Forfatter Emne: EU motorcykel lovgivning  (Læst 2389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
EU motorcykel lovgivning
« Dato: August 26, 2011, 02:50:44 pm »
Er der nogen af jer der har hørt noget som helst om dette i danske mc-medier?

Citér
■ Anti Tampering Regulation and specifically article 18, which wants to stop all modifciations to the complete bike power train, from the airbox through to controlling rear tyre profiles

■ Article 52, which states: “If systems, components or separate technical units on a list in a delegated act to this regulation, have a dual use, for vehicles intended exclusively for racing and for vehicles intended for use on public roads, they may not be sold or offered for sale to consumers.” For example, if a K&N air filter can fit a CBR race bike and a CBR road bike, the best way to police that is to make it illegal to sell the filter in Europe

■ Compulsory ABS for all bikes. MAG wishes to have it available as a switchable option in conditions where ABS does not work well  – for example off-road

■ On board diagnostics: this will enable easy roadside checks of emissions so that constant read-outs of engine performance can be taken, which could lead to a ‘tacho style’ monitoring of riding style

■ Not to have the wearing of DayGlo clothing made compulsory for riders and/or pillions as is being proposed in France and Ireland.

■ Forthcoming EU bike licence directive 3DLD to step the bike licencing system further, due to be transposed into law by Jan 2013.

http://www.visordown.com/motorcycle-news--general-news/anti-bike-legislation-demo-25-09-11/18887.html
« Senest Redigeret: August 26, 2011, 02:53:44 pm af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Ivo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #1 Dato: August 26, 2011, 05:48:36 pm »
Ikke i Danmark men i Tyskland bliver der snacket om ABS for alle MC fra 2013
90°V2 the one and only SV 650 K3

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #2 Dato: August 26, 2011, 05:53:10 pm »
Så flytter jeg fandme til uganda......  :puke:

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #3 Dato: August 26, 2011, 06:11:28 pm »
Jeg har nu været glad for ABS på min cykel.. Og oplægget er at man kan slå det fra på en knap :wink: Men resten lyder rimelig gay  :thumbsdown:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
EU motorcykel lovgivning
« Svar #4 Dato: August 26, 2011, 06:26:39 pm »
ABS er vel fint nok, jeg var meget glad for det på min BMW gs1100 hvor man kunne slå det fra f. eks på grusveje.. Jeg er mere sur over det der med at man ikke må pille ved luftfilter, sprøjt og potter.... Og jeg kør ikke i en gul vest..

Men lad os nu se hvad der sker
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #5 Dato: August 26, 2011, 07:53:42 pm »
Den type lovgivning skal der sættes en stopper for ! PUNKTUM !

Ellers lukker de langsomt men sikkert hele branchen !


xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #6 Dato: August 26, 2011, 08:20:36 pm »
Den type lovgivning skal der sættes en stopper for ! PUNKTUM !

Ellers lukker de langsomt men sikkert hele branchen !
Præcis mine tanker. ABS har jeg intet imod og gule veste (brrr) kan jeg sådan set godt leve med... MEN "board diagnostics", hvor :police: potentielt kan indhente alskens information = skråplan!   :rant:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #7 Dato: August 26, 2011, 08:56:33 pm »
Skal vi ikke bare ta' det som det kommer? Vores gamle cykler bliver vist ikke mindre værd fremover, hvis alternativet er en fuld afgiftsbelagt ABS, On-Board-diagnostics , lydløs symaskine som er plomberet i hoved og R..  :lmao:

El-cykler bliver jo helt attraktive, hvis alt liren bliver verboten!!! Og så passer en gul håndværkervest jo fint til pakken....
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #8 Dato: August 27, 2011, 09:40:01 am »
ikke en lyd, det ser ud til det "kun" er motor man ikke vil have der pilles ved.
 eulovgivning er dansk lovgivning uanset om vi vil det eller ej så bestemmer vi ikke længere over vores eget land :club:.husk det ved valget. :brok:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #9 Dato: August 27, 2011, 08:59:46 pm »
hva med at alle MC'er har fire hjul og 6 Airbags...!
Men ABS er det Bedste jeg har fået på min cykel ;)

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #10 Dato: August 28, 2011, 10:32:12 am »
ABS sucks - så kan man ikke lave stoppies!  :cry:

Squid :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #11 Dato: August 29, 2011, 03:34:27 pm »
ABS sucks - så kan man ikke lave stoppies!  :cry:

Squid :D

Kan man ikke det?

Man blokerer jo ikke hjulet på noget tidspunkt...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #12 Dato: August 29, 2011, 04:55:00 pm »
ABS sucks - så kan man ikke lave stoppies!  :cry:

Squid :D

Kan man ikke det?

Man blokerer jo ikke hjulet på noget tidspunkt...
Er det ikke fordi den også måler på baghjul?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #13 Dato: August 29, 2011, 07:15:50 pm »
ABS måler ikke direkte om hjulet blokerer på hverken en bil eller en MC - det måler om hjulene kører forskellige hastigheder, og det der kører langsomst må derfor være tættere på blokeret end de andre, så der skal bremsekraften slækkes.

Det fungerer på stort set samme måde på en MC, og i det sekund baghjulet slipper jorden vil hjulene køre forskellig hastighed, men idet det kun er forbremsen som er aktiveret, skal der slækkes der for at få baghjulet op i hastighed igen.

Man KAN lave en stoppie på en MC med ABS, men den bliver kun lige akkurat så lang som reaktionstiden er på ABS systemet.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: EU motorcykel lovgivning
« Svar #14 Dato: September 06, 2011, 07:45:34 am »
Hold nu kæft!

Der sker ikke en skid.

Kan I huske EU kommissær Martin Bangemann? Han stod fadder for en del hjernedøde forslag tilbage i starten af 90'erne, herunder:

- anti-tampering. Nix pille ved teknikken. Det er åbentbart et sejlivet forslag, som nu dukker op igen. (ville bilindustrien acceptere en tilsvarende lov?)
- at en MC tank skulle kunne tåle at blive trukket 50 meter med 25 km/h hen over asfalt (det kan en eddikedunk vist lige klare...)
- at vinduesviskere på MC (!?) ikke måtte forårsage interferens i et eller andet bestemt område...
- at hjul på samme aksel på en MC (WTF?) ikke måtte have forskelligt bremseeffekt.

Det er nogen af de mest grelle eksempler på skrivebordsarbejde, som jeg lige kan huske. Heldigvis blev de ikke til noget. Det kan vi nok takke snusfornuftige bureaukrater /politikere og en aktiv lobbyvirksomhed for.

Så hvis i tror det er så slemt som MAG skriver,  så husk at betale jeres DMC medlemskab. De betaler også til den fælleseuropæiske motorcykel lobbyorganisation.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson