Forfatter Emne: Rullefelt  (Læst 23035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #45 Dato: April 30, 2005, 11:18:39 am »
Citat fra: Alvin T
Hej Rune
Kunne man få en kopi af den map du fik lagt i din power commander?


Ja, men ikke før jeg får lånt en bærbar pc jeg kan tilslutte power commanderen  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Rullefelt
« Svar #46 Dato: Maj 01, 2005, 06:13:37 pm »
Det lyder bare kanon Rune  :D
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #47 Dato: Maj 02, 2005, 04:56:29 pm »
Så var jeg oppe ved lydmuren og blivet rullet... (sv'eren altså)

113.81 HK på hjulet i 100% standard trim.

Så bliver det spændende at se hvad modifikationerne kan give når den bliver justeret i morgen.

Er der i øvrigt nogen her i KBH der har en scanner?
(så kan jeg lægge graferne ud i mit album)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #48 Dato: Maj 03, 2005, 10:30:01 pm »
Nu er min SV'er så blevet rullet med alle modifikationerne:

TRE mod
KN-filter
tank hævet og luftfilterkasse gennemhullet
larmepotter & PAIR system fjernet

Så skulle man jo tro at det gav et par heste, men nej - tværtimod.
111,58HK mod 113,81HK :?  :cry:

Den blev indledningsvis målt med det hele, og havde dér mistet knap 3-4HK i fht. standard, og stod ganske forfærdeligt i luft/benzin blandingsforholdet.  Den havde så ganske vist vundet omkring 5 HK i mellemområdet.

Efter lidt justering af ECU'en, fik jeg lagt tanken ned igen og tapet til over luftfilterkassen.  Så vandt jeg de 2 af hestene igen, men boostet i mellemområdet forsvandt så.. :?

Det kunne ganske simpelt ikke lade sig gøre med det forhåndenværende udstyr (yoshimura box) at justere de meget store udslag som forekom i mellem 0 & 6500 rpm.
Så nu sidder jeg at leder efter en billig PC III'er - jeg skulle jo gerne have det boost i mellemområdet med, uden det går ud over top eller bund.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #49 Dato: Maj 04, 2005, 08:09:16 am »
Interessant.
Det bliver spændende at høre fortsættelsen når du har fået en PC på. (så skynd dig lidt  :wink: )
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bongers

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #50 Dato: Maj 04, 2005, 08:31:27 am »
Nyg – hvis du sender graferne, til mig på en e-amil – så skal jeg scanne dem for dig :D  :lol:   :D
(eller skal du komme forbi Frederiksberg med dem – hvis v ikke snart ses på landevejen   :wink:  )

Bongers

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #51 Dato: Maj 04, 2005, 09:37:04 am »
Det var lidt internsandt !! – havde regnet med en forbedring !! måske kan de ingeniører på Suzuki alligevel deres job  :roll:  :roll:

- det havde været lidt sjovere også for os andre – hvis der kunne måles en klar forbedring – øv  :evil:  :evil:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #52 Dato: Maj 04, 2005, 12:52:57 pm »
Citat fra: Bongers
Det var lidt internsandt !! – havde regnet med en forbedring !! måske kan de ingeniører på Suzuki alligevel deres job  :roll:  :roll:

- det havde været lidt sjovere også for os andre – hvis der kunne måles en klar forbedring – øv  :evil:  :evil:


Jo, men forbedringen var såmænd også klar nok i mellemområdet (4-5 HK), det gik bare voldsomt ud over de lave og mellem lav omdrejninger samt lidt helt på toppen.

Jeg kan ikke maile graferne (A4-ark), men jeg jeg vil da gerne komme forbi en dag - men først i næste uge...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bongers

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #53 Dato: Maj 04, 2005, 01:44:08 pm »
nyg - forhxxxx... hvis du kunne maile grafen - var der nok ingen grundt til jeg skulle scanne graferne  :roll:  :shock:  :roll:  :shock: :roll:  :shock:  :roll:

Men lad os finde ud af hvornår du kan smide grafen af - hvis vi ikke får trillet en tur sammen inden mandag !!  :?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Rullefelt
« Svar #54 Dato: Maj 04, 2005, 02:09:12 pm »
Citat fra: nyg
Nu er min SV'er så blevet rullet med alle modifikationerne:

TRE mod
KN-filter
tank hævet og luftfilterkasse gennemhullet
larmepotter & PAIR system fjernet

Så skulle man jo tro at det gav et par heste, men nej - tværtimod.
111,58HK mod 113,81HK :?  :cry:

Den blev indledningsvis målt med det hele, og havde dér mistet knap 3-4HK i fht. standard, og stod ganske forfærdeligt i luft/benzin blandingsforholdet.  Den havde så ganske vist vundet omkring 5 HK i mellemområdet.



Målte i kun HK, eller tog i også moment med ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Peter K

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Rullefelt
« Svar #55 Dato: Maj 04, 2005, 02:27:15 pm »
Citat fra: nyg
Så var jeg oppe ved lydmuren og blivet rullet... (sv'eren altså)

113.81 HK på hjulet i 100% standard trim.

Så bliver det spændende at se hvad modifikationerne kan give når den bliver justeret i morgen.

Er der i øvrigt nogen her i KBH der har en scanner?
(så kan jeg lægge graferne ud i mit album)


Nyg - hvis du har et digitalkamera kan du tage et skud af udskrifterne og uploade dem - vi vil se dem nu...!
Yamaha FZ6-S, 06, sort, Akrapovic titan potter  - Tidligere ejer af en blå SV650s K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #56 Dato: Maj 04, 2005, 02:57:24 pm »
Citat fra: Bongers
nyg - forhxxxx... hvis du kunne maile grafen - var der nok ingen grundt til jeg skulle scanne graferne  :roll:  :shock:  :roll:  :shock: :roll:  :shock:  :roll:


Nej, netop... :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #57 Dato: Maj 04, 2005, 04:47:46 pm »
Citat fra: B2
Citat fra: nyg
Nu er min SV'er så blevet rullet med alle modifikationerne:

TRE mod
KN-filter
tank hævet og luftfilterkasse gennemhullet
larmepotter & PAIR system fjernet

Så skulle man jo tro at det gav et par heste, men nej - tværtimod.
111,58HK mod 113,81HK :?  :cry:

Den blev indledningsvis målt med det hele, og havde dér mistet knap 3-4HK i fht. standard, og stod ganske forfærdeligt i luft/benzin blandingsforholdet.  Den havde så ganske vist vundet omkring 5 HK i mellemområdet.



Målte i kun HK, eller tog i også moment med ?


Nej - sjovt nok målte den dyno kun HK... på skemaet ser det ellers ud til at den har en rubrik for moment.
Jeg ville egentlig gerne have haft momentkurven med.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #58 Dato: Maj 04, 2005, 07:12:38 pm »
Citat fra: Peter K
Citat fra: nyg
Så var jeg oppe ved lydmuren og blivet rullet... (sv'eren altså)

113.81 HK på hjulet i 100% standard trim.

Så bliver det spændende at se hvad modifikationerne kan give når den bliver justeret i morgen.

Er der i øvrigt nogen her i KBH der har en scanner?
(så kan jeg lægge graferne ud i mit album)


Nyg - hvis du har et digitalkamera kan du tage et skud af udskrifterne og uploade dem - vi vil se dem nu...!

ja ja da, så er de i mit album...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Rullefelt
« Svar #59 Dato: Maj 05, 2005, 11:42:40 am »
Hej nyg.

Jeg er også noget overrasket over resultatet  :shock:   :cry:  :cry: og meget spændt på resultatet efter montering af PC.

Held og lykke med det :!:

Der er godt nok stor forskel i resultaterne fra de forskellige dyno´s, sidder med en udskrift fra en 1oooér der viser 111.35 std. og 115.96 kun med ixil potter.
(ikke min maskine)

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir