Forfatter Emne: anbefaling af hjelm  (Læst 14656 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Beltman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • Beltman
anbefaling af hjelm
« Dato: Januar 06, 2005, 07:23:07 pm »
Mens jeg venter på min sv1000N, er jeg begyndt at kigge på forskellige hjelme. Kan nogen anbefale bestemte mærker eller er der nogen ting der er fordele ved - jeg har kigge på en Caberg sytemhjem som kan åbnes. Men den sad ikke godt - lige nu overvejer jeg en Schubert, den sad godt  men koster ca. det dobbelte, hvad er det vigtigste at undersøge? Er der nogle fordele ved en der kan åbnes hvis ikke man er brillebærer? på forhånd tak for hjælpen.

PS. Er jeg virkelig den eneste der kommer til at køre "Naked"? alle fortos fra ture osv er S-modellen  :oops:
SV1000K3 Naked

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: anbefaling af hjelm
« Svar #1 Dato: Januar 06, 2005, 08:34:40 pm »
Citat fra: Beltman
Mens jeg venter på min sv1000N, er jeg begyndt at kigge på forskellige hjelme. Kan nogen anbefale bestemte mærker eller er der nogen ting der er fordele ved - jeg har kigge på en Caberg sytemhjem som kan åbnes. Men den sad ikke godt - lige nu overvejer jeg en Schubert, den sad godt  men koster ca. det dobbelte, hvad er det vigtigste at undersøge? Er der nogle fordele ved en der kan åbnes hvis ikke man er brillebærer? på forhånd tak for hjælpen.

Jeg vil ikke anbefale de hjelme der kan åbnes fordi at der gerne er væsentligt mere vindstøj i dem frem for de lukkede, og når du nu skal køre naked vil du få en del vind på dig.

PS. Er jeg virkelig den eneste der kommer til at køre "Naked"? alle fortos fra ture osv er S-modellen  :oops:

Nej da der er da ikke andre end dig... :wink:  Jo det passer ikke... Anders SV kører sort Sv650N som du kan se på videoen til malerklemmen. http://www.runes-mc.dk/side.asp?sideid=video


Jeg kører selv med Arai og den er hamrende god (og dyr) 5300,- med 900,- i rabat. (jeg købte den sammen med en kammerat som kendte forhandleren, og så fik vi begge rabatten. :lol: )

Ellers har jeg kørt med Shark hjelm, men den sidder stramt i panden, så ikke så behagelig, men med lavt støjniveu.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
anbefaling af hjelm
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2005, 11:24:23 pm »
Når du nu kører naked, er det en rigtig god ide med en støjsvag hjelm.
Schubert skulle være meget støjsvag, det skal bare ikke være systemhjælmen.
Med mindre du bruger briller skal du nok holde dig fra systemhjælme, der er en solid vindstøj i min Airoh matisse, så kan det godt være at den ser sej ud, men hold fast hvor den larmer i forhold til min gamle nava fra 86.

Omvendt er det meget fedt at man lige kan klappe hele frontægget op.

Men jeg tror at hvis man virkelig vil gi kassen må man kunne finde en systemhjælm der er støjsvag.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
anbefaling af hjelm
« Svar #3 Dato: Januar 06, 2005, 11:41:09 pm »
På Runes side er der en masse links til billige priser.

Overvejer selv arai 1000 eller X900 ? Chimera...

Vigtigt - god kvalitet, så lidt vindstøj som muligt ?????? hvordan man så finder ud af det.

Det vigtigste for mig er at det ikke er noget billig krams, det det jo er mit eget hoved - og pasform er 100% i orden, en tur fra GYLLAND (kommer fra en exjyde) tilbage til hovedlandet, er MØGKEDELIGT i en hjelm der sidder a H til.

Kør en tur til den/de forhandlere der ligger, tid er der jo nok af.....

Måske er der hjelm udstillinger i bella i FEBUAR ???????? god mulighed ???
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
anbefaling af hjelm
« Svar #4 Dato: Januar 06, 2005, 11:55:12 pm »
God ide med at kigge på hjelme i Bella, mon ikke der er mulighed for det?

Louis i Tyskland har også udsalg på gamle modeller (kig under Helme Klapp og sorter efter pris... du kan komme ned på 50 euro for en med klap hvis det virkelig kniber). Tricket er du prøver og finder den hjelm du vil have i Danmark, og så ser om du kan finde den billigere online... lidt strid men alle kneb gælder ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
anbefaling af hjelm
« Svar #5 Dato: Januar 07, 2005, 01:21:47 am »
Schubert hjelme skulle være ret lydsvage, og sikre ikke mindst. De er dog ret volumiøse, min Shoei Z-One er 4- 5 cm smallere end den tilsvarende Schubert :shock: . Før jeg valgte Shoei'en kiggede jeg på Schubert S1, men Shoei'en sad bedre på mít hovede.

Når du skal vælge hjelm er det en god idé, at du prøver den på før du køber. En hjelm der passer på et hovede passer ikke nødvendigvis på et andet. Det er de færreste der vil lade én prøve hjelmen på en køretur, test af støjniveau, men Schubert- sælgerne ved messen i Øksnehallen fortalte mig, at man kan låne en Schubert- hjelm i en uge til afprøvning.

Uanset hvor lydsvag en hjelm er, er det en god idé at bruge ørepropper da det er den konstante lyd, vindstøj, der er den mest skadelige.

Held og lykke med valget af hjelm  :) .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Bongers

  • Gæst
anbefaling af hjelm
« Svar #6 Dato: Januar 07, 2005, 07:56:11 am »
Citér
Når du skal vælge hjelm er det en god idé, at du prøver den på før du køber
  :shock:  :shock:  :shock:  Det var en god iden - nogle der har erfaringer med det???  :lol: LOL  :lol:

Leder selv efter en skal - tror også jeg prøver Bella!!!


Første gang jeg bruger Quote - så ved ikke om det ender godt :?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
anbefaling af hjelm
« Svar #7 Dato: Januar 07, 2005, 10:57:05 am »
Citat fra: Olfert
men hold fast hvor den larmer i forhold til min gamle nava fra 86.
Olfert


Yes, jeg har haft sådan en dengang jeg kørte suki 4-gears...  :P  :P

Men nu er jeg vældig fornøjet over min efterhånden 6 år gamle shoei XR-700... Den larmer kun lidt og passer perfekt.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
anbefaling af hjelm
« Svar #8 Dato: Januar 07, 2005, 11:49:31 am »
Citat fra: nyg
Citat fra: Olfert
men hold fast hvor den larmer i forhold til min gamle nava fra 86.
Olfert


Yes, jeg har haft sådan en dengang jeg kørte suki 4-gears...  :P  :P

Men nu er jeg vældig fornøjet over min efterhånden 6 år gamle shoei XR-700... Den larmer kun lidt og passer perfekt.

HHHMMMRRFF.........knægt, blærerøv, 4 gears var ikke opfundet da jeg kørte på knallert :shock:  :lol:  :lol:
Men 2 gears (Håndskift :shock: ) Puch, det var min første jeg købte af mine budpenge i ............1972, men hva faen, den gik da sine 60km/t :D
Og dendang bestod styrthjælmen af en tophue, sikkerheden var i top :shock:  

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
anbefaling af hjelm
« Svar #9 Dato: Januar 07, 2005, 03:59:57 pm »
Citat fra: Olfert
Citat fra: nyg
Citat fra: Olfert
men hold fast hvor den larmer i forhold til min gamle nava fra 86.
Olfert


Yes, jeg har haft sådan en dengang jeg kørte suki 4-gears...  :P  :P

Men nu er jeg vældig fornøjet over min efterhånden 6 år gamle shoei XR-700... Den larmer kun lidt og passer perfekt.

HHHMMMRRFF.........knægt, blærerøv, 4 gears var ikke opfundet da jeg kørte på knallert :shock:  :lol:  :lol:
Men 2 gears (Håndskift :shock: ) Puch, det var min første jeg købte af mine budpenge i ............1972, men hva faen, den gik da sine 60km/t :D
Og dendang bestod styrthjælmen af en tophue, sikkerheden var i top :shock:  

Olfert

storgriner *ROFL*
 :lol:  :lol:  :lol:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

EVIL KNIEVEL

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
anbefaling af hjelm
« Svar #10 Dato: Januar 07, 2005, 04:44:03 pm »
Du er ikke den eneste der køre naked! jeg har bare endnu ikke været med på nogle fællesture men det kommer vel.

Jeg har en Shoie XR900 og er meget glæde for den. Jeg valgte mest af alt ud fra pasform og ikke pris. Jeg syntes også den er ok støjsvag.

Tænk også lige lidt over farven. Sort bliver vildt varmt, på en god solskindstur uanset de fineste luftsystemer.
Ska' vi køre markræs.....?

anders sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Re: anbefaling af hjelm
« Svar #11 Dato: Januar 07, 2005, 10:01:36 pm »
Citat fra: Beltman


PS. Er jeg virkelig den eneste der kommer til at køre "Naked"? alle fortos fra ture osv er S-modellen  :oops:


Nej det er du ikke jeg har også sådanne en, men kun en 650 :? .
anders hybschmann
SV650 N k4 sort ,bilnklys bag i jannik stil,nummerpladeholder fra sb fiberdesign.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: anbefaling af hjelm
« Svar #12 Dato: Januar 08, 2005, 10:40:25 am »
Citat fra: Beltman


PS. Er jeg virkelig den eneste der kommer til at køre "Naked"? alle fortos fra ture osv er S-modellen  :oops:


Hvis du kigger i tur albummet vil du kunne finde et billede hvor Anders´s SV 650 gemmer sig blandt alle s modellerne, Billede er fra en tur til mallerklemmen :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
anbefaling af hjelm
« Svar #13 Dato: Marts 12, 2005, 11:30:28 am »
Jeg er selv på jagt efter hjelm og har også kigget på Arai og Shoei, men tror bare at jeg bliver træt af lukke systemmet med dobbelt D ring
Hva siger I andre der har sådanne hjelme??

Kenneth
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
anbefaling af hjelm
« Svar #14 Dato: Marts 12, 2005, 11:46:08 am »
Jeg køre selv med Shoei's X-Spirit, som bare er en kanon god hjelm den er udstyret med double-D ring. Det er meget bedre end det almindelige "klik" system når man lige har ventet sig til det. Efter min mening.
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750