Forfatter Emne: Vanucci tasker.  (Læst 13479 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Vanucci tasker.
« Dato: Juli 04, 2008, 10:22:01 am »
Inden turen går til Skagen om 14 dage, er det vist nødvendigt at købe noget bagageplads til cyklen. Jeg synes Vanucci taskerne fra Louis.de ser fine ud, og de er endda på tilbud lige nu.
Er der nogen der har erfaringer med disse?
Hvis jeg køber sidetasker, kan der så stadig sidde en bagpå?
Kan taskerne tåle at sidde op ad udstødningen? Jeg har Ixil Underseat.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Vanucci tasker.
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2008, 09:28:57 pm »
hey Ulve, hold mig lige underrettet så kan vi splitte porto, for jeg skal også have mig et sæt tasket til svinet :=)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Vanucci tasker.
« Svar #2 Dato: Juli 07, 2008, 07:42:47 pm »
Husk noget bogbinderplast til at sætte på bagenden, så ikke den bliver ridset af taskerne.
Jeg har et par gamle sidetasker som er slidt i stykker. De kunne med lidt fix-fax'erier godt monteres så stropperne kom under bagsædet. Ellers må fruen ha en ekstra pude i røven så hun ikke bliver stemplet med en strop eller et spænde :tie:

Bliver potterne meget varme? Jeg lavede hul i mine tasker og smeltede lidt af sålen på den sko, der lå nederst i tasken for et par år siden med en varm potte :rolleyes:   Jeg tror kun det er et problem hvis der er direkte kontakt.




PS. Jeg kan også godt bruge lidt stumper fra Louis.
« Senest Redigeret: Juli 07, 2008, 07:46:43 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Vanucci tasker.
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2008, 06:42:37 pm »

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Vanucci tasker.
« Svar #4 Dato: Juli 08, 2008, 10:10:41 pm »
hmm hvad med det her sæt istedet?
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025363
samme pris, mere plads... ville det ikke umiddelbart være et bedre køb?

Jacobs tøj i den ene sidetaske. Konens i den anden. Beautyboks på toppen   :mrgreen:
Men ellers har du nok ret.

Ellers kan http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10024010 også bruges som toppølse til diverse småløse ting (sovepose, sko, underlag, telt)


Hov glemte helt det vigtige: Hvis taskerne bliver for brede, begynder de tit at hænge for meget.  (Det har man vist hørt før fra min mund  :tie:)  Men altså: For meget lort giver dårligt siddende hængetasker som kommer tæt på baghjulet og slider mere på bagenden :-|
« Senest Redigeret: Juli 08, 2008, 10:12:27 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Vanucci tasker.
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2008, 08:45:18 am »
Fint med nogen input drenge, men der er sgu ikke plads til en bagsædetaske e.l. når først Rikke har parkeret den brede del af anatomien bagpå  :mrgreen:

Men jeg er også lidt bekymret for sidetaskerne. Er der plads til passager samtidig? Er benene så foran det forreste af (side)taskerne eller hur??
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Vanucci tasker.
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2008, 09:02:45 am »
Fint med nogen input drenge, men der er sgu ikke plads til en bagsædetaske e.l. når først Rikke har parkeret den brede del af anatomien bagpå  :mrgreen:

Men jeg er også lidt bekymret for sidetaskerne. Er der plads til passager samtidig? Er benene så foran det forreste af (side)taskerne eller hur??

Hvis hun nu går til røv-mave-lår hver dag nede i SATS ind til at I skal afsted - hjælper det så ikke på det`?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Vanucci tasker.
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2008, 10:09:16 am »

LB

  • Gæst
Re: Vanucci tasker.
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2008, 12:04:25 pm »
Vi har nogen ligenende fra Enghave og det er intet problem for mig at sidde bagpå, spændesystemet er sandsynligvis lavet til at sidde under sædet.

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Vanucci tasker.
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2008, 01:12:19 pm »
kender nogen til denne taske.. om den er så god som den ser ud til at være...

Jeg har nemlig tænkt på at pakke mine ting og kører rundt i jylland og overnatte på forskellige vandrehjem eller værelser og nyde mig selv og få en indre klarhed i kroppen..  :D, og synes så nedenstående kunne være smart.


http://www.louis.de/_2083d3f690733975d95ab5baf5df977137/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=515&wgr=251&list_total=19&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10025480

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Vanucci tasker.
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2008, 10:05:22 am »
kender nogen til denne taske.. om den er så god som den ser ud til at være...

Jeg har nemlig tænkt på at pakke mine ting og kører rundt i jylland og overnatte på forskellige vandrehjem eller værelser og nyde mig selv og få en indre klarhed i kroppen..  :D, og synes så nedenstående kunne være smart.


http://www.louis.de/_2083d3f690733975d95ab5baf5df977137/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=515&wgr=251&list_total=19&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10025480
jeg kender ikke den model, men jeg har en Held taske  som jeg har haft siden 1999. Den er OK og sidder godt fast, men er ikke vandtæt, så du skal regne med at bruge et overtræk (det fulgte med til min) hvis det regner.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Vanucci tasker.
« Svar #11 Dato: Juli 10, 2008, 10:31:58 am »
Jeg har sådant et billigt louis gepäcksystem og det er ganske udenmærket, remmene kan faktisk også føres under passagersædet så prinsessen ikke bliver øm i -----
Go tur!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Vanucci tasker.
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2008, 07:19:17 pm »
fik kolde fødder med online købet, så har investeret i et sæt fra Thansen :)

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Vanucci tasker.
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2008, 12:10:09 am »
Inden turen går til Skagen om 14 dage, er det vist nødvendigt at købe noget bagageplads til cyklen. Jeg synes Vanucci taskerne fra Louis.de ser fine ud, og de er endda på tilbud lige nu.
Er der nogen der har erfaringer med disse?
Hvis jeg køber sidetasker, kan der så stadig sidde en bagpå?
Kan taskerne tåle at sidde op ad udstødningen? Jeg har Ixil Underseat.

Nu er du sikkert kørt derop, men her er alligevel et forslag.
Jeg har købt nogle billige HG tasker (ca. 500,- spin), og justeret dem, så de går fri af potterne.
Potter & tasker er ikke de bedste venner :dead:
Normalt sætter jeg taskerne på, og fylder så telt og deslige ovenpå, men nu synes Rødhætte at jeg har været lige rigeligt nok sammen med min sorte ven.
Så teltet + div. er sendt i forvejen sammen med gutterne, og nu er der pludselig plads til hende bagpå (kommer først derop fredag !)
Hun kan fint være der, selvom taskerne er på.
Om ikke andet, så kan hun fordele kiloene udover taskerne  :innocent:
Belært af ridserne fra sidste træf, har jeg, formedelst 30,- penge hos isenkræmmeren, købt en rulle slingredug, som jeg har klippet til.
Her er et par billeder af discountløsningen; når først stropperne er justeret, så smider man bare taskerne på.
Min model spuler alt og alle, hvis det regner, så jeg bruger altid de medfølgende regntætte poser indvendigt i taskerne.
Om man kan bruge taskerne med egoskal vides ikke  :huh:
« Senest Redigeret: Juli 17, 2008, 12:15:44 am af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Vanucci tasker.
« Svar #14 Dato: Juli 17, 2008, 11:50:36 am »
Det ser sgu brugbart ud det du har lavet der  :respekt:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6