Forfatter Emne: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!  (Læst 6580 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Dato: Januar 25, 2009, 12:30:16 pm »
Hej Alle Svriders
Nu var det vidst på tide at jeg lige gav en præsentation af mig selv herinde, hvor pinligt det end måtte være har jeg faktisk været medlem herinde fra juni 2006 før jeg havde mc og kun var igang med at tage kortet.
Desværre blev det ikke til et Svin i første omgang da pengepungen brækkede sig da jeg nåede til gs-grænsen og prøvede grave lidt flere penge frem! Nåh men jeg erhvervede mig en nysselig lille gs'er i foråret 2007, dog stadig med et svin gemt inde bag læderet!  :innocent: Det var en fin starter cykel og fik lært nogle gode ting på den lidt mindre maskine.

Dog trængte det indre buldrende svin sig mere og mere på i løbet af sæsonen 2007, i så høj grad at jeg i den efterfølgende vinterperiode bestemte mig for at skifte dyret ud. Pengene var i hvert fald i orden, eller dvs. jeg havde til dels overbevidst mine forældre om at en sv'er jo klart var en bedre maskine, den styrede bedre, havde bedre bremser osv. ergo ville jeg være mere sikker når jeg turnérede de danske landeveje. Så jeg lånte en lille sjat penge, ikke det store sådan ca. 1/4 af den maks pris jeg havde bestemt mig for jeg ville give.

Foråret kom og jeg satte min gs'er til salg. Jeg havde været heldig det foregående år at finde en gs'er til en rigtig god pris og således lykkedes det mig faktisk at få det samme for den som jeg havde givet for den det foregående år.  :afro:

Efter at have inkasseret checken gik jeg straks igang med at lede efter et nyt stykke flæsk, eller mere korrekt jeg havde selvfølgelig nærstuderet dba fra da jeg om vinteren bestemte mig for at skifte cykel. Jeg havde i første omgang indsnævret mit valg oldschool s-model da de nye lå over mit budget og at jeg ligeledes synes det er noget lækkert ved den gamle model.

En uge efter havde jeg udvalgt mig tre styks cykler, en sort, en gul og en blå. Den gule blev hurtigt sorteret fra da den ikke havde plader på og jeg derfor ikke rigtigt kunne prøvekøre den, hvis jeg skulle holde mig indenfor lovens rammer. De to andre aftalte jeg to tider med der lå på samme dag, så jeg ville have nemmere ved at sammenligne.

Det blev den sortes tur først, helt ude i Dragør på Amager. Allerede da jeg satte mig op på den var jeg solgt. Lyden og følelsen var noget helt helt andet end min gamle gs'er. Jeg kørte en tur og konstaterede at den kørte fint, og accelerationen WHAT A RUSH!! :twisted: Dog skulle bagdækket skiftes (konstateret efter en lettere baghulsudskridning)!
Vi kom frem til en pris og aftalte at jeg ville vende tilbage når jeg havde prøvet den anden.

Den blå cykel stod i Bagsværd og så ligesom den sorte også fin ud, dog pånær at et hæsligt tankkondom, som sælgeren havde lavet blive sidden på cyklen.  :shock: Jeg kørte en længere tur og fik testet maskineriet. Det kørte ligeledes fint og bremsede faktisk lidt bedre end den sorte takket være stålarmerede bremseslanger. Ligeledes var fjedrene foran blevet skiftet ud med progressive fjedre som gav et mærkeligt klonk når de blev presset!  :huh:
Tilbage fra turen fik jeg kigget lidt nærmere på cyklen og fik konstateret en mindre revne øverst i kåben, som sælger ikke havde gjort mig opmærksom på, lidt fesent efter min mening. Der var skiftet en masse ting, flere end på den sorte, bla. var det bagerste af stellet blevet pulverlakeret, hvilket sælger mente var meget vigtigt da det ellers ville ruste op i løbet af ingen tid.

Men faktum var at jeg allerede før jeg havde prøvekørt den blå havde bestemt mig for hvilken en cykel jeg ville have. At den blå så havde kørt dobbelt så langt, havde en revne i kåben og stod til samme pris afgjorde det for mig. Så efter at sagt til den lettere desperate sælger (der allerede havde nævnt at prisen selvfølgelig var til forhandlig og at jeg kunne få ligeså mange prøveturer jeg ville til) at jeg ville vende tilbage satte jeg mig ud i bilen og ringede til den anden sælger og sagde god for handlen (jeg skrev selvfølgelig senere til sælgeren med den blå og sagde at jeg ikke var interesseret).

Et par dage efter stod jeg så med registrerings afgiften på en Suzuki Sv650s med fuldkåbe, Mivv udstødning og var 59.000 kr. fattigere, men omend meget lykkelig.  8)

Efter nu at have kørt en hel sæson på svinet, er glæden ikke blevet mindre. Lyden, acceleration, styring ja det hele gør at det føles som en rigtig motorcykel i forhold til gs'eren. Nu glæder jeg mig bare til at komme ud på vejene igen og møde nogle af jer andre rigtige svin og skabssvin.

Forresten så er jeg født i 1985 og bor i Rødovre med garage og det hele til dyret.

Ses derude på vejene...

// Lasse
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

Sveas glædespige fra Jylland

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 371
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #1 Dato: Januar 25, 2009, 12:51:22 pm »
Det virker lidt forkert at jeg siger velkommen til dig eftersom at du har været her i et par år og jeg har kun været her et par dage.. Men hvad fanden, jeg vover pelsen alligevel.. velkommen til mit barn!  :lol:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #2 Dato: Januar 25, 2009, 01:01:31 pm »
Du får da osse et velkommen til, fra mig af  :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #3 Dato: Januar 25, 2009, 01:31:28 pm »
Velkommen til Lassefars, selvom du jo har været heridne længere tid end jeg   :afro:

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #4 Dato: Januar 25, 2009, 01:35:08 pm »
Det virker lidt forkert at jeg siger velkommen til dig eftersom at du har været her i et par år og jeg har kun været her et par dage.. Men hvad fanden, jeg vover pelsen alligevel.. velkommen til mit barn!  :lol:

Hvad fanden, det er jo min egen skyld!
Men det er da rart at blive taget under en glædespiges kærlige vinger!!  :afro: Og ligeledes velkommen til til dig, glædespiger er altid velkomne!!

Og tak tak Mads, det var godt vi fik dig gennet ind på den rigtige mcsti og du valgte et ordentlig stykke mc!!  8)
« Senest Redigeret: Januar 25, 2009, 01:36:46 pm af LasseN »
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #5 Dato: Januar 25, 2009, 01:42:23 pm »
Ja den lille kvart liters R4 motor kunne spinde højt, men det var så også det :) Nu skal der buldres med en mellemstor V2 motor :)

Glæder mig til jeg skal hente den i Århus :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #6 Dato: Januar 25, 2009, 01:55:35 pm »
og velkommen til dig osse
   

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #7 Dato: Januar 27, 2009, 11:06:22 am »
Dejligt med en lille beskrivelse at dit køb. Man sidder jo og bliver helt nostalgisk, og mindes om sine egne køb gennem tiderne. HOLD DA OP HVOR HAR JEG HAFT MEGET SKRAMMEL, inden jeg havnede på SVinet... :afro:

ej spøg til side, jeg har haft flere cykler gennem tiden, og alle har jeg haft utroligt meget glæde af. Pt er det kilo svinet, som må lide med at have mig på ryggen, men det stopper jo også en dag. Der er alt for mange fede cykler der ude i verden, og jeg har slet ikke ejet nok af dem endnu til at stoppe her..  :innocent:

Nu kommer sommeren snart, det kan være vi ses på linien til en kop kaffe og en sludder.
kilosvin med div udstyr...

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #8 Dato: Januar 27, 2009, 11:20:32 am »
Tak Gud og Roadpilot for velkomsten!

Jeg må indrømme at jeg også blev grebet lidt af at sidde og skrive den lange beskrivelse. Det gjorde det nemmere at drømme sig tilbage til sommer og sol på en mørk og trist søndag eftermiddag!

Men selvom det har været skrammel så har det stadig været mc'ere! Og så længe man ikke har prøvet noget nyere, bedre og dyrere så synes man jo stadig at det er en fantastisk mc, man har fået fat i!!  8) Og derfor er jeg egentlig meget glad for at man er startet fra bunden af og ikke med det samme har hoppet på en gsxr eller r6 eller andet større, så ville en sv'er jo være noget skrammel!!

Men helt sikkert, jeg er altid frisk på en kop kaffe og en mcsludder!!  :mrgreen:
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #9 Dato: Januar 27, 2009, 11:42:46 am »
Ja velkommen til kiddo. Husk på, at alle nye medlemmer (alle indmeldt før 2005) skal give pils og lapdance til de "ældre" medlemmer til julefrokosten  :mrgreen:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #10 Dato: Januar 27, 2009, 12:03:49 pm »
Ja velkommen til kiddo. Husk på, at alle nye medlemmer (alle indmeldt før 2005) skal give pils og lapdance til de "ældre" medlemmer til julefrokosten  :mrgreen:
Er du allerede stiv SVea  :?: citat :Husk på, at alle nye medlemmer (alle indmeldt før 2005) skal give pils og lapdance..........osv.
Du mente da indmeldt EFTER 2005 ikk  :?:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #11 Dato: Januar 27, 2009, 12:43:22 pm »
Jeg synes mere om det første han sagde, med FØR 2005 :D

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #12 Dato: Januar 27, 2009, 01:02:07 pm »
Jeg synes mere om det første han sagde, med FØR 2005 :D
Jeg tror til gengæld ikke Svea bliver særlig glad for at blive kaldt en HAN  :lmao:  :whipped:  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #13 Dato: Januar 27, 2009, 01:33:26 pm »
Jeg synes mere om det første han sagde, med FØR 2005 :D
Jeg tror til gengæld ikke Svea bliver særlig glad for at blive kaldt en HAN  :lmao:  :whipped:  :mrgreen:

Jeg er blevet kaldt det der var værre  :mrgreen:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Re: Præsentation af et ældre ungt stykke stegt flæsk!!!
« Svar #14 Dato: Januar 27, 2009, 01:37:31 pm »
Ja velkommen til kiddo. Husk på, at alle nye medlemmer (alle indmeldt før 2005) skal give pils og lapdance til de "ældre" medlemmer til julefrokosten  :mrgreen:

Jeg henleder venligst din opmærksomhed på mit profilbillede, og giver dig muligheden for at revurdere dit krav!!... Men hvis du selvfølgelig har de samme abnorme kvindelige former, så kan du nok godt tage det!!  :mrgreen:
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619