Forfatter Emne: Køb af cykel  (Læst 10081 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søegaard

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • Søegaard
Køb af cykel
« Dato: Februar 17, 2012, 06:27:47 pm »
Hej SVriders,

Nu står foråret for døren og jeg skal ud og have mig en ny cykel (brugt).

Er faldet noget for en sv1000 s, og det er uden at have kørt på en endnu. Men lyden fra en 2 Vér er jo skøn.

Har hørt at sådan en sv1000 s er lidt tung at danse med ved bykørsel..?? El. er det bare nogle tynd arme jeg har snakket med.

Hvordan med vibrationer på en 2v kontra en række 4.

Håber i kan og vil komme med nogle gode svar.

Mvh

Søegaard
Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - Egosæde - Akrapovic - Rizoma zero11

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Køb af cykel
« Svar #1 Dato: Februar 17, 2012, 09:43:07 pm »
Love it for alt den bringer til mig... Købte den som den første cykel... Man mærker og hører at man kører... Ja den æder jo ikke SVing som andre..men kan modificeres for rimelige penge..i starten..snurrende hænder og ømme håndled..men man lærer at kontrollere sin sidde position....har en 1000s....ælsker musikken i de åbne Potter og trækkraften....650'eren skulle være noget mere letkørt... Måske ville jeg i dag prøve en 1000N inden jeg ville vælge og også 650'eren....r4'ere er mere hidsige... Men du kan jo også geare svinet....vel vel der er meget mere Info her på forummet og mange dygtige hoveder med meget erfaring...købte min med hjertet og øjet...har aldrig fortrudt....held og lykke...og psssst....kom ud på landet og SVingene....i byen ville jeg nok vælge en mere oprejst kørestilling....håber at du kunne bruge mit ydmyge indlæg ;-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Køb af cykel
« Svar #2 Dato: Februar 17, 2012, 09:46:29 pm »
Jeg er nøjagtigt lige så forelsket i min N som den iskolde novemberdag i 2006 jeg kørte den hjem fra Esbjerg i silende regnvejr. 96500 problemfrie kilometer and counting.   :smiley:

Den vibrerer lidt, og den er en smule forslugen, men man kører jo ikke MC med fornuften.

Gør dig selv en tjeneste at prøvekøre et par stykker, og gerne samme dag som du prøver en 4 cylindret tilsvarende cykel.

At den skulle være træg i bykørsel, kan jeg ikke nikke genkendende til - kun lige før dækkene er slidt helt ned, for så opfører de sig sgu højest besynderligt.  :D
« Senest Redigeret: Februar 17, 2012, 09:49:32 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Søegaard

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • Søegaard
Sv: Køb af cykel
« Svar #3 Dato: Februar 17, 2012, 10:17:39 pm »
Kom nu forår, jeg gider ikke vente mere,glæder mig så meget til at prøve det hele af..

Men jeg må sige lyden, og looket er jeg noget pjattet med..
og fornuften ja den må jo bruges til noget andet.

 :D
Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - Egosæde - Akrapovic - Rizoma zero11