Forfatter Emne: Julegave idéer??  (Læst 12782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Julegave idéer??
« Dato: November 19, 2004, 10:35:58 am »
Er der ikke en (eller flere) som kan anbefale udstyr, der ville være oplagt som julegave ønsker! Det er jo ved at være tid til den slags ræs! Så kom gerne med erfaringer mht. Handsker, støvler, hjelme, dragter undertøj, tasker osv. Gerne også generelle bemærkninger om mærker og lignende.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Julegave idéer??
« Svar #1 Dato: November 19, 2004, 10:54:38 am »
Jeg er faktisk lidt varm på læderdragten A.P. skrev om:
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?p=1582#1582

Prisen tiltaler mig :D

Men jeg er osse varm på en ny udstødning, men prisen tiltaler mig ikke  :cry:

Men jeg vil også gerne ha en ny hjelm, ikke fordi jeg er vildt utilfreds med min Airoh Mathisse matsort. ser rigtig sej ud, Sidder pissegodt og jeg er rigtig glad for strissersystemet.......... men vilken larm når man runder 100km/t :shock:     ses her :
http://www.mc-select.dk/www2003/hjelme/airoh/mathis/mathis.htm

Så hvis der er nogle der har goe erfaringer med støjsvage hjelme, kom med dem  :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Julegave idéer??
« Svar #2 Dato: November 19, 2004, 11:16:20 am »
Tja, jeg har haft min Shoei XR700 i nogle år efterhånden, og den sidder rigtig godt stadigvæk.  Men om den er decideret støjsvag er en anden sag... jeg har kun få tidligere hjelme at sammenligne med, men de har alle været meget værre/ billigere - så det tåler vist slet ikke sammenligning.

Jeg har dog ladet mig fortælle at Shark skulle være udemærkede - både
støjsvage og billige.

I øvrigt købte jeg min hjelm hos Brdr. Jensen i Horsens: Normalpris  (1998) 3295,-, Brdr. Jensen pris 1600,- , -10% MCTC rabat = 1440,-
Og det var inklusive org. hjelmpose.

Så hvis du kommer forbi Horsens af en eller anden, Olfert, så syntes jeg du skulle kigge forbi. De har i hvertfald et kæmpe udvalg af hjelme og beklædning.  
(for det meste udgåedde varer importeret fra Tyskland o.lign.)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Julegave idéer??
« Svar #3 Dato: November 19, 2004, 11:34:30 am »
Tak Nyg

Lige min prisklasse :D

jeg må tjekke markedet, for ellers ender det sku med en gang tinitus :shock:

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Julegave idéer??
« Svar #4 Dato: November 19, 2004, 11:39:14 am »
Hey nyg

Hva blev der af de billeder du tog til SV-julefrokosten  :?:

Og kom du godt hjem  :?:

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Julegave idéer??
« Svar #5 Dato: November 19, 2004, 12:16:34 pm »
Jo tak, det gik fint...

Jeg skal prøve at uploade nogle billeder snarest...

BTW, Olfert, Brdr Jensen har flg. web adresse:
http://www.jensenas.dk/

Meeen, man skal nok holde sig til at købe beklædning, reserve- og løsdele, men IKKE MC'ere hos dem.  De har mig bekendt ry for at være nogle småsvindlere.  Se evt andre MC fora for slemme historier om humbug brugthandel...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Julegave idéer??
« Svar #6 Dato: November 19, 2004, 07:03:09 pm »
Hvilken prisklasse snakker vi ?

De IXS sommerhandsker jeg købte hos Aagensen i foråret er jeg overordentlig tilfreds med. Pris: ca. 700,-
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Julegave idéer??
« Svar #7 Dato: November 20, 2004, 06:20:41 am »
Citat fra: Olfert

Så hvis der er nogle der har goe erfaringer med støjsvage hjelme, kom med dem  :D

Olfert


Jeg har en Shark og en Arai hjelm, og Sharken syntes jeg er lidt mere støjsvag end Arai´en, men da Arai´en sidder klart behageligst på knolden, er det den jeg kører med normalt. + da jeg de sidste par sæsoner har kørt med Shark hjelmen, også når det blev koldt, har jeg kørt med inderhue, som har gjordt den et ½ nummer for stor, så jeg kører kun med den når jeg skal ha´ inder muffen på.
Fordelen med Arai´en er at man kan trække hage-afskærmningen ud så den dækker ind til halsen, så i år har jeg ikke haft behov for at køre med inderhue.
Olfert kører du ikke med hørepropper??? Det mener jeg du gør, men ok det kan godt blive for meget med vindbuldren alligevel...  :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Julegave idéer??
« Svar #8 Dato: November 20, 2004, 12:16:34 pm »
En sjælden gang imellem tager jeg ørepropper i, men de irriterer mig :evil:
Og så syntes jeg heller ikke at de hjælper særlig godt.

Sur røv at jeg smed min gamle hjelm ud, den havde sådan en dims man kunne trække ind under hagen, Vikelig lydsvag, det kan man altså godt bruge på de lange ture.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Julegave idéer??
« Svar #9 Dato: November 20, 2004, 01:32:05 pm »
Hvis nogen har prøvet at køre frem og tilbage til Jylland, uden ørepropper, med fuld racecan - vil man have haft oplevelsen af at være total DØV i 4 timer efter - men de skal nulres godt for at sidde godt.

HVIS der er nogen der kan komme med en anbefaling på en hjælm der sidder godt, og minimerer vindstøj, så vil jeg gerne høre - helt sikker er krav til min næste..... 8)
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Julegave idéer??
« Svar #10 Dato: November 20, 2004, 04:45:07 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Hvilken prisklasse snakker vi ?

De IXS sommerhandsker jeg købte hos Aagensen i foråret er jeg overordentlig tilfreds med. Pris: ca. 700,-


Det jeg forventer af et par handsker er at de er mere eller mindre vandtætte (evt. med overtræk), samt at de holder fingrene nogenlunde varme på kolde aftener (ikke vinter). Samme gælder for støvler (selvfølgelig ikke at de holder fingrene varme, men tæerne)  :lol: Og så gør det heller ikke noget at det ok ud. Stort set alle prisklasser er interressante.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Julegave idéer??
« Svar #11 Dato: November 20, 2004, 04:46:14 pm »
Jeg kører med en Shoei Z-One i mørk mat grå. Den sidder rigtig godt og er relativt stille. Min anden hjelm er en Premier (Nej, den er ikke lavet af is :wink: ), muligvis den model der hedder style?, den sidder ok, men er lidt løs omkring kinderne.
Når du køber hjelm er det vigtig at du prøver dig lidt frem. En hjelm der passer på en andens hovede passer ikke nødvendigvis på dit, det handler både om størrelse og hovedform.

I den engelske udgave af bike fik handskerne Air Rage fra Frank Thomas, pris 895 kr gode anmeldelser. Det samme gjorde GP Tech fra Alpinestars, pris omkring 1600- 1800 kr. Hold dig fra Spidi Sportcomposite, de er godt nok vandtætte, men de meget tykke i håndfladen, man mister følelse med greb og knapper.

Sidi støvler får generelt gode anmeldelser, jeg kører selv med deres Vertebra model  8) , meget lækre, god pasform.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Julegave idéer??
« Svar #12 Dato: November 25, 2004, 03:11:33 pm »
Citat fra: Capone
Er der ikke en (eller flere) som kan anbefale udstyr, der ville være oplagt som julegave ønsker! Det er jo ved at være tid til den slags ræs! Så kom gerne med erfaringer mht. Handsker, støvler, hjelme, dragter undertøj, tasker osv. Gerne også generelle bemærkninger om mærker og lignende.


Køb noget der passer :-D  Få et gavekort eller tag glæderne på forskud og gå selv med ud og prøv tøjet :!:

I Lyngby kan man f.eks. prøve denne lækre to-delte læderdragt:


Den er top najs og prisen er SV-venlig  :shock:  :shock:

Ellers kan man ønske sig en mickey mouse dragt, ørepropper, kåbeglas, bremseslanger, huggers osv.....    :arrow:  :arrow:  :arrow:

Jeg har forresten også både framesliders og en carbonforskærm til 99-02-modellen til salg :-)
http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=455

God Jul!!   :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(