Forfatter Emne: Nemt lille onboard kamera  (Læst 16501 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #30 Dato: Maj 21, 2007, 02:46:31 pm »
Godt spørgsmål :huh:
Det var da jeg var i Frankrig til forårstræning at jeg rodede med det, men det var to forskellige typer opladelige batterier.
Det kan være den ene type er lidt længere end de andre, selv om de begge hedder AA.
Det har jeg nogle der er, og de trykker sygeligt hårdt på terminalerne  :?
En anden mulighed er at de ikke bliver ladet helt 100% op, så selv den mindste dårlige forbindelse resulterer i udfald.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #31 Dato: Maj 21, 2007, 03:32:16 pm »
Trillede lige en lille tur med kameraet monteret på bøjlen til dem bag på. Lyden er godt nok ringe, men det vidste jeg jo. Jeg har også en god bølge effekt, selv imens  cyklen står i tomgang, men det sad vidst heller ikke helt fast..

640x480 30fps - direkte fra cam'et: http://cze.dk/svfilm.avi (160MB)

SV1000S K6 - blå.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #32 Dato: Maj 23, 2007, 02:59:25 pm »
Så fik det lille kamera et par omgange på bagsædet.

Det blev simpelthen bare tapet grundigt fast, uden nogen for for holder, for at se om det hjalp på lyden.
Og fandeme ikke om det hjalp  :D
Det skal dog nok pakkes ind i noget lyddæmpende, for det overstyrer en del, når det lille SVin får gas  :twisted:

Billedkvaliteten er stadig ikke noget at juble over, så konklusionen må være at det er godt nok til simpelt sjov, men ikke dutter til store fine "Se hvor hurtigt jeg kører " videoer  :?

Passet efter flyttede jeg det op foran, og kørte og jublede over de flotte closeups af et fejeblad, der kom i kassen (indtil jeg overhalede ham  :twisted:), men ak !
Skidtet gik ud ganske som Teamupsidedown har beskrevet  :brok:


Og NEJ ! 1.24 er ikke en tid jeg på nogen måde er stolt af   :dead:
Men da jeg er en kylling til at overhale de fleste steder på banen, :oops: lå jeg pænt i kø, det meste af vejen rundt.
Sidst på dagen sagde den manuelle laptimer (er under opgradering til IR :D) 1.18-1.19, som jeg er ganske tilfreds med, i betragtning af at jeg er en kylling der ikke har råd til at brokke cyklen  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #33 Dato: Maj 23, 2007, 09:05:09 pm »
Så fik det lille kamera et par omgange på bagsædet.
...Det skal dog nok pakkes ind i noget lyddæmpende, for det overstyrer en del, når det lille SVin får gas
Jeg kender en gut, som konsekvent sætter tape over højttaler-rillerne i ungernes legetøj :twisted: :twisted:
Måske du kunne gøre brug af samme koncept. Eller, hvis der er plads til det, så gør som profferne.. brug skumgummi.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #34 Dato: Maj 24, 2007, 09:57:10 am »
Så fik det lille kamera et par omgange på bagsædet.

Passet efter flyttede jeg det op foran, og kørte og jublede over de flotte closeups af et fejeblad, der kom i kassen (indtil jeg overhalede ham  :twisted:), men ak !
Skidtet gik ud ganske som Teamupsidedown har beskrevet  :brok:



Ja men så velkommen i klubben  :mrgreen: jeg tror jeg havde mit på VTR'en i 30 pas nede i Val de Vienne, og jeg har fået 3 film ud af det fordi det lo... kamera var gået ud næsten hver gang passet var slut :brok:
Jeg skal en tur til Most i starten af Juni og der vil jeg prøve at ligge en loddeklat på batteri polerne for at se om det hjælper
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #35 Dato: Juni 04, 2007, 10:02:22 am »
 :orkester:Har lige være på Most i Weekenden, og loddetin er løsningen :orkester:
Jeg lagde lige et lag tin på begge ender af batterierne med en 60W loddekolbe, og det gik ikke ud en eneste gang :mrgreen:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #36 Dato: Juni 04, 2007, 11:33:01 am »
Fedest  :thumbsup:

Så skal vi bare se lidt af det  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #37 Dato: Juni 04, 2007, 12:40:31 pm »
Fedest  :thumbsup:

Så skal vi bare se lidt af det  :wink:
Jamen det skal i da :D, men da jeg stadigt har Windows2000 på Arbejds Pc'en og derfor ikke har noget redigerings program til at korte af filmene så kniber det lidt med at få dem lagt op.
Jeg tror næsten jeg har været hele internettet rundt for at finde et freeware program, men dem jeg finder er nogle der duer 14 dage til en måned og det gider jeg ikke rigtigt rode med :huh:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #38 Dato: Juni 04, 2007, 01:38:11 pm »
Jeg har iøvrigt også eksperimenteret med at tape kameraet fast til min hjelm.

Det gav mærkbart bedre kvalitet uden rystelser og den her "flag in the wind" følelse.

Kørte fra Taastrup til Falster med det uden nogle problemer, altså andet end at jeg havde fået det peget forkert så jeg kun optog min omdrejningstæller og asfalt.
SV1000S K6 - blå.

bumblebee

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 58
  • I Do It With Twins

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #40 Dato: December 12, 2007, 01:24:09 pm »
Det kunne også være kanon fedt at have med på ski!!!  :respekt:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031