Forfatter Emne: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?  (Læst 21220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #15 Dato: Januar 04, 2011, 06:07:25 pm »
Der hører jeg nok til den mere kyniske del af befolkningen.

You break - you buy.

Han ørlede - han må stå 100% for regningen selv. Hvis det så koster et venskab, er det HANS valg...

Nu kender jeg ikke alle omstændighederne, så det er selvfølgelig svært at sidde her og dømme dig eller ham, men der må være noget rimelighed i at han bliver bedt om at løse problemet selv.

Men det er da en lorte situation...  :dead:

Enig - det er han også gået med til... Men han vil gerne se om han kan få forsikringen til at sluge den i stedet for at han selv skal punge ud.

Det er så her at jeg kommer op i det røde felt.

Hvorfor skal man altid, lige se om man kan få forsikringen til at betale, selv om skaden er selvforskyldt.
Folk brokker sig over at forsikringerne er dyre, men de kan samtidigt stå og prale med at de lige skrev 2 ekstra oksemørbrad på, da strømmen gik til fryseren.
Der er ikke noget de skal stå og prale med over for mig, for i sidste ende, er det mig, der er med til at betale, ergo kan jeg lige så godt trække bukserne ned og bukke mig.

Er fuldstændig enig med Sjamon "you break it you by it"

Well... Tingene kan være lidt mindre firkantede end som så.

Ham gutten der gjorde det har ikke så meget forstand på forsikring og det har jeg egentlig heller ikke. Jeg har aldrig meldt noget til nogle af mine forsikringer - til trods for at jeg nok sammenlagt har betalt over 100.000 kr til dem. Det er sådan noget man bare ikke skal tænke på...

Så at jeg hjælper ham med at forstå situationen og selv lærer lidt - det er det denne tråd er til for.

Jeg kunne selvfølgeligt godt bede ham om at punge ud ved kasse et men ved at han ikke har råd. Så hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbninger om at få nye sofaer bliver jeg nødt til at gøre hvad jeg kan for at få afklaret hvilke muligheder vi har for at løse problemet.

Er der forresten nogen af jer der kender professionelle rensefirmaer og har en ide om hvad det koster at få renset to sofaer? ... hvis det overhovedet kan lade sig gøre?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #16 Dato: Januar 04, 2011, 06:17:08 pm »
Det er heller ikke dig, jeg øffer over, men generelt over folks forsikringsmoral, nok mest pga. at vi i hustanden (fruen og jeg) lægger over 40k i forsikringer om året.
Det er pisse surt at folk ikke respektere ens ejendom, og jeg håber for dig, at han finder en løsning og betaler det det koster.

Per: du må lige på banen her, rengør Arepa ikke sådanne tilfælde?
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #17 Dato: Januar 04, 2011, 06:21:59 pm »
Hmm det er vel derfor man har en forsikring? For at have en økonomisk støtte hvis man har været en klovn og smadre noget man ikke har råd til at erstatte?

Hvis jeg kunne vælge kun at køre ind i gamle skodaer der skal skrottes, istedet for en 2mil dyr bmw/mercer whatever så havde jeg sku nok ikke betalt så meget i bilforsikring..

Pointen er at man ikke altid kan bestemme om "man selv kan erstatte det".

Syntes desuden der er TOP nedern at kammeraten, men det er nu sådan landet ligger..

Og nej jeg har ikke kostet min forsikring en øre endnu, men forventer den er der når jeg endelig for brug for den  :whipped:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #18 Dato: Januar 04, 2011, 08:17:37 pm »
Per: du må lige på banen her, rengør Arepa ikke sådanne tilfælde?
Vi mestrer Teknik men ikke møbler...men jeg kender nogen som gør og Skurken har fået besked  :wink:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #19 Dato: Januar 05, 2011, 09:12:50 am »
Per: du må lige på banen her, rengør Arepa ikke sådanne tilfælde?
Vi mestrer Teknik men ikke møbler...men jeg kender nogen som gør og Skurken har fået besked  :wink:

Tjek!

Ham helten snakker lige med sit forsikringsselskab i dag og så kontakter jeg SSG hvis det bliver nødvendigt...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #20 Dato: Januar 06, 2011, 12:36:21 pm »
Forsikringen åd den ikke - lige meget hvad. Min forsikring sagde at den skulle dækkes af hans ansvar og hans forsikring ville ikke dække pga. påvirkning af alkohol. Så nu står den på prof. rens for hans regning.

Afventer at blive kontaktet af rengøringsselskab  med henblik på tilbud.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #21 Dato: Januar 09, 2011, 07:55:26 pm »
Surt Jakob - men husk at manden ikke har gjort det med vilje, så hvis han betaler for en rensning burde I jo være lige gode venner.

Og jeg synes ærlig talt man lever i en noget sort/hvid verden hvis man helt firkantet forventer at alle punger ud hvis der sker uheld. Jeg ville ikke gide besøge venner som står klar med fakturaen i samme øjeblik der sker det mindste uheld. Hvis værten serverer rødvin i sofaen, er det så også gæsterne der skal betale hvis der bliver spildt? Hvad hvis der kommer ringe på bordet efter glassene? Eller mine våde sko i entreen ødelægger et dyrt gulv som ikke kan tåle vand og salt?

Jeg siger ikke kammeraten ikke skal betale, selvfølgelig skal han det, men som vært må man sgu leve med at der sker uheld indenfor rimelighedens grænser. (Og dit "uheld" er så udenfor rimelighedens grænser :))
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ansvar/Indboforsikring - hvornår dækker den når gæster smadrer ting?
« Svar #22 Dato: Januar 09, 2011, 08:09:48 pm »
Surt Jakob - men husk at manden ikke har gjort det med vilje, så hvis han betaler for en rensning burde I jo være lige gode venner.

Og jeg synes ærlig talt man lever i en noget sort/hvid verden hvis man helt firkantet forventer at alle punger ud hvis der sker uheld. Jeg ville ikke gide besøge venner som står klar med fakturaen i samme øjeblik der sker det mindste uheld. Hvis værten serverer rødvin i sofaen, er det så også gæsterne der skal betale hvis der bliver spildt? Hvad hvis der kommer ringe på bordet efter glassene? Eller mine våde sko i entreen ødelægger et dyrt gulv som ikke kan tåle vand og salt?

Jeg siger ikke kammeraten ikke skal betale, selvfølgelig skal han det, men som vært må man sgu leve med at der sker uheld indenfor rimelighedens grænser. (Og dit "uheld" er så udenfor rimelighedens grænser :))

Det er vi sq også :-) Jeg har sagt til ham at vi skal ud og have en bajer når det her show er overstået og at han gir' ;-) Det må være kompensation for det gulvtæppe jeg var nødt til at smide ud...

Det er rigtigt - der er hændelige uheld... Men der dækker forsikringen i de fleste tilfælde også. I dette tilfælde var helten så stiv at han ignorerede mine instruktioner om at  blive ude af soveværelset hvor mit rane vasketøj, min seng og mine møbler var placeret for at beskytte dem.

Havde han knækket sig et hvilket som helst andet sted i lejligheden havde det været fjong. Men altså - der er også grænser for dumheder som kan forklares og neglicheres med fuldskab! Især når regningn "løber op" i omkring 30.000 kr... (som jeg fandt ud af var den virkelige nypris på sofaerne da jeg spurgte den tvivlsomt fornøjede giver).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4