Forfatter Emne: Startproblemer 2  (Læst 1113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Startproblemer 2
« Dato: Juni 29, 2012, 05:35:09 pm »
Af en eller anden grund kan jeg ikke åbne "Startproblemer" tråden, men jeg ved at Jannik kom med en del gode svar, så hvis nogen kan åbne den, og kopiere hans indlæg ind, vil det være awesome  :D
SV 650 K3, Fuaaaark :D

JesperTot

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • SV1000S
  • Bike: Sv1000S
Sv: Startproblemer 2
« Svar #1 Dato: Juli 02, 2012, 08:22:58 pm »
Citat fra: klingenberg efter Juni 28, 2012, 10:25:13 pm

Havde lidt startproblemer i går, da sv'eren ikke ville starte ude ved rosengårdscentret. Det lyder til at starte med som om der mangler strøm, da den drejer en halv gang sløvt rundt når jeg prøver at starte den 
Det kan være dit batteri der er faldet sammen


Jeg ringer derefter til en mate, og vi kommer frem til at det kan være fordi der mangler olie, da jeg endnu ikke har fyldt på mens jeg har haft den(under 1000 km). Kigger ned på beholderen på højre side??? beholderen??? Der er et skueglas på højre side af motoren., og umiddelbart ser den helt tom ud, så får hurtigt købt en dunk olie, og smidt lidt over en liter på. Det hjælper dog ikke synderligt, og vinduet på beholderen ser umiddelbart stadig tom.
PAS NU PÅ AT DEN STÅR HELT LODRET... Den skal ikke tippes ret meget mod venstre før det forsvinder fra skueglasset. I har ikke kigget mens den står på støtteben vel??? 
Samtidig er der dukket "CHEC" op i displayet, betyder det at jeg mangler at checke et eller andet?
Det er enten dødmandsknappen eller osse står den i gear med støttebenet nede.
Er der alarm på?
Kører benzinpumpen når du sætter tænding på?
Er der lige meget lys i alle dioderne i baglygten når den står med tænding på?
 

Der kommer så en flink makker forbi, som selv er mc-tosset, og vi kommer frem til at den skal løbes igang, hvilket virker helt fint, og umiddelbart uden problemer. Da jeg kommer hjem efter en ret hurtig tur, prøver jeg at starte den igen, og den drejer igen lidt rundt, men kan ikke starte helt.

Er batteriet bare løbet tør, eller kan det være forbindelser der er galt efter det har været møgvejr de seneste par dage(har dog mc-garage på)?
Jeg tror dit batteri er træt og skal skiftes.
Prøv at kaste et bilbatteri parallelt over altså + til + og - til - og se om den kan starte selv.




Kommentarer i rødt herover. 

« Senest Redigeret: Juni 28, 2012, 10:46:24 pm af Jannik »

« Senest Redigeret: Juli 03, 2012, 08:45:02 pm af Jannik »