Forfatter Emne: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling  (Læst 56890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #60 Dato: Juni 11, 2014, 09:05:44 pm »
Waiv, du går til den!

Jeg har dog tre ønsker her i verden:

1) er der muligt at du kan lægge billederne op i en mindre opløsning/størrelse fremover? Din log er ulidelig at læse på min iPad  :D
2) har du en opgørelse over hvor mange penge du har brugt på projektet ?
3) har du overblik over hvor mange timer du har brugt på projektet ?

Ovenstående er kun fordi jeg godt kan lide din blog, og er nysgerrig  :D
SV 650 S, 2001 oldshool

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #61 Dato: Juni 11, 2014, 11:29:19 pm »
... og så gad du ikke pille bremsecalibrene af, for så skulle du udlufte! Korrekt, kære Watson, men de der gamle sure slanger trænger i den grad til en udskiftning! I Yamaha's manualer står der at væsken skal skiftes hvert 2. år og slangerne hvert 4. år(!!)   :police: :police:
Du skulle ha haft et par Goodridge Shadow Gold slanger med fra Demon-tweeks! Jeg har lige modtaget til min fars raket. De er top lirens!  :afro:

Jo tak, fordi du nærmest tvinger mig til at bruge flere penge! :)

Har lige bestilt dette sæt:

http://www.ebay.co.uk/itm/321036231771

Så kan jeg også smide bremsemanifolden (T-stykket) væk. ;)
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #62 Dato: Juni 11, 2014, 11:33:04 pm »
Waiv, du går til den!

Jeg har dog tre ønsker her i verden:

1) er der muligt at du kan lægge billederne op i en mindre opløsning/størrelse fremover? Din log er ulidelig at læse på min iPad  :D
2) har du en opgørelse over hvor mange penge du har brugt på projektet ?
3) har du overblik over hvor mange timer du har brugt på projektet ?

Ovenstående er kun fordi jeg godt kan lide din blog, og er nysgerrig  :D

1. Nixen bixen. Jeg er pissetræt af gamle build logs, hvor folk kører med 800x600 eller mindre. Det er jo nærmest umuligt at se detaljer på en fuld HD skærm. Meeeeeen.... måske understøtter dette forum skalering af alle billeder til en bestemt størrelse og når man klikker på dem, bliver de så vist i fuld størrelse? Det vil jeg da lige undersøge....
2. Jeg skal prøve at opdatere regnearket og poste det i næste indlæg. ;)
3. Alt for mange. ;)

Tak for de fine ord, i øvrigt. :)

EDIT: Så er alle billeder skaleret til en bredde på 800 pixels. Klik på dem for at se dem i fuld størrelse. Hjalp det på oplevelsen på din iPad? :)
« Senest Redigeret: Juni 12, 2014, 12:03:38 am af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #63 Dato: Juni 12, 2014, 01:22:24 am »
Status på udgifter pt.:



Og dertil kommer så udgifter til bl.a. rengøringsmidler, lampeolie, 5-6 dåser spraylak/grunder/klarlak, 2 momentnøgler og sikkert også andre småting....
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 10:14:58 pm af Mads P. »
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #64 Dato: Juni 12, 2014, 05:09:04 am »
Skal du ikke have kørt lidt i stedet for at det skrueri, det er køre om sommeren,  skrue om vinteren ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #65 Dato: Juni 12, 2014, 10:05:38 am »
Hey Mads P

Det er en fornøjelse, at læse din workblog. Er selv ejer af en kær oldshcool gris, som jeg på nuværende tidspunkt er igang med mere kosmetiske ændringer.
Dog skal jeg have maskinen igennem en ligende pleje, som du giver den.

Jeg ser den måde du har malet dine gaffelben. Ville I anbefale en ligende metode til maling af fælge ?

Keep up the good work
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #66 Dato: Juni 12, 2014, 11:15:06 am »
Skal du ikke have kørt lidt i stedet for at det skrueri, det er køre om sommeren,  skrue om vinteren ;-)

Blah, blah, blah, blah..... blah.

Get off my back! :D
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #67 Dato: Juni 12, 2014, 11:16:43 am »
Hey Mads P

Det er en fornøjelse, at læse din workblog. Er selv ejer af en kær oldshcool gris, som jeg på nuværende tidspunkt er igang med mere kosmetiske ændringer.
Dog skal jeg have maskinen igennem en ligende pleje, som du giver den.

Jeg ser den måde du har malet dine gaffelben. Ville I anbefale en ligende metode til maling af fælge ?

Keep up the good work

Jeg ved det sgu' ikke lige.... for jeg har ikke prøvet at male fælge med spraydåser.
Dog ved jeg, at hele nøglen til succes ligger i forberedelsen - og i den måde, man sprayer på.
Jeg ville nok vælge at lade et firma pulverlakere mine fælge - det er ihvertfald planen til vinter. ;)
/Mads P.

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #68 Dato: Juni 12, 2014, 08:36:32 pm »
Jeps, det virker, det er til at læse nu :-)

Tak
SV 650 S, 2001 oldshool

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #69 Dato: Juni 13, 2014, 12:02:50 am »
Som hærdet dækskifter, må jeg på det kraftigste FRARÅDE at spraymale MC fælge.
Der ligger en ikke ubetydelig bunke malingrester rundt om mit dækapparat, fra fælge som er autolakeret eller spraymalet. Når man popper dækkene på, yder de et ret højt fysisk tryk mod den yderste kant af fælgen, og det får malingen til at slippe så hjulet bliver ved med at tabe luft.

Pulverlakering eller også skal fælgene slibes i bund, og overflade behandles 100% korrekt før de bliver lakeret med den helt rigtige lak. Selve processen kender jeg ikke i detaljer, men det bør en maler vide.

Bare lige et tip.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #70 Dato: Juni 13, 2014, 01:29:18 am »
Tak for tippet, Sajmon.

Det var også lidt sådan en teori, jeg havde i tankerne.
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #71 Dato: Juni 13, 2014, 12:33:39 pm »
Pulverlakering eller også skal fælgene slibes i bund, og overflade behandles 100% korrekt før de bliver lakeret med den helt rigtige lak. Selve processen kender jeg ikke i detaljer, men det bør en maler vide.
Bare lige et tip.  :)

Tak for inputtet Sajmon :)

Her kommer så, at med en lille smule forberedelse og noget spay kunne man komme langt for få penge hvorimod jeg gisner om prisen for pulverlakering. 1200kr. + måske
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #72 Dato: Juni 13, 2014, 12:37:22 pm »
Man kunne jo også bare lade være med at lakere fælgkanterne, og f.eks. bare højglanspolere dem...
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #73 Dato: Juni 19, 2014, 01:44:13 am »
Så var det endelig tid til at gå i gang med det andet gaffelben, så det blev afmonteret - og grislingen er dermed 100% trist at se på!



Dette gaffelben havde faktisk lidt overfladerust oppe ved den nederste gaffelbro, men det er nu ikke værre, end at jeg sagtens kan fjerne det med lidt Autosol:



Men ellers var proceduren den samme som med det første gaffelben. Først strippede jeg et eventuelt laklag af med Nitromors:



Så sleb jeg benet helt rent, vaskede det med varmt vand og grundrens og skyllede det til sidst med varmt vand. Efter det havde hængt til tørre et par timer, gav jeg det et par lag aluminiumsgrunder:



Og da grunderen var tør, gav jeg benet et par lag blank, sort lak - og til allersidst et par gode lag blank klarlak. Det blev helt pænt:



Og jeg har da helt glemt at nævne, hvad der skete med det første gaffelben.
Jeg fik jo som bekendt reddet lakfejlen, men var ikke helt tilfreds med det første lag klarlak derefter, så planen var at give det et par lag mere, for at se om ikke det kunne give et pænere resultat - og dét gjorde det!



For at afsluttede lakeringen af gaffelbenene, gjorde jeg dem også lige rene for eventuel overspray inde i rørene - jeg vil jo helst have, at pakningerne er tætte bagefter ;)

"Før"-billede til venstre. "Efter"-billede til højre.



Så blev det tid til at blive færdig med udstødningen. Jeg havde bestilt noget dæmpningsmateriale hos Louis - det består af 2 slags materialer: en silikatfibermåtte, som man lægger inderst, og en glasfibermåtte, som man lægger yderst.



Først silikatfibermåtten:



Så glasfibermåtten:



Og så blev udstødningen ellers samlet igen - ingen billeder, men det gik nu ret nemt.

Og til sidst lige et billede af aftenens sidste strabadser: montering af radiator, samt luftfilterkasse:



Og hold da kææææft, hvor luftfilterkassen drillede! Der sidder nogle gummimanchetter mellem luftfilterkassen og karburatorerne - deres opgave er at sørge for, at der ikke kommer urenset og måske endda falsk luft ind i karburatorerne.
Og det var bare umuligt for mig, at få de sk**e gummimanchetter til at sidde ordenligt på karburatorstudserne.
Efter at have bøvlet med det i mindst 1 times tid, pillede jeg luftfilteret ud af luftfilterkassen - og kunne hermed langt nemmere guide/hjælpe manchetterne på plads på radiatoren:

                                     
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 10:16:34 pm af Mads P. »
/Mads P.

spet_sv650s

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • wrum wrum
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #74 Dato: Juni 19, 2014, 04:00:56 pm »
For en nybegynder er det virkelig sjovt og ikke mindst lærerigt at følge med i din blog. Fedt med så mange billeder af de enkelte trin. Det er ofte sådan noget, der er svært/umuligt at læse sig til i en manual... Og ja, jeg har prøvet "Haynes" :)

Keep up the good work og go' sommer.
Sunset Bronze SV650S K3