Forfatter Emne: død efter vask  (Læst 7287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
død efter vask
« Dato: Juni 02, 2010, 11:39:46 am »
biken har stået en dag i regn vejr og har nu tændings problemer

der sker intet når jeg drejer tændingslåsen...
jeg tænkte logisk og skildte bike ad og fjerne ekstra udstyr som strøm stik og blinkrelæ..

jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.

efter jeg havde samlet det hele tændte jeg den for en ekstra gangs skyld og nu er der intet der virker igen...

nogen råd eller ideer?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

  • Gæst
Sv: død efter vask
« Svar #1 Dato: Juni 02, 2010, 01:14:01 pm »
Det lyder jo som en løs forbindelse et sted hvor du har rodet.

Sæt tænding på og ryk lidt i div. ledninger og multistik der hvor du har rodet, se så om der kommer tænding på når du
rykker lidt i ledningerne/multistik.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #2 Dato: Juni 02, 2010, 04:44:11 pm »
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

  • Gæst
Sv: død efter vask
« Svar #3 Dato: Juni 02, 2010, 04:47:14 pm »
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?

Du kan sætte en "lus" på et multistik som sidder under sædet, så kan du aflæse i displayet om der skulle være en fejlkode...

Søg på forum, der ligger en guide.  :)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2010, 05:28:56 pm »
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?

Du kan sætte en "lus" på et multistik som sidder under sædet, så kan du aflæse i displayet om der skulle være en fejlkode...

Søg på forum, der ligger en guide.  :)
kender den godt - har selv lagt vejledningen op - dog kræver dette at der er strøm til displayet...
der sker intet når jeg drejer nøglen...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #5 Dato: Juni 02, 2010, 08:35:20 pm »
batteriet er taget af og sidder nu til opladning...
overvejer at lave en sændingskontakt til at teste med

ville gerne ha at sende den til mekanikeren var den sidste udvej...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: død efter vask
« Svar #6 Dato: Juni 02, 2010, 08:40:48 pm »
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
derfor at jeg har den lange tud på spray flasken og har den ene hånd på dødmands knappen
:thumbsup:

Var det i dag du løb ind i problemer, eller har cyklen fået lov til, at stå og tørre lidt?

Jeg synes det lyder underligt, hvis batteriet pludselig har mistet alt kraft. Det burde da have nok power til, at sætte gang i display m.m. når nu du lige har haft den startet? Jeg er lidt mere på en dårlig forbindelse - f.eks. til din tændingslås.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #7 Dato: Juni 02, 2010, 08:51:32 pm »
den blev vasket igår - og der er intet fugt nogen steder

tænkte lidt hvad der ville ske hvis der var en kortslutning et sted pga vand - jeg har jo en undertail med blink og nok ikke verdens mest vandsikre diode nr-plade lys...

men hvis der er nogen der kender til hvordan man lave en tændingskontakt må de gerne sige til - har alle stumperne til at lave en  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: død efter vask
« Svar #8 Dato: Juni 02, 2010, 08:51:44 pm »
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
Fy for den lede..! :O Ja jeg troede ikke jeg var sart! Men at se knogler stikke ud af enden på en finger var godt nok ikke hvad jeg havde forventet..  :puke:

Start fra scratch igen med at pille alt fra som du startede med at gøre, og sæt en ting på af gangen til du har fundet den dims eller dingenot der er skyld i problemet. Det burde give et clue om hvad der er galt.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #9 Dato: Juni 02, 2010, 08:55:56 pm »
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
Fy for den lede..! :O Ja jeg troede ikke jeg var sart! Men at se knogler stikke ud af enden på en finger var godt nok ikke hvad jeg havde forventet..  :puke:

Start fra scratch igen med at pille alt fra som du startede med at gøre, og sæt en ting på af gangen til du har fundet den dims eller dingenot der er skyld i problemet. Det burde give et clue om hvad der er galt.
har stadig ikke monteret alt "ekstra udstyret" dog frygter jeg lidt at det enten er tændingslåsen eller ecu'en... :(
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: død efter vask
« Svar #10 Dato: Juni 02, 2010, 09:20:23 pm »
Ecu'en sidder da efter min overbevisning sikkert nok til at den ikke skulle blive "våd" og selve boksen er også temmelig hermetisk lukket.. Ergo kan det enten være stik til ecu eller tændingslåsen.. Jeg hælder mest til det sidste.. Det kan være der er kommet noget skidt i.. Tror jeg ville give den lidt kontaktrens og så ellers "motionere" den lidt og se om det ikke dutter..

Elektronik er noget spøjst noget.. Så ja alt kan ske når man tilføjer lidt vand til ligningen.. -_-
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: død efter vask
« Svar #11 Dato: Juni 02, 2010, 09:29:20 pm »
start forfra som hollow skriver, jeg nægter at tro at det pludselig skulle være din tændingskontakt eller ecu, da du jo har haft den startet efter badeturen, et eller andet sted er der bare noget som kortslutter pisset, af med alt igen og start forfra....   tough luck dude but bling costs...  ;)

ps min står ude det meste af tiden, og den har dælme aldrig haft problemer med strømmen
   

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: død efter vask
« Svar #12 Dato: Juni 02, 2010, 09:38:37 pm »
køber et digitalt multimeter i morgen - også går jeg på jagt  :mrgreen:
kunne være jeg skulle igang med div. ændringer når den når jeg er igang

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: død efter vask
« Svar #13 Dato: Juni 02, 2010, 09:54:22 pm »
Ecu'en sidder da efter min overbevisning sikkert nok til at den ikke skulle blive "våd" og selve boksen er også temmelig hermetisk lukket.. Ergo kan det enten være stik til ecu eller tændingslåsen.. Jeg hælder mest til det sidste.. Det kan være der er kommet noget skidt i.. Tror jeg ville give den lidt kontaktrens og så ellers "motionere" den lidt og se om det ikke dutter..

Elektronik er noget spøjst noget.. Så ja alt kan ske når man tilføjer lidt vand til ligningen.. -_-

hvis det var kontakten ville den da ikke kunne starte efter han havde hevet sit gejl af......, + den er så simpelt opbygget at det næsten er umuligt at kortslutte den med vand...   eller skidt.. for den sags skyld..
   

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: død efter vask
« Svar #14 Dato: Juni 02, 2010, 09:55:42 pm »
køber et digitalt multimeter i morgen - også går jeg på jagt  :mrgreen:
kunne være jeg skulle igang med div. ændringer når den når jeg er igang
Hihi få det nu til at virke inden du hiver det hele fra hinanden  :whatever:  :lmao: pøj pøj med det :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7