Forfatter Emne: Alarm?  (Læst 4054 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Alarm?
« Dato: Maj 02, 2007, 06:32:37 pm »
Jeg har, som I måske ved, købt en Yamaha FZ1S, en fed maskine 8) Nu vil jeg gerne sikre den med en alarm. Er der nogen af jer, der kan anbefale et bestemt mærke, eller måske advare mod et eller flere mærker?
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Alarm?
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2007, 07:32:08 pm »
Tror lige jeg er med påen lytter her  :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Damage

  • Gæst
Re: Alarm?
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2007, 08:07:59 pm »
Jeg har, som I måske ved, købt en Yamaha FZ1S, en fed maskine 8) Nu vil jeg gerne sikre den med en alarm. Er der nogen af jer, der kan anbefale et bestemt mærke, eller måske advare mod et eller flere mærker?

Yamaha har i mange år brugt mærket Cyclelok som org. alarm, dvs. alarmen fås med et adapter stik som passer til motorcyklens
orig. ledningsnet.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Alarm?
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2007, 09:47:19 pm »
Jeg har prøvet at finde noget om cyclelok, men det er ikke meget godt der er, at finde når man søger på Google, synes jeg.

Er der nogen af jer, der kender noget til Cyclone? Prisen er attraktiv; knap 24£ uden tale og knap 29£ med... Og så skulle den være let at montere. Se evt. her: http://www.motorbikealarm.co.uk/buy_now.html
Den findes også i en avanceret udgave med bla. cloak device, var der nogen, der sagde Star Trek :D den koster knap 65£.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Alarm?
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2007, 10:01:50 pm »
tja min har lige fået spyball installeret og efter at den blev skiftet  :lol: har den virket upåklageligt

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Alarm?
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2007, 07:01:28 am »
har monteret en billig fætter fra usa "THOR", og den virker også upåklageligt og larmer som en i helvede når man får skubbet til cyklen v et uheld
nu med gixxer 1000k8:o)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Alarm?
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2007, 10:23:57 am »
Så har jeg kastet mig ud i det og bestilt en Cyclone C11 med tale til knap 29£. Så må jeg se om det fungerer ordentligt og om jeg kan finde ud af at montere den...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alarm?
« Svar #7 Dato: Maj 03, 2007, 10:51:54 am »
Med tale? - du skal da ikke have sådan der siger "Protected by VIPER - Step away from the Vehicle.." - total Thansen..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Alarm?
« Svar #8 Dato: Maj 03, 2007, 04:29:33 pm »
Nej, den funktion kan man slå fra, men den fortæller hvad man har gjort f.eks. når man armerer den. Funktionen kan slås fra hvis man skulle blive træt af den...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Alarm?
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2007, 08:41:49 pm »
Har selv monteret Metasystem M357T-V2,  http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5643.0

Den har startspærre funktion og flere kredse, der er dog en del ledninger, men ikke umuligt.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Alarm?
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2007, 03:53:53 pm »
Så fik jeg monteret min Cyclone C11 alarm. Det tog nok sammenlagt 3 timer, men det kunne have gået hurtigere hvis jeg havde haft en ordentlig loddekolbe til at starte med :rolleyes:

Bort set fra enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg var nødt til at skrive til sælderen for at få svar på, var den ret enkel at montere. Der skulle klippes og loddes en smule, men det var til at overskue :D Også selvom jeg ikke er det store elektronikgeni.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl