43:05 am »
Jannik nu er jeg jo ikke Sajmon rundt på en racerbane, så mon ikke PR3 holder til en tur på knutten  :innocent: 
Var også første indskydelse at der burde det samme på bagpå, men hellere spørge først, det værste der kan ske er at man lærer noget  :respekt:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2013, 11:29:47 am »
Hej Thomas,

Jeg har kørt flere sæt af begge dæk igennem og holdt fast i Pilot Road 3 efter at være skiftet - primært fordi de holdt 6000 km længere og at jeg aldrig oplevede at de "gav op" når jeg gav gas.

Så det kan godt være at de koster det samme i indkøb - men hvis en SV1000'er med lidt frisk kørsel æder et Power-bagdæk på 8-9.000 km og et Road holder 15.000 km, så er det jo i enden et lidt andet regnskab.

Lad os nu bare antage at et bagdæk koster 1.500 med montering - det svarer til:

Power = 19 øre pr. km. (worst case)

Road = 10 øre pr. km.

Så er det ene jo næsten dobbelt så dyrt som det andet og det er da værd at tænke over  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2013, 12:40:51 pm »
Bare rolig det bliver også pr3 bag på :)) og hvis per kan suse rundt på knutten med dem kan jeg vel også ^-^

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Pilot Road3 vs Pilot Power3
« Svar #5 Dato: Januar 30, 2013, 08:44:24 pm »
Er rigtig glad for mine PR3 :)

Godt med grip også i regnvejr :) Kunne tydelig mærke forskel på dem og så det Pilot road1( dem der sad fra fabrikken) ! Kunne faktisk trække hjulet rundt i regnvejr ved kraftig accelration.. :P Kan jeg ikke med de nye PR3 :D
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256