Forfatter Emne: Øv øV så lige en grim rød blitz......  (Læst 10301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #15 Dato: April 26, 2006, 03:07:14 pm »
Bongers har (desværre) fuldstændig ret.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #16 Dato: April 26, 2006, 03:07:43 pm »
"Hey, jeg var til fest, og var plørefuld, og nøglen til min cykel var i lommen på min dragt... Hvordan skulle jeg vide hvem der har taget en tur på den?"

Det kan godt være, du har pligt til at oplyse om, hvem der har ført dit køretøj. Men gør du det ikke, af den ene eller anden grund, kan politiet kun give dig en bøde på 500,-

Så vidt jeg ved, er alle fotovognene i Vejle udstyrede med videokameraer. Det drejer sig om tre Transportere/Caraveller i farverne orange, blå og hvid samt en sølvgrå Nissan Serena.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #17 Dato: April 26, 2006, 03:09:36 pm »
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #18 Dato: April 26, 2006, 03:14:14 pm »
Citér
Paw:
http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html

Læs... Og lær :wink:
Hmm ! Interssant læsning  :?
Tror sgu bare jeg vil køre pænt for det meste  :?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #19 Dato: April 26, 2006, 03:38:41 pm »
Citat fra: Bongers
Du har pligt til at oplyse hvem der har ført dit køretøj – hvis du ikke gøre det, vil du blive straffet.

( og da man er ansvarlig for køretøjet skak man vide hvem der har lånt/ført det – forsikringen dækker ikke, hvis du ikke har fuldkendskab til hvem der føre køretøjet )

Og det er nok at køretøjet er genkendt, men det er rigtigt at det ikke er alle billeder de sender ud :roll:

Der er kun tre fotovogne der er udstyret til at tage billeder af køretøjet bagfra  :?  I København er det en rød Toyota på hvideplader  :wink:

Ja, man bliver straffet med en bøde - Jeg mener det er i størrelsesordenen 500,- kr.  Men det er jo også billigere end at miste kortet og størstedelen af alle tænkelige færdselbøder.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

winckler

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Oplysningspligt
« Svar #20 Dato: April 26, 2006, 07:38:29 pm »
Hvis man til eksempel har haft sit køretøj til salg og ikke har kørekortnummer eller andet der kan identificere køber der har været ude og køre prøvetur vil man modtage et bødeforlæg som følger:

Overtrædelse af færdselslovens §118, jf. §65, stk. 1 ved dato måned år, som ejer/bruger af personbil/motorcykel XX99999, på trods af anmodning fra politiet herom, at have undladt at oplyse, hvem der som fører, havde benyttet køretøjet den dato måned år kl. tt.mm på vej nummer, postnr. by

Bøden var i april 2004 på 500 kr.
SV1000N K4 Dark Space Blue Pearl
Have a great week - may all your traffic lights be green!

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Re: Oplysningspligt
« Svar #21 Dato: April 26, 2006, 08:53:12 pm »
Citat fra: winckler
Hvis man til eksempel har haft sit køretøj til salg og ikke har kørekortnummer eller andet der kan identificere køber der har været ude og køre prøvetur vil man modtage et bødeforlæg som følger:


Bøden var i april 2004 på 500 kr.


Lyder som en ok deal  :wink:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Oplysningspligt
« Svar #22 Dato: April 26, 2006, 09:15:09 pm »
Citat fra: winckler
Hvis man til eksempel har haft sit køretøj til salg og ikke har kørekortnummer eller andet der kan identificere køber der har været ude og køre prøvetur vil man modtage et bødeforlæg som følger:

Overtrædelse af færdselslovens §118, jf. §65, stk. 1 ved dato måned år, som ejer/bruger af personbil/motorcykel XX99999, på trods af anmodning fra politiet herom, at have undladt at oplyse, hvem der som fører, havde benyttet køretøjet den dato måned år kl. tt.mm på vej nummer, postnr. by

Bøden var i april 2004 på 500 kr.


Nu må jeg jo lige se om jeg overhovedet hører noget, men ellers er det da en halvering i forhold til hvad der ellers er udsigt til.
Fortsættelse følger.................

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #23 Dato: April 26, 2006, 09:35:02 pm »
Nu bliver jeg uporpulær..!

Tag bøden - I har gjort noget ulovligt..

Jeg har selv været oppe til en ny køreprøve grundet fart, det er surt, men man må tage straffen (og lære af det..)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #24 Dato: April 26, 2006, 10:03:53 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Nu bliver jeg uporpulær..!

Tag bøden - I har gjort noget ulovligt..

Jeg har selv været oppe til en ny køreprøve grundet fart, det er surt, men man må tage straffen (og lære af det..)


Det ender det også med. Jeg har ikke samvittighed til at "snyde/lyve" med sådan noget. Har tænkt over det hver gang jeg har fået en bøde (lyder som om jeg har fået en million bøder) men jeg har ikke turde "forsøge".  :oops:

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #25 Dato: April 28, 2006, 12:10:37 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Nu bliver jeg uporpulær..!

Tag bøden - I har gjort noget ulovligt..

Jeg har selv været oppe til en ny køreprøve grundet fart, det er surt, men man må tage straffen (og lære af det..)


hmmm - konsekvense af ovenstående må jo være at du hvergang du ved et uheld (eller bevidst - men det er jo nok ikke dig - mere  :wink: ) firvilligt sender en plovmand eller mere til tulipiet/statskassen  :shock:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Sole

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #26 Dato: April 28, 2006, 12:27:30 pm »
Er der nogen som har erfaring med ikke at oplyse hvem der er føreren, har selv sluppet for at prøve det indtil videre, men kunne da være meget rart at vide hvor meget de gider gøre ud af det ?

mvh Sole

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Øv øV så lige en grim rød blitz......
« Svar #27 Dato: April 28, 2006, 12:29:08 pm »
Citér
hmmm - konsekvense af ovenstående må jo være at du hvergang du ved et uheld (eller bevidst - men det er jo nok ikke dig - mere  :wink: ) firvilligt sender en plovmand eller mere til tulipiet/statskassen  :shock:


Nej, naturligvis ikke - men bliver jeg stoppet og erhverver mig en bøde - Tjah, så er der jo ikke andet end at betale ved kasse 1..

Og ja, jeg kører stadig for stærkt - dog tænker jeg en del mere over stederne hvor jeg gør det..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.