Forfatter Emne: Mærkelig lyd.  (Læst 7007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Mærkelig lyd.
« Svar #15 Dato: Januar 10, 2006, 11:37:11 am »
Citat fra: Luske
I kan ta' det  :wink:
Tror du ? :roll:
De der overkubikkere med "sprøjt" er lidt nærtagende  :twisted:  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #16 Dato: Januar 10, 2006, 12:24:19 pm »
Citat fra: B2

Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere   :!:


550'erne er også slemme.. Jeg var med ude for at købe en CB550F - damn knæstkæden ævler på sådan en :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #17 Dato: Januar 10, 2006, 04:33:20 pm »
Citat fra: Capone
Citat fra: B2
Citat fra: Ole

Det er jo en Suzuki.. Er de ikke pr. definition mandagsmodeller?  :P Hvis det ikke skal rasle, så skal det vist hedde Honda.. :)
Har du drukket af potten ? ! ?

Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere   :!:


En CB skal rasle til gengæld er den ikke til at slide op!


Det er fandeme løgn!!!

Min gamle CB750F four fra 1976 var edderrødme FÆRDIG! ved 100.000km

elipseformede cylindre og brugte 1½ liter olie pr. 1000km,
kørte til sidst kun på 2 cylindre... hvilket betød at jeg skulle have tre forsøg på at komme over Katzchberg i Østrig....  Så er der laaaaaangt hjem.... :cry:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #18 Dato: Januar 10, 2006, 05:38:12 pm »
Citat fra: nyg
kørte til sidst kun på 2 cylindre...


Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!

Ik' til at slide op!
 :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #19 Dato: Januar 10, 2006, 11:28:00 pm »
Citat fra: Capone
Citat fra: nyg
kørte til sidst kun på 2 cylindre...


Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!

Ik' til at slide op!
 :lol:


Min længste tur hjem nogensinde... blev overhalet af mange lastbiler på vej over Kassel bakkerne. :cry:
Lignede i øvrigt en Panda-bjørn i fjæset efter at have kørt med åbent visir i dieselsporet fra München til Vejle...  8)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #20 Dato: Januar 11, 2006, 11:19:01 am »
Citat fra: nyg
Citat fra: Capone
Citat fra: nyg
kørte til sidst kun på 2 cylindre...


Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!

Ik' til at slide op!
 :lol:


Min længste tur hjem nogensinde... blev overhalet af mange lastbiler på vej over Kassel bakkerne. :cry:
Lignede i øvrigt en Panda-bjørn i fjæset efter at have kørt med åbent visir i dieselsporet fra München til Vejle...  8)


Hehe - Panda!  :lol:  :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
Mærkelig lyd.
« Svar #21 Dato: Januar 14, 2006, 11:10:18 am »
Hej Ice.

én af mine bekendte havde en DL1000, hvor den satte ud og havde svært ved at tage omdrejninger. Den var også helt ny, men alligevel fandt FA-motor ud af at den stod af H til i "motoren". Jeg tror faktisk at det var ventilerne, der stod forkert. Han fik dem i hvert fald justeret uden beregning og blev derved sit problem kvit.

blot et forslag.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

Corlin

  • Gæst
Re: Mærkelig lyd.
« Svar #22 Dato: August 18, 2006, 06:46:49 pm »
Hejsa

Min helt nye SV1000s går også ujævnt ved lille gasgivning. Det er desværre helt normelt på store V-twins med typisk stort tværareal  (overkvadratisk) motore.
Jeg har nu for 3 gang forsøgt at justere mig ud af det uden resultat. Det hænger sammen med hvordan motoren er konstrueret på, hele fyldningen sker fra en side i cylinderen. I dit tilfælde vil det nok hjælpe med en simpel stramning af gaskablerne.

PS. med hesyn til raslen generelt er det nok mere reglen end undtagelsen på de fleste motorer. Kæder, ventiler osv. giver lige alt andet støj fra motoren.
Som gammel Kawa mand gennem mange år vender man sig hurtigt til det.

Corlin