Forfatter Emne: Øv øV så lige en grim rød blitz......  (Læst 10302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Dato: April 25, 2006, 09:48:47 pm »
Fulgtes lige med Finkster på vej hjem fra Langelinie. Der var lige pludselig en grim varevogn der besluttede sig for at tænde det røde lys et par gange.
Det kommer lige til at koste enten 1000,- eller 1500,- og et klip i kortet.  :cry:
Skide pengemaskine!!!!!!!!!!!!! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #1 Dato: April 25, 2006, 09:58:27 pm »
Har du glemt hvad hastighedsbegrænsningen er søde..... Fyyyyyyyyyyyy slemme dreng....

Ej... surt... håber den "kun" bliver på 1000 kr. .. pisse ærgeligt at blive taget...

 :cry:  :cry:

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #2 Dato: April 25, 2006, 09:59:01 pm »
SKOD, men hyggeligt at hilse på jeg på linien!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #3 Dato: April 25, 2006, 10:03:08 pm »
[quote"Majse"]Har du glemt hvad hastighedsbegrænsningen er søde..... Fyyyyyyyyyyyy slemme dreng....

Ej... surt... håber den "kun" bliver på 1000 kr. .. pisse ærgeligt at blive taget...

 :cry:  :cry:[/quote]

Når der står 50 på skiltet betyder det så ikke at man MINIMUM skal køre 50??  :twisted:
Ærgeligt at jeg først var derinde lidt sent, men hyggeligt at hilse på jer igen. Glæder mig til næste gang det bliver godt vejr. Så er jeg frisk på en tur fra buddinge....... :D

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #4 Dato: April 25, 2006, 11:36:05 pm »
Jeg fulgtes ikke med nogen ?!? :?:  :!:  :?:  Du må tage fejl.....

Jeg får aldrig bøder :!:

Men jeg lånte da min knallert ud her til aften....Peter "et eller andet" - han kommer tit på linien. Det var ligegodt S :evil:  :!:  :evil:  Da  :!:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #5 Dato: April 26, 2006, 12:07:22 am »
Blot for at sige MIN ryg fri (indrømmer, samt tager straffen når jeg dummer mig)

Så er det IKKE mig der er tale om!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Re: Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #6 Dato: April 26, 2006, 08:54:00 am »
Citat fra: Kragh
Fulgtes lige med Finkster på vej hjem fra Langelinie. Der var lige pludselig en grim varevogn der besluttede sig for at tænde det røde lys et par gange.
Det kommer lige til at koste enten 1000,- eller 1500,- og et klip i kortet.  :cry:
Skide pengemaskine!!!!!!!!!!!!! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:


Jeg er bare rigtig nysgerrig. Plejer I rent faktisk at få de bøder når I bliver blitze ?  Jeg mener - I har da ikke nummerplade foran vel  :?:

Har ikke selv prøvet, men vil da mene at det et må være meget svært at identificere føren med hjelm osv. på og desuden skal de være heldige /hurtige til evt. at få taget et billed bagfra af nummerpladen. Derudover skal de så kunne bevise at den der er målt og fotograferet forfra også er den de har taget med kamera bagfra(gennem bilens forrude).  

Hører gerne om erfaringer.
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #7 Dato: April 26, 2006, 09:36:24 am »
Jeg har set lyset en enkelt gang.
Kom trillende igennem vores egen bondeby, med den ene hånd på styret, og totalt i min egen verden   Blitz !   :oops:

Jeg har kørt omkring 60Km/t, men fik aldrig "regningen"  :D
Om de har siddet og sovet, og ikke har nået at fanget mig bag fra, eller om de ikke kunne eller gad ved jeg ikke  :roll:
Men siden da har jeg kørt pænt der, og generelt kikket godt efter skumle kassevogne der holder mærkelige steder  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #8 Dato: April 26, 2006, 10:08:25 am »
Det er sgu surt show Kragh. Hyggeligt at møde dig på linien.

Jeg ved at nogle fotovogne er udstyret med to kamera, et i hver sin ende af bilen, så det er måden de kan knalde os mc'er på med fotovogn.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #9 Dato: April 26, 2006, 10:17:27 am »
I de fleste af fotovognene (dog åbenbart ikke alle) sidder der et videokamera som automatisk går i gang med at optage når kameraet i bagruden bliver aktiveret. Så træerne gror altså ikke ind i himlen. Selvfølgelig har de tænkt på motorcykler og scootere, da de udviklede systemet. Ligeledes har de også været klar over, at nogle ville forsøge at pille forreste nummerplade af deres bil for at undgå at blive fanget af blitzen.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #10 Dato: April 26, 2006, 12:08:43 pm »
Citat fra: Koster
Citat fra: Kragh
Fulgtes lige med Finkster på vej hjem fra Langelinie. Der var lige pludselig en grim varevogn der besluttede sig for at tænde det røde lys et par gange.
Det kommer lige til at koste enten 1000,- eller 1500,- og et klip i kortet.  :cry:
Skide pengemaskine!!!!!!!!!!!!! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:


Jeg er bare rigtig nysgerrig. Plejer I rent faktisk at få de bøder når I bliver blitze ?  Jeg mener - I har da ikke nummerplade foran vel  :?:



Nu praktiserer jeg jo ikke ligefrem at blive blitzet. Er indtil videre kun taget et par gange i bil. :oops:
Har faktisk hørt fra flere at de aldrig har modtaget noget fra politiet.  :lol:
Man har vel lov at håbe......

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #11 Dato: April 26, 2006, 12:31:20 pm »
Er blevet blitzet 3 gange i bil - har kun fået bøde 1 gang.. (pga blitz vel at mærke ;) )
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #12 Dato: April 26, 2006, 01:01:03 pm »
Vi var tre ude og køre i og omkring Vejle sidste forår, og to af os blev blitzet. Vi hørte aldrig noget.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #13 Dato: April 26, 2006, 01:59:00 pm »
Citat fra: Freddy
Vi var tre ude og køre i og omkring Vejle sidste forår, og to af os blev blitzet. Vi hørte aldrig noget.


ja Freddy - der kan du bare se.   :D

Vedr. målinger af biler kasseres ca. 20 % pga. dårlig kvalitet af måling og/eller foto.
jeg mener bestem at de skal kunne identificere føren ellers duer det ikke (for dem). Du har ikke pligt til at oplys hvem du evt. havde lånt din mc ud til.  8)  8)  8)  Brug altid solbriller og sort skærm  :wink:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #14 Dato: April 26, 2006, 03:00:47 pm »
Du har pligt til at oplyse hvem der har ført dit køretøj – hvis du ikke gøre det, vil du blive straffet.

( og da man er ansvarlig for køretøjet skak man vide hvem der har lånt/ført det – forsikringen dækker ikke, hvis du ikke har fuldkendskab til hvem der føre køretøjet )

Og det er nok at køretøjet er genkendt, men det er rigtigt at det ikke er alle billeder de sender ud :roll:

Der er kun tre fotovogne der er udstyret til at tage billeder af køretøjet bagfra  :?  I København er det en rød Toyota på hvideplader  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley