Forfatter Emne: Rygbeskytter  (Læst 22807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Rygbeskytter
« Svar #30 Dato: Februar 12, 2007, 09:13:12 am »
Jeg kører også altid med min Spyke rygbeskytter, for dumt at lade være.
Den har også nogle dejlige brede velcro lukninger til støtte for indre organer :D
Anders
Suzuki GS500E 96

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Rygbeskytter
« Svar #31 Dato: Februar 12, 2007, 09:28:09 am »
Hvilket skildpaddeskjold der er det bedste ved jeg ikke, men de 1200 kr er givet godt ud, så skrub nu ned til forhandleren og køb ind.

Har en kammersjuk der væltede (40 km/t) og gled ind i vejskilt resultatet var en brækket ryg, stof til eftertanke.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Rygbeskytter
« Svar #32 Dato: Februar 12, 2007, 10:56:42 am »
Nu er jeg jo ny i denne verden :oops:, og det kan a godt være at mit spørgsmål er dumt, men jeg prøver alligevel....

Er det ikke lige så godt med et godt skjold der sidder i jakken :huh: :huh: Det er bare det jeg mener, at så "glemmer" man det da ikke derhjemme..... :?: :?:
Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Rygbeskytter
« Svar #33 Dato: Februar 12, 2007, 10:58:43 am »
Jeg har svaret nej!
Men der er jo faktisk en rygbeskytter i min Rukka jakke forresten såeh........
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Rygbeskytter
« Svar #34 Dato: Februar 12, 2007, 11:54:22 am »
Nu er jeg jo ny i denne verden :oops:, og det kan a godt være at mit spørgsmål er dumt, men jeg prøver alligevel....

Er det ikke lige så godt med et godt skjold der sidder i jakken :huh: :huh: Det er bare det jeg mener, at så "glemmer" man det da ikke derhjemme..... :?: :?:
Det er bare en gang "liggeunderlag" der sidder i jakken. Pil det ud og få dig et rigtigt, priserne er fra 400,- og op.....
Liggeunderlaget er kun til nødsituationer, hvor man af den ene eller anden grund ikke har det rigtige...
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Rygbeskytter
« Svar #35 Dato: Februar 12, 2007, 12:01:29 pm »
Nu er jeg jo ny i denne verden :oops:, og det kan a godt være at mit spørgsmål er dumt, men jeg prøver alligevel....

Er det ikke lige så godt med et godt skjold der sidder i jakken :huh: :huh: Det er bare det jeg mener, at så "glemmer" man det da ikke derhjemme..... :?: :?:
Det er bare en gang "liggeunderlag" der sidder i jakken. Pil det ud og få dig et rigtigt, priserne er fra 400,- og op.....
Liggeunderlaget er kun til nødsituationer, hvor man af den ene eller anden grund ikke har det rigtige...
Men det er godt til at beskytte halebenet, når man ligger hjemme på stuegulvet og lavet sit-ups! :D
(det er faktisk ikke engang pis)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Rygbeskytter
« Svar #36 Dato: Februar 12, 2007, 12:20:35 pm »
Mja.. nogle jakker, som Rukka for eksempel, har en udemærket rygbeskytter indbygget. Den ligner nærmest et gitterværk og er lavet i noget ret bøjeligt materiale som sidder tæt til hele ryggen.

Måske kan Ritzau bekræfte at det er sådan en han har? Den kan også købes i som løs beskytter, så bare med et seletøj til at bære den med.  Sidst jeg så den, kostede den omkring 8-900,- dkr.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Rygbeskytter
« Svar #37 Dato: Februar 12, 2007, 01:32:43 pm »
Yes det er sådent en!
Og den virker ikke helt åndssvag, men den er selvfølgelig ikke spændt stramt fast på ryggen!
Til gengæld mærker men den nærmest ikke til dagligt! kan feks sagtens køre bil (den langhårede er nok ikke enig) med jakken på!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Rygbeskytter
« Svar #38 Dato: Februar 12, 2007, 06:38:30 pm »
Nu er jeg jo ny i denne verden :oops:, og det kan a godt være at mit spørgsmål er dumt, men jeg prøver alligevel....

Er det ikke lige så godt med et godt skjold der sidder i jakken :huh: :huh: Det er bare det jeg mener, at så "glemmer" man det da ikke derhjemme..... :?: :?:
Det er bare en gang "liggeunderlag" der sidder i jakken. Pil det ud og få dig et rigtigt, priserne er fra 400,- og op.....
Liggeunderlaget er kun til nødsituationer, hvor man af den ene eller anden grund ikke har det rigtige...


Det var også det jeg havde i tankerne, og da jeg i lørdags var hos RyMc Udstyr, og kiggede på en jakke fra Clover, var det også den besked jeg fik, at den der sidder i jakken er fin som siddeunderlag og ikke andet.....Men jeg fik da også tilbudt en der var bedre og som han agde, kunne vi jo nok "putte" den ind i en evt. handel......
Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Rygbeskytter
« Svar #39 Dato: Februar 12, 2007, 08:54:52 pm »
Jeg kører ikke med rygskjold.  :oops:

Jeg sveder som en hest i min dragt om sommeren. Kører unden foer i den hele året, og har det tilpas i dragten når der er 10-15 grader.
Jeg har fravalgt rygskjold, da jeg bliver totalt kogt i dem jeg har prøvet. Det er trods alt bedre at kunne tænke klart og blive på vejen  :?.

Hvilket rygskjold er det bedst ventilerede? For man bør jo kører med sådan en sag.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Rygbeskytter
« Svar #40 Dato: Februar 12, 2007, 09:44:20 pm »
Davies Odell Forcefield skulle være godt ventilerede og have god sikkerhed.. Man skulle kunne få dem hos Special - men jeg er ikke sikker :-) (Skal selv prøve et, så jeg vender tilbage hvis jeg får købt)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Rygbeskytter
« Svar #41 Dato: Februar 12, 2007, 11:13:45 pm »
Jeg kører ikke med rygskjold.  :oops:

Jeg sveder som en hest i min dragt om sommeren. Kører unden foer i den hele året, og har det tilpas i dragten når der er 10-15 grader.
Jeg har fravalgt rygskjold, da jeg bliver totalt kogt i dem jeg har prøvet. Det er trods alt bedre at kunne tænke klart og blive på vejen  :?.

Hvilket rygskjold er det bedst ventilerede? For man bør jo kører med sådan en sag.

Dainese´s Wave skulle også være godt.  En af grundene til jeg valgte det.
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Rygbeskytter
« Svar #42 Dato: Februar 13, 2007, 12:34:19 pm »
Jeg kører ikke med rygskjold.  :oops:

Jeg sveder som en hest i min dragt om sommeren. Kører unden foer i den hele året, og har det tilpas i dragten når der er 10-15 grader.
Jeg har fravalgt rygskjold, da jeg bliver totalt kogt i dem jeg har prøvet. Det er trods alt bedre at kunne tænke klart og blive på vejen  :?.

Hvilket rygskjold er det bedst ventilerede? For man bør jo kører med sådan en sag.

Dainese´s Wave skulle også være godt.  En af grundene til jeg valgte det.

Enig !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Re: Rygbeskytter
« Svar #43 Dato: Februar 13, 2007, 10:34:08 pm »
Jeg købte et dainese wave rygskjold, da jeg tog mit kort! Og har derfor vænnet mig til det helt fra starten af! Jeg føler mig fuldstændig nøgen, hvis jeg kører uden det nu!... :wink:
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: Rygbeskytter
« Svar #44 Dato: Februar 14, 2007, 01:16:48 pm »
Jeg købte et dainese wave rygskjold, da jeg tog mit kort! Og har derfor vænnet mig til det helt fra starten af! Jeg føler mig fuldstændig nøgen, hvis jeg kører uden det nu!... :wink:
X 2

Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen