Forfatter Emne: GPS, Nokia 6110  (Læst 2990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
GPS, Nokia 6110
« Dato: Juni 24, 2007, 01:34:21 pm »
Jeg har lige bestilt en ny mobiltelefon med gps i.
Jeg har tidligere kigget på Nokia N95, men da den har fået dårlige anmeldelser ang. gps´en droppede jeg den.
Den nye 6110 har til gengæld fået rigtig gode anmeldelser for navigationen (og den kan fås for 3.200,-)
så nu har jeg bestemt mig for den.
Jeg ved ikke helt endnu, hvordan jeg vil montere den på cyklen, men jeg finder nok på noget.
Jeg følger op på, om den kan leve op til mine forventninger når jeg har modtaget den.

http://www.mobilsiden.dk/?aId=4432
I said wooho! (H. J. Simpson)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #1 Dato: Juni 24, 2007, 01:58:17 pm »
Jeg bruger en N70 med TomTom Mobile 5 og deres eksterne bluetooth GPS. Den er monteret med et "Bike Holder Kit" fra Krusell og tilhørende etui til telefonen (indkøbt hos http://www.gooby.dk). Det fungerer glimrende. Samtidig har jeg installeret et cigarettænderstik, så den kan få strøm. Det har jeg skrevet lidt om her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2553.0
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #2 Dato: Juni 24, 2007, 03:19:39 pm »
Det må jeg lige kigge på når jeg får den, og tak for guiden til montering af 12V-stik, den skal jeg nok få brug for.
I said wooho! (H. J. Simpson)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #3 Dato: August 17, 2007, 09:45:15 pm »
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det gik med monteringen og det hele?

Efter jeg smed min N70 i vaskemaskinen, har jeg også anskaffet mig en 6110 Navigator. Jeg synes det er en fed telefon og ganske udmærket navigationssoftware, selv om jeg har undret mig lidt over dens vejvalg nogle gange, der var jeg nok mere enig med TomTom. Mht. monteringen kiggede jeg på Krusells tasker som jeg også brugte på N70 og min tidligere 6670, men den til 6110 er simpelthen ikke robust nok, den er alt for åben for regn og kun holdt sammen af en enkelt trykknap. Jeg ville ikke stole på den i hvert fald.

Til gengæld har jeg lavet en ghettoløsning som faktisk fungerer rigtig godt ;) 6110'eren er en smule mindre end N70'eren og kan derfor være i N70'erens taske. Jeg har modificeret den gamle N70 taske, dvs. lige lavet et hul i toppen af den så strømstikket kan nå telefonen. De 4-5 mm som telefonen er kortere kan man enten leve med, eller man kan folde et visitkort og lægge nederst i tasken, det passer så godt at det er skræmmende.

Så kan den nye telefon monteres på venstre clip-on med Krusells bike holder kit som jeg hele tiden har gjort. :thumbsup:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #4 Dato: August 17, 2007, 10:23:26 pm »
Har I kigget på www.nav4all.com Her hentes et java program, og man skal bruge en bluetooth GPS antenne, Så kan stortset alle telefoner med Java understøttelse og bluetooth bruges til navigation.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #5 Dato: August 17, 2007, 11:19:52 pm »
Ja, jeg har godt kigget på det, men det falder ikke i min smag. Det jeg godt kan lide ved TomTom Mobile og 6110'erens Route 66, er at kortene ligger på mobilen, så det er ikke nødvendigt at hente kort hele tiden over en dataforbindelse (= penge). Faktisk kan man bare sætte telefonen i offline-tilstand og køre med den uden ekstra strøm i lang tid.

Det virker i øvrigt heller ikke så poleret, og det mangler også nogle funktioner til mit brug. Det er en rigtig god ide, men man får hvad man betaler for.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: GPS, Nokia 6110
« Svar #6 Dato: August 21, 2007, 12:06:03 am »
Howdy! Lige kommet tilbage fra ferien. 6110´eren fungerede rigtig fint, både som almindelig telefon, navigator samt internetforbindelsen (så jeg ku tjekke fodboldresultater). Når først kortet var downloaded fungerede det rigtig godt. Et land koster 50 euro (og hele Norden tæller som et land) og det synes jeg er en Ok pris. Et par gange lavede den nogle lidt mærkelige forslag, men det var til at leve med.
Jeg satte 12V stikket direkte på batteriet med en sikring imellem (tak for guiden Smølf) og monterede den på indersiden af frontkåben med kraftig velcrotape. Jeg nåede ikke at få kigget på en holder til mobilen, så den lagde jeg bare i kortlommen på tanktasken. Det virkede også fint og så var det jo regntæt... men jeg bliver nok nød til at finde på noget andet, til hvis jeg ikke har taske med... det kunne være jeg lige skulle kigge på din løsning.
I said wooho! (H. J. Simpson)