Forfatter Emne: sommervarmen / Påklædning?  (Læst 13853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #30 Dato: Juli 24, 2008, 04:18:32 pm »
Kører kun med jakke handsker og hjelm om sommeren når det er så varmt.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #31 Dato: Juli 31, 2008, 11:23:58 am »
Læderdragt med shorts indenunder  :D :D :D
Jeg har så lige måtte fravige mine ædle principper den sidste uges tid  :whatever:  Cowboybukser og læderjakke (80'er look :lol:)
Og en enkelt dag i shorts, bare rolig drenge og piger....... det var sikkerheds-shorts  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Enur

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #32 Dato: August 01, 2008, 11:21:14 pm »
Fuld Rukka tekstil, støvler, sommer handsker med kevlar og rygskjold (alt sammen anbefalet af Majse da hun var hos Aagesen)

Jeg har en enkelt gang kørt uden rygskjold, det var så samme dag jeg blev kørt ned bagfra imens jeg holdt for rødt ved
frederiksberg rådhus.

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #33 Dato: August 07, 2008, 03:07:27 pm »
Fuld Rukka tekstil, støvler, sommer handsker med kevlar og rygskjold (alt sammen anbefalet af Majse da hun var hos Aagesen)

Jeg har en enkelt gang kørt uden rygskjold, det var så samme dag jeg blev kørt ned bagfra imens jeg holdt for rødt ved
frederiksberg rådhus.

Slap du uden mén??? For dælen da...

Glemte een dag at tage mit rygskjold på ( fordi det hang bag jakken ) så jakken kom på først.. Og tænkte slet ikke at jakken pludselig var stor fordi jeg havde glemt mit skjold, men troede bare jeg havde tabt mig lidt.. :D - Efter 20 km opdager at jeg ikke har skjoldet på og ringer til en ven som låner mig sin kærestes skjold.. Jeg ville dælme ikke kører de 20 km tilbage uden skjold.. Er nemlig bange for at netop når man ikke har skjold på at man bliver tromlet ned.. Godt at se at du stadig er i live.. påkørsel bagfra er ikke til at spøge med..

Enur

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #34 Dato: August 07, 2008, 11:38:32 pm »
Fuld Rukka tekstil, støvler, sommer handsker med kevlar og rygskjold (alt sammen anbefalet af Majse da hun var hos Aagesen)

Jeg har en enkelt gang kørt uden rygskjold, det var så samme dag jeg blev kørt ned bagfra imens jeg holdt for rødt ved
frederiksberg rådhus.

Slap du uden mén??? For dælen da...

Glemte een dag at tage mit rygskjold på ( fordi det hang bag jakken ) så jakken kom på først.. Og tænkte slet ikke at jakken pludselig var stor fordi jeg havde glemt mit skjold, men troede bare jeg havde tabt mig lidt.. :D - Efter 20 km opdager at jeg ikke har skjoldet på og ringer til en ven som låner mig sin kærestes skjold.. Jeg ville dælme ikke kører de 20 km tilbage uden skjold.. Er nemlig bange for at netop når man ikke har skjold på at man bliver tromlet ned.. Godt at se at du stadig er i live.. påkørsel bagfra er ikke til at spøge med..

Jeg slap meget billigt uden varig mén, og jeg er blevet meget obs på hvad der bag mig når jeg nærmer mig et rødt lys.

Hvad der helt konkret skete den dag var, jeg havde været i valby og var på vej hjem (nørrebro). I krydset ved vesterbro og pile allé lagde jeg mærke til at postbil der holdt stille havlt oppe på cykelstien. Da jeg var kun få meter fra denne, valgte chauføren at dreje ud foran mig uden at blinke. Nåede lige at kaste mc'en over i modkørende bane (der var ingen modkørende). Da jeg så kom ned til krydset ved frederiksberg rådhus hvor der var rødt, kiggede jeg i spejlene og så at post bilen var et godt stykke bagude. Det næste jeg så husker er en underlig lyd og at mc'en bliver revet væk under mig og alt bliver sort. da jeg vågner igen ligger jeg på jorden og kan se mc'en ligger et stykke ude i krydset, Kan i starten ikke mærke en skid. Der er somom at kroppen er ren luft og den ikke vil gøre hvad jeg godt vil ha den skal (læs komme op igen). Efter lidt tid kan jeg igen bevæge mig, og sætter mig op. Da jeg sidder op og kigger rundt ligger jeg mærke til at folk bare står og kigger.. ikke en eneste kommer hen for at hjælpe..
Føren af postbilen hjalp mig med at løfte mc'en op igen. kan huske at hun ikke ville opgive sit navn eller vise sit kørekort, dog fik jeg til sidst hendes kørekort nummer. Har ingen ide om hvad der så skete, det næste jeg husker er at jeg holder hjemme i baggården på en sv'er der ikke har det helt godt.
Blev kørt på skadestuen kl. 17:00 og kom ud derfra kl. 00:30.
Det tog et par måneder før SV'eren og jeg selv var klar til at køre igen.


Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: sommervarmen / Påklædning?
« Svar #35 Dato: August 10, 2008, 04:29:39 pm »
Det lyder sgu vildt...

går ud fra at det var postbilen der bankede op i dig.. Hun burde vist ikke have kørekort.. først ud foran dig og derefter op i dig.. Hmmmm  Men godt at hører du er ok... Glad for.!! :D