Forfatter Emne: Rullefelt  (Læst 22821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Rullefelt
« Svar #75 Dato: Maj 27, 2005, 10:26:25 am »
Citat fra: Mad M
Så fik jeg også min på rullefelt...  :D
Meget tilfredsstillende 73,49 hk på baghjulet, da ENESTE modificering er min Micron udstødning... Sågar dyser er standart endnu..  8)
Blev rullet ved CVP i Horsens.. Utrolig flink mand ham Søren(værkfører)..  :wink:
Han mente dog også at den fik lidt for lidt at leve af...  :? (Ikke overraskende..)

Så nu skal jeg bare igang med DynoJet Stage2 + BMC-filter og Woodruf....  :twisted:


Det var da din SV'er der holdt hos CVP til åbent hus, ikke? Den er hamrende lækker.. Var det monstro dem samme mand, der har rullet? Hyggelig fyr..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Mad M

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #76 Dato: Maj 27, 2005, 03:48:58 pm »
Citat fra: Ole Hansen
Citat fra: Mad M
Så fik jeg også min på rullefelt...  :D
Meget tilfredsstillende 73,49 hk på baghjulet, da ENESTE modificering er min Micron udstødning... Sågar dyser er standart endnu..  8)
Blev rullet ved CVP i Horsens.. Utrolig flink mand ham Søren(værkfører)..  :wink:
Han mente dog også at den fik lidt for lidt at leve af...  :? (Ikke overraskende..)

Så nu skal jeg bare igang med DynoJet Stage2 + BMC-filter og Woodruf....  :twisted:


Det var da din SV'er der holdt hos CVP til åbent hus, ikke? Den er hamrende lækker.. Var det monstro dem samme mand, der har rullet? Hyggelig fyr..


Jo vi var et par stykker deroppe og se hvad der skete....
Og tak for kompliment..  :)

Mad M

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #77 Dato: Maj 27, 2005, 03:51:08 pm »
Citat fra: Bongers
Citat fra: Mad M


Så nu skal jeg bare igang med DynoJet Stage2 + BMC-filter og Woodruf....  :twisted:


Det kan du godt glæde dig til - det er sku rt godt indgreb !!

/Anders


Fik allerede monteret Dyno + filter igår...
Er du SIIINDSYYYYG en fed lyd...  :twisted:
Og hvilket bundtræk den får.... Det spiller MAX!!  :shock:
Kan godt anbefales...

Bongers

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #78 Dato: Maj 27, 2005, 08:08:22 pm »
Citat fra: Mad M
Citat fra: Bongers
Citat fra: Mad M


Så nu skal jeg bare igang med DynoJet Stage2 + BMC-filter og Woodruf....  :twisted:


Det kan du godt glæde dig til - det er sku rt godt indgreb !!

/Anders


Fik allerede monteret Dyno + filter igår...
Er du SIIINDSYYYYG en fed lyd...  :twisted:
Og hvilket bundtræk den får.... Det spiller MAX!!  :shock:
Kan godt anbefales...


Ja  :shock:  :shock:  :shock:  jeg kan jo kun give dig ret...

men hold godt fat når du køre - så du ikke bliver suget ned i filteret  :lol:  :lol:  :lol:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #79 Dato: Maj 31, 2005, 07:27:04 pm »
Jeg har lige fået en tid hos Mr. Dyno i morgen kl 0930 - han havde fået et afbud.  Så nu glæder jeg mig til at få justeret Powercommanderen... :-)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Rullefelt
« Svar #80 Dato: Maj 31, 2005, 09:54:15 pm »
Glæd dig nyg...
Det var der jeg fik min lavet, med filter og potter og hele pisset...

og der er hyggeligt derude, og han ved sgu hvad det handler om.. Det kan godt være at man ikke får mere på toppen (men det gør amn  :D ). Men det er er super, er at den bliver rullet ind med gassen der hvor man normalt har den, dvs 20-50% åbent
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Rullefelt
« Svar #81 Dato: Juni 01, 2005, 05:49:31 pm »
Hva så nyg....
Er du blevet en gladere mand efter besøget hos Ove?+++ Og er du blevet klogere????
Som sagt så var jeg happy med min lange tur derover, håber du er glad for din korte tur  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #82 Dato: Juni 01, 2005, 06:19:16 pm »
Citat fra: LSJ
Glæd dig nyg...
Det var der jeg fik min lavet, med filter og potter og hele pisset...

og der er hyggeligt derude, og han ved sgu hvad det handler om.. Det kan godt være at man ikke får mere på toppen (men det gør amn  :D ). Men det er er super, er at den bliver rullet ind med gassen der hvor man normalt har den, dvs 20-50% åbent

I den grad en forbedring... Meget mere jævn og harmonisk, og alligevel mere rap på gassen.  Men der skulle altså også 68 Roll-on test + ca. 25 statiske justeringer til før Mr. Dyno var tilfreds.
Jeg er meget tilfreds med resultatet, som både på papiret og i den virkelige verden er noget forskelligt fra det jeg mødte op med.

Jeg fik da også lige et par grafer med...
I kan se på nummeret oppe i venstre hjørne, hvor i forløbet grafen stammer fra.  På roll-on testen ses en klar forbedring i mellemområdet, og en lille forbedring jævnt over det meste af resten af kurven. På all-gear testen ses forbedringerne i eliminationen af 'dyk' i kurven og andre ujævnheder.
Som det også kan ses er air/fuel kurven blevet meget jævn.  Den havde nogen meget udtalte ujævnheder i området 1500rpm-4000rpm og 5000-7000rpm - ved stort set alle spjælåbninger.
Ved 40%, 60% og 80% åbning var der betydeligt større ujævnheder end ved 100% spjælpåbning, så resultatet er selvfølgelig mest at mærke når man ikke giver fuldt gas - det gør jeg nu heller ikke så tit.

Alt i alt en klart anbefalelsværdig procedure, som i mit tilfælde kostede 1530 pisk. (3 arbejdstimer + 3 liter ekstra benzin)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Rullefelt
« Svar #83 Dato: Juni 01, 2005, 06:34:40 pm »
Jaaaaaaaaa
Jeg kørte derfra med nøjagtig den samme oplevelse som nyg, borset fra jeg fik også mere lyd (nye potter og filter). Og hvis i vil se billeder, gå ind i mit album.
Og de penge giver jo følgende regnestykke for mit vedkommende.
9300-1530=7770 kr
Dvs at jeg gav 7770 for 2 Typhoon Ti potter, powercommanderIII USB, og pipercrossfilter. Og det skal siges at jeg fik skruet på min i 4 timer. Om det er et godt tilbud??? men jeg føler ikke jeg er blevet røvrendt  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #84 Dato: Juni 01, 2005, 06:41:44 pm »
Citat fra: LSJ
Jaaaaaaaaa
Jeg kørte derfra med nøjagtig den samme oplevelse som nyg, borset fra jeg fik også mere lyd (nye potter og filter). Og hvis i vil se billeder, gå ind i mit album.
Og de penge giver jo følgende regnestykke for mit vedkommende.
9300-1530=7770 kr
Dvs at jeg gav 7770 for 2 Typhoon Ti potter, powercommanderIII USB, og pipercrossfilter. Og det skal siges at jeg fik skruet på min i 4 timer. Om det er et godt tilbud??? men jeg føler ikke jeg er blevet røvrendt  :D

Der er da givet en del i rabat i forhold til normalpriser:
4*500kr arb. løn
ca.5000.- kr. for potter
ca.3200.- for PC
ca.600 for filter

i alt ca. 10800 - så har du fået ca. 1500 i rabat.. det er da ok (selvom du måtte slippe lidt i broafgift.. :wink: .)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Rullefelt
« Svar #85 Dato: Juni 01, 2005, 06:49:49 pm »
Jo men jeg fik jo en kanon dag ud af det... så det gør ikke noget..
og nu bliver det snart billigere at tage broen. Så kan det jo være at vi kan holde et seriøst SV "træf" det kunne sgu være cool hvis vi kunne støve 100+ SV´er  sammen :D  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Mad M

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #86 Dato: Juni 10, 2005, 10:50:16 pm »
Så fik jeg min rullet efter jeg har monteret JHS Jetkit plus div...

74,95 HK på hjulet, hvilket jeg må sige er mindre end jeg havde regnet med, :?  men de kommer nok ikke ret meget højre op med std. karburator og tænding....

Men som man kan se på Roll all grafen ER der sket en rimelig stor forskel...
Istedetfor at dykke mellem gearskift, ligger kurven meget højt heletiden, hvilket godt kan mærkes...  :lol:
Der er flere grafer i mit album....
Rød er før ændringer, og blå efter.....
Den spids den blå graf har i starten af 6 gear skyldes at der er blevet skiftet lidt hårdt gear...

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Rullefelt
« Svar #87 Dato: Juni 10, 2005, 10:59:42 pm »
mAD m

De  ca 75 var også hvad jeg fik ud af det.

Nå men jeg har lige set dine billeder, den total coatning er fanme for fed.....................................
Jeg laver lige en tråd, så svar lige der ok ?
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Mad M

  • Gæst
Rullefelt
« Svar #88 Dato: Juni 11, 2005, 05:00:33 pm »
Citat fra: Ole Hansen
Jeg fik min rullet hos CVP-MC til åbent hus i weekenden.. 71.1 små, søde ponyer på baghjulet.. Fint for en standard SV'er med andet luftfilter synes jeg :)

Noget andet er så det lidt for store dyk, der er hver gang der skiftes gear.. Penge.. :)


Opskriften på at fjerne det store dyk er PWEE kommet med...  :twisted:
Jeg har beviset liggende i mit album....   :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Rullefelt
« Svar #89 Dato: Juni 11, 2005, 05:19:27 pm »
Citat fra: Mad M

Opskriften på at fjerne det store dyk er PWEE kommet med...  :twisted:
Jeg har beviset liggende i mit album....   :)


Ja, det kan jeg se.. Der er markant mindre dyk mellem gearene på din.. Æv..  Det må vente, til der er penge på kontoen igen :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)