Forfatter Emne: forste tandhjul  (Læst 4227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
forste tandhjul
« Dato: April 13, 2006, 08:00:55 pm »
Er der nogle der kan fortælle mig hvor man kan købe et 14 tands tandhjul til min 650 02 så jeg kan få lidt mere optræk.


Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: forste tandhjul
« Svar #1 Dato: April 13, 2006, 11:32:51 pm »
Citat fra: ole s
Er der nogle der kan fortælle mig hvor man kan købe et 14 tands tandhjul til min 650 02 så jeg kan få lidt mere optræk.


Nærmeste Zouk-pusher...??  Hvad med et 45-tands bagpå? Det slider også mindre på kæden.
Min "N" model er tydeligvis hurtigere på mellemgassen end min makkers S-model. (selv med strafvægt på  :shock: )
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
forste tandhjul
« Svar #2 Dato: April 14, 2006, 01:42:34 am »
Som Niels forsøger at fortælle, så sidder der en lavere gearing på en SV-N end på en SV-S. Så du kan bare bruge et bagtandhjul fra en N model. Jeg lavede nummeret på min S'er sidste år, og det virker rent faktisk strålende.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
forste tandhjul
« Svar #3 Dato: April 14, 2006, 11:02:20 am »
Hos www.mandp.co.uk hvor jeg købte mit kædekit kunne man vælge mellem mange størrelser.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
forste tandhjul
« Svar #4 Dato: April 15, 2006, 09:21:00 am »
Du skal skifte hele kædekitet – da det hele slides ens. Og hvis du ændre på tandhjulene, så tæller speedometeret ikke rigtigt længere.. men når det er overvejet, er jeg sikker på at N–models løsninger er den bedste  :wink:

Sikker på den løsning også er vær at overveje for dem der køre meget med passager bag på  :roll:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
forste tandhjul
« Svar #5 Dato: April 15, 2006, 11:25:46 am »
Anders det ændre ikke noget på speedometeret på en den gammel model da det sider på forhjulet. :)


Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
forste tandhjul
« Svar #6 Dato: April 15, 2006, 12:10:59 pm »
Citér
Anders det ændre ikke noget på speedometeret på en den gammel model da det sider på forhjulet. :)


Hvilket også gør sig gældende på den nye model (K3 i alt fald)

Der sidder en speedometerdims i mellem forgaflen og hjulet i venstre side (kørselsretning)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
forste tandhjul
« Svar #7 Dato: April 18, 2006, 02:58:08 pm »
Det er korrekt at føleren sidder på forhjulet  :oops:  :oops:  - så det spiller ikke ind
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley