Forfatter Emne: Uheld med "lykkelig" udgang  (Læst 13210 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Uheld med "lykkelig" udgang
« Dato: Juni 07, 2005, 08:47:38 pm »
Så har jeg oplevet at køre tur med en som kørte af i et sving med stor kraft! :(  :(  :(

Min kammerat og arbejdskollega kørte på en Kawasaki zxr750rr og vi kørte tur i dag som tidligere annonceret her på forummet.

Turen startede på godset kl. 12 og var tiltænkt at skulle slutte i Hillerød kl. 15 da vi skulle på arbejde om eftermiddagen.

Vi kørte fra Gørløse og til Uvelse, og derfra gennem Lystrup og videre mod Slangerup.
Mellem Lystrup og Slangerup kommer et skarpt højresving som dykker nedaf. Jeg førte an og gassede på som sædvanligt den vej, som jeg har kørt så tit.
Efter de næste 2 sving sagtede jeg farten for at få Claus med igen, men da han ikke dukkede op, fik jeg vendt cyklen i en fart og kom tilbage.
Tankerne flyver gennem hovedet, da jeg ved der ikke er nogle af de sving hvor man kan glide af uden at ramme træer, plankeværk muret stensætninger og el-master.
Jeg kører og kigger i alle svingene og tankerne om hvad jeg kommer til at møde får mit hjerte til at galoppere afsted. Er han sluppet med livet i behold eller hvor store skader har han pådraget sig??? :?  :?  :?

Endelig kommer han til syne stående chokeret i vejkanten, og med lettelse i kroppen kan jeg parkere og se hvad han har været ude for.

FUCK den var smadret!!! :shock:  :shock:  :shock:

Mc´en havde knækket en elmast slået flikflak små 100 meter og endt halvt oppe i et træ...
Claus blev hentet med ambulancen og kørt til Fr.sund traumecenter.

Til aften har jeg hørt fra ham og han er i god behold efter omstændighederne.
Han selv er blevet skynget af mc´en da forhjulet forsvandt i svinget, og er gledet mellem nogle træer, ½ meter fra nogle store granitsten, og er endt ca. 1 meter fra hvor hans mc hamrede mod træet.

Jeg kan stadigt mærke her på arbejdet at jeg er noget rystet, selv om jeg ikke så selve ulykken live, men kun resterne og billedet inde i hovedet...

Så i fremtiden kommer jeg til at være en pestilens for jer alle ang. jeres dæk!!!! :evil:  :evil:  :evil:
Han kørte på de touring dæk som cyklen var montere med da han købte den: machedam 90 på en 7½ racer det HOLDER IKKE!!!!

Køb nu for helvede nogle dæk som er bedre end den kørestil i har!!!! Tro mig i ønsker ikke at komme i den situation som Claus har været og er i nu!!!!

Med chokeret hilsen
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2005, 08:55:24 pm »
Det lyder sgu ikke godt. :cry:  Kan godt forstå du er rystet. Altid noget han kunne gå derfra.

Han havde vel ik kasko på eller hvá. :?:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #2 Dato: Juni 07, 2005, 09:20:42 pm »
:shock:  :shock:  Ubehagelig oplevelse. Godt han slap forholdsvis uskadt!  Skide være med cyklen, den kan man bare ærge sig over. Han må være lykkelig over at have sluppet forbi alle fohindringerne. Kan godt forstå du er rystet. Det giver stof til eftertanke. Skulderklap herfra.

Mht. dæk og kørsel på landevej, så har jeg sku tit tænkt på at det er lidt hjernedødt den måde vi, undskyld jeg taler for mig selv, - Jeg går ind i sving jeg ikke kender på. Ved sku aldrig hvor meget grus, møg eller sand der ligger. Der skal så lidt til før det går galt.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #3 Dato: Juni 07, 2005, 10:32:24 pm »
Citat fra: Lars L

Han havde vel ik kasko på eller hvá. :?:
Nope! kun ansvar... :cry:
Der var desuden en der havde bakket ind i hans bil til morgen, og for det ikke skulle være løgn har han fået en kæmpe efterskat for salget af en grund for 2 år siden... :evil:

Ikke lige hans dag i dag, men han er ved godt mod, og glæder sig bare over at han kan gå derfra uden varige mén... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2005, 10:56:11 pm »
Det næste bliver vel at en hund pisser på ham.............

SAD STORY......ikke fedt, men det er jo kun penge, han var heldig.

DÆK - jeps, køv for pokker nogle blødere dæk, hvis i har en tendens til at ligge kværnen ned. forskellen fra en Metzlet touring til en K4 "pro" er vandvittig stor, OG de koster det samme - så det er kun lidt hurtigere slid...


MEN
FEDT at høre at manden er oppe.....
Respekt
Per
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Japri

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2005, 11:24:41 pm »
Hold da op!

Jeg må vist også hellere købe nogle nye dæk til geden, i stedet for alt muligt andet tingel tangel, der bare ser godt ud.

Hvor er det bedst at købe nye dæk, og hvilke dæk typer kan anbefales?
It's better to burn out than to fade away!

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2005, 08:09:09 am »
Grim oplevelse  :shock:

Men som sagt er det vigtigste at han slap uskadt fra det  :!:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #7 Dato: Juni 08, 2005, 08:11:27 am »
Well.. Jeg er endnu ikke kommet i situationer, hvor mine Metzleler Z6 har været begrænsningen... Men jeg kører selvfølgelig også som en kælling :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Bongers

  • Gæst
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2005, 08:11:33 am »
Det understreger vist også vigtigheden af ikke ”bare” at følge trop – når vi køre ture…

Manden der ligger forrest, kender vejen og plejer også at være en kvalificeret køre… lad være med at presse dig selv, og forsøge at følge med… vi venter på alle

(ikke for at sige at Claus ikke er en kvalificeret køre – kedelig historie…)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #9 Dato: Juni 08, 2005, 08:56:30 am »
Jep enig Bongers. Det er den lektion jeg får hver gang jeg ser nogen stå på røven - man skal ikke køre over evne eller udstyr.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #10 Dato: Juni 08, 2005, 09:27:57 am »
Forrige lørdag ringede jeg efter ambulance til en fyr der var kørt af vejen ved Vejby Camping i nordsjælland. Han havde lige hentet sin choppede 650 Dragstar. Han var kommet til et sving med ca. 60-70kmt, havde ikke turdet at lægge den ned men havde i stedet prøvet at bremse. Han havnede i en grøft.
Præcis hvad der var sket med ham er jeg ikke sikker på, men han havde i hvert fald smadret sin skulder, fået en flænge i underarmen og diverse skrubsår.
Behøver jeg at sige, at han ikke havde andet udstyr end hjelm på? :roll:

Et godt råd til jer alle: hvis det er blæsende så pas på ved Vejby Camping. Vinden er ekstra stærk lige der og kan komme meget overraskende. Der kom et par stykker fra campingpladsen og hjalp til og de sagde, at der var mange der var blevet mere eller mindre blæst af vejen lige der. Ejeren af campingpladsen var selv kørt galt præcis samme sted sidste år :shock: .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #11 Dato: Juni 08, 2005, 09:30:32 am »
Ikke andet udstyr end en hjelm ... man må da være mere end almindelig mærkelig når man køber en yamaha og kører nøgen på den (kun med hjelm)  :wink:

Spøg til side ... ærgeligt men man skal gå langsomt frem når man synes man skal udfordre sig selv og sin mc .. og man skal naturligvis ikke gøre det når man kører i shorts og netundertrøje ....
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #12 Dato: Juni 08, 2005, 10:13:04 am »
Styg historie  :cry:

Men godt at han slap nogenlunde hel fra oplevelsen  :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #13 Dato: Juni 08, 2005, 11:26:14 am »
Citat fra: Japri
Hold da op!

Jeg må vist også hellere købe nogle nye dæk til geden, i stedet for alt muligt andet tingel tangel, der bare ser godt ud.

Hvor er det bedst at købe nye dæk, og hvilke dæk typer kan anbefales?


Jeg kan på det varmeste anbefale Michelin Pilot Power. De dæk vil simpelthen ikke slippe asfalten! Vi snakker om sort tyggegummi  :D

Ps. godt at høre at manden er uskadt! Husk nu at bruge hjernen derude drenge!
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Uheld med "lykkelig" udgang
« Svar #14 Dato: Juni 08, 2005, 02:15:56 pm »
Jeg kan kun tilstlutte mig skaren af ovenstående, specielt den med ikke at køre over evne.. Kører altid en rigtig god vej mellem Viborg og Skive. Den kan være helt fin om morgenen, men så når man skal hjemad, ja så kan der pludselig ligge grus, gammel gylle eller andet i svingene...
Så fordi man kender veje ud og ind er det ikke en garanti for at den er god og fin. Plus herovre i det mørke, er det meget moderne blandt knægtene på 18 at have en gammel Golf, og så køre som død og helvede=skære svingene OGSÅ DE BLINDE ( for der kommer jo aldrig nogen) som en fyr sagde, da jeg forklarede ham min ganske uforbeholdende mening
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn