Forfatter Emne: HANDSKER?  (Læst 9311 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
HANDSKER?
« Dato: September 10, 2008, 02:26:06 pm »
Både mine sommer og vinterhandsker er gået i stykker.Hvad skal jeg købe? Hvad er jeres erfarringer med thansen produkterne?Er det bedre at købe billigt og skifte oftere?
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: HANDSKER?
« Svar #1 Dato: September 10, 2008, 03:26:23 pm »
Både mine sommer og vinterhandsker er gået i stykker.Hvad skal jeg købe? Hvad er jeres erfarringer med thansen produkterne?Er det bedre at købe billigt og skifte oftere?
Jeg købte et par Shoei vinterhandsker i 1999 (pris 599,-), som jeg har brugt til MC kørsel hele sæsonen til og med 2004, og herefter kun i de tidligt/sent i sæsonen. Desuden har jeg brugt dem til skiløb en del gange.  De er stadig hele i alle syninger og for, og fatisk slet ikke slidte at se på.  De mangler dog sikkerhedsindlæg, men er lavet af noget slidstærkt tekstil.

Derimod købte jeg i 2005 et par sommerhandsker af mærket safety1st hos det nu hedengangne firma mc-online.dk, som kostede 499,- De er fremstillet i kængurolæder og med alle tænkelige sikkerhedsindlæg af carbon og lign., men begyndte at "skride" i syningerne allerede efter een sæson! Dem har jeg skiftet ud med et par Held Akira som sidder bedre og føles meget bedre i kvaliteten.

Der er ingen tvivl om at jeg fremover vil betale lidt mere for at få noget der holder. Alverdens sikkerhedsindlæg betyder ikke noget, hvis handsken går op i syningen og flyver af hånden  :?

Jeg kender ikke til T-hansen's udvalg af handsker, men hvad MC-udstyr angår, er de er da begyndt med at sælge både noget billigt lort, og nogle varer af fornuftig kvalitet til fornuftige priser.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: HANDSKER?
« Svar #2 Dato: September 10, 2008, 03:28:07 pm »
Tjaeh mine kangaro fra thansen er fra maj måned, og netop gået op i syningen på to fingre :?
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: HANDSKER?
« Svar #3 Dato: September 10, 2008, 03:41:08 pm »
Interesant læsning. Tak for det 8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: HANDSKER?
« Svar #4 Dato: September 10, 2008, 09:42:29 pm »
tjah mine challenger fra t-svansen http://www.thansen.dk/products.asp?c=2092138555&n=1694136933 har nu holdt fint, første par døde i foråret på Pannonia Ring efter 3 års brug(30.000km) og næste par er taget i brug...
   

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: HANDSKER?
« Svar #5 Dato: September 11, 2008, 10:47:23 am »
Jeg har et par Rukka-handsker med Goretex til de køligere dage, og et par Berik Motegi til sommervarmen. Jeg mener at jeg gav ca. 1000 for Rukka'erne, og Berik'erne koster ca. 1500 herhjemme(købte dem dog i Tyskland til 700 :shock:). Jeg er godt tilfreds med begge, men især Berik'erne imponerer, da de er i kængurulæder og er meget bløde plus godt ventileret. Jeg mener godt, at det kan betale sig at gi lidt ekstra for kvaliteten. Hvis man køber noget møg, ender det bare med at man bliver så irriteret på dem, at man kører uden :?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: HANDSKER?
« Svar #6 Dato: September 11, 2008, 12:36:22 pm »
Både mine sommer og vinterhandsker er gået i stykker.Hvad skal jeg købe? Hvad er jeres erfarringer med thansen produkterne?Er det bedre at købe billigt og skifte oftere?

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=20095

De her er pissefede og passer til din seje cykel   8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: HANDSKER?
« Svar #7 Dato: September 11, 2008, 06:57:39 pm »
Jeg har et par Frank Thomas handsker som jeg har betalt 699kr for - de gik op (læderet revnede - ikke i syningen) henover håndfladen. Dette på trods af at jeg jævnligt har smurt dem med både marv-olie og læderfedt. Så jeg skal også have et par nye i den kommende sæson.

De ser fede ud - men det lader til at man ikke får hvad man betaler for. Det sammen gælder min Frank Thomas læderdragt. Den begyndte også at gå fra hinanden efter allerede 1½ år selvom jeg havde plejet den efter alle kunstens regler. Den havde ellers kostet 6000kr  :(

Dog har Frank Thomas helt uovertruffen kundepleje! HC herindefra fik både et par nye bukser og en omlakering af sin tank efter at et par Frank Thomas bukser havde gnavet godt i lakken.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: HANDSKER?
« Svar #8 Dato: September 11, 2008, 08:34:10 pm »
Jeg har et par Frank Thomas handsker som jeg har betalt 699kr for - de gik op (læderet revnede - ikke i syningen) henover håndfladen. Dette på trods af at jeg jævnligt har smurt dem med både marv-olie og læderfedt. Så jeg skal også have et par nye i den kommende sæson.

De ser fede ud - men det lader til at man ikke får hvad man betaler for. Det sammen gælder min Frank Thomas læderdragt. Den begyndte også at gå fra hinanden efter allerede 1½ år selvom jeg havde plejet den efter alle kunstens regler. Den havde ellers kostet 6000kr  :(

Dog har Frank Thomas helt uovertruffen kundepleje! HC herindefra fik både et par nye bukser og en omlakering af sin tank efter at et par Frank Thomas bukser havde gnavet godt i lakken.

Frank Thomas har vist heller ikke det bedste ry hvad kvalitet angår. Det synes jeg i hvert fald fremgår af folks erfaringer...

Intruder1500

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Re: HANDSKER?
« Svar #9 Dato: September 11, 2008, 09:15:50 pm »
Både mine sommer og vinterhandsker er gået i stykker.Hvad skal jeg købe? Hvad er jeres erfarringer med thansen produkterne?Er det bedre at købe billigt og skifte oftere?

Kig efter Halvorsson god pris og fin kvallitet

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: HANDSKER?
« Svar #10 Dato: September 12, 2008, 02:32:28 pm »
Super. Det er godt med nogle sandheder på bordet. 8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: HANDSKER?
« Svar #11 Dato: September 12, 2008, 08:44:32 pm »
Mine THansen handsker fungerer helt fino efter nu 3 år... Så ikke alt der kommer derfra er nødvendigvis noget crap.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: HANDSKER?
« Svar #12 Dato: September 12, 2008, 08:49:00 pm »
Hvad er det for nogle Mikkel????
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: HANDSKER?
« Svar #13 Dato: September 18, 2008, 06:40:15 am »
kører med safety 1st og har gjort det i 4 sæsoner, køber et sæt Berik racehansker der passer til min nye dragt. :D
ang. T Hansen så er det manden bag safety 1st der er blevet ansat til at få afdellingen for MCtøj og tilbehør til at køre. mottoet er god kvalitet til prisen ligesom i safty 1st før banken satte en stopper for udvigelsen af hans forretning
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: HANDSKER?
« Svar #14 Dato: September 18, 2008, 07:58:23 am »
berik hansker - 1000,- et lille hul i den ene pegefinger efter godt 1 år - skal lige nævne at de har været i regn 7-8 gange hvor det tog en lille uge at tøre dem
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::