Forfatter Emne: ombygning af 650- eller 1000'er  (Læst 2643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
ombygning af 650- eller 1000'er
« Dato: Februar 18, 2008, 06:24:14 am »
Godmorgen alle sammen... Vil lige hører om nogen herinde fra har ombygget en 650'er eller en 1000'er N model til en S model med hensyn til forlygterne ?? og hvis der hvad det så stod i i pris . om det kan betale sig... Overvejer at købe en N model på grund af billig forsikring.. Men da jeg synes det ligner en knallert så vil jeg gerne have forlygtepartiet fra S modellen... _Men kan det betale sig overhovedet... ????

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #1 Dato: Februar 18, 2008, 07:45:16 am »
Godmorgen alle sammen... Vil lige hører om nogen herinde fra har ombygget en 650'er eller en 1000'er N model til en S model med hensyn til forlygterne ?? og hvis der hvad det så stod i i pris . om det kan betale sig... Overvejer at købe en N model på grund af billig forsikring.. Men da jeg synes det ligner en knallert så vil jeg gerne have forlygtepartiet fra S modellen... _Men kan det betale sig overhovedet... ????

Har snakket med en på MCG. Mener han sagde 14.000 - men så er det også med Clip-on og alt andet, som ikke er nødvendigt.

Skriver lige, hvis jeg finder hans profil derinde.

Koster de ikke det samme at forsikre? Godt min er lavet om så.... (Selvom jeg jo gerne vil tilbage til N)

/Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #2 Dato: Februar 18, 2008, 08:13:08 am »
Godmorgen alle sammen... Vil lige hører om nogen herinde fra har ombygget en 650'er eller en 1000'er N model til en S model med hensyn til forlygterne ?? og hvis der hvad det så stod i i pris . om det kan betale sig... Overvejer at købe en N model på grund af billig forsikring.. Men da jeg synes det ligner en knallert så vil jeg gerne have forlygtepartiet fra S modellen... _Men kan det betale sig overhovedet... ????

Jeg ville personlig ikke bruge tid på det. Jeg har også læst om den blå SV1000N som blev ombygget til en S. Han blev vist overrasket over hvor meget der skulle til og selvom han købt brugte dele kostede det som Gertsen skriver 14000 kr.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #3 Dato: Februar 18, 2008, 10:21:11 am »
har selv tænkt mig at lave en løsning bare til en bane fuldkåbe
så skal jeg lave et beslag - koster min egen tid og en kasse øl
en billig umalet kåbe og kåbe beslag

om jeg senere vil sætte en orginal halvkåbe på ved jeg ik endnu
men kan sikkert fåes billigere hvis man kender nogen der har lavet deres S om til en fighter
« Senest Redigeret: Februar 18, 2008, 01:15:16 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #4 Dato: Februar 18, 2008, 10:24:14 am »
Yes, jeg fulgte også med i det projekt...

Noget af det mest komplicerede ved operationen er modifikationen af stellet. Der er et beslag foran på S-stellet til at holde kåbedelene. Det kræver en del arbejde at fabrikere et tilsvarende og svejse på et N-Stel.

Så er der selvf også forgafflen, gaffelbroer og styr. Den øverste gaffelbro er anderledes på en N og det er styret også.

Alt i alt vil det blive en del dyrere end bare at købe en S'er!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #5 Dato: Februar 18, 2008, 10:53:27 am »
Hvis det kun er forlygten du vil lave om, så er der en, efter min mening, udemærket alternativ løsning her :

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6893

På en N model med "højt" styr, kommer det til at sidde midt i kåbeglasset i højden, og det vil støde på kanten hver gang du skal parkere, og desuden ikke yde nogen som helst beskyttelse mod vinden.
Forskellen fra S modellen er ikke kun beslaget på stellet, men også clipons / øverste gaffelbro / bremse og koblingsmaster og forreste del af ledningsnettet...

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort i dit tilfælde. Jeg synes jo personligt N modellen er fedest, og med en klarglas forlygte smider man lige de sidste rester af 80'er looket.....  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Februar 18, 2008, 10:55:18 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #6 Dato: Februar 18, 2008, 11:31:20 am »
Hvis det kun er forlygten du vil lave om, så er der en, efter min mening, udemærket alternativ løsning her :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6893

...
xt660'erens forlygte er fed - men den koster også en del hvis man køber den som ny...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #7 Dato: Februar 18, 2008, 11:40:46 am »
Yes, jeg fulgte også med i det projekt...

Noget af det mest komplicerede ved operationen er modifikationen af stellet. Der er et beslag foran på S-stellet til at holde kåbedelene. Det kræver en del arbejde at fabrikere et tilsvarende og svejse på et N-Stel.

Så er der selvf også forgafflen, gaffelbroer og styr. Den øverste gaffelbro er anderledes på en N og det er styret også.

Alt i alt vil det blive en del dyrere end bare at købe en S'er!

Det er det jeg siger.... Køb en 6½. Der sidder beslaget til kåben også på N-modellen...

Men vi kan da måske finde ud af noget bytte bytte købmand, da jeg gerne vil have en N-model... Men det koster jo også en krig...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #8 Dato: Februar 18, 2008, 12:21:04 pm »
Hvis det kun er forlygten du vil lave om, så er der en, efter min mening, udemærket alternativ løsning her :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6893

...
xt660'erens forlygte er fed - men den koster også en del hvis man køber den som ny...

Det er derfor man finder den på Ebay.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #9 Dato: Februar 18, 2008, 12:47:14 pm »
Gå på ebay.de og søg på streetfighter så kommer der en hel masse frem! Jeg har selv været på udkig de sidste par dage, men har ikke været heldig at vinde en auktion endnu! Der er også en på galleriet som har sat en Z1000 front på, det ser sku og godt ud! Det er noget i den stil jeg går efter, skal bare lige finde een hvor prisen og passer mit budget!

kilosvin med div udstyr...

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #10 Dato: Februar 18, 2008, 03:12:46 pm »
Hovsa Majse.

Så ikke lige at det også kunne være en 6½. Så er problemet jo ikke så stort. Der har stellet jo altid beslaget for montage af kåbe. Og vi kan jo stadig lave en byttehandel.... Men så skal du jo købe en sort, ellers ser det nok ikke så smart ud.... Altså for dig.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #11 Dato: Februar 18, 2008, 03:47:20 pm »
Hvis det kun er forlygten du vil lave om, så er der en, efter min mening, udemærket alternativ løsning her :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6893

...
xt660'erens forlygte er fed - men den koster også en del hvis man køber den som ny...

Den kunne også være fed men en mt-03 lygte.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14305

Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #12 Dato: Februar 18, 2008, 04:15:14 pm »
Hvis det kun er forlygten du vil lave om, så er der en, efter min mening, udemærket alternativ løsning her :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6893

...
xt660'erens forlygte er fed - men den koster også en del hvis man køber den som ny...

Den kunne også være fed men en mt-03 lygte.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14305



Hmmm...  :innocent:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #13 Dato: Februar 18, 2008, 06:44:19 pm »
Ellers en fed lakering på den med xt lygten :thumbsup:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: ombygning af 650- eller 1000'er
« Svar #14 Dato: Februar 19, 2008, 01:12:08 pm »
Hovsa Majse.

Så ikke lige at det også kunne være en 6½. Så er problemet jo ikke så stort. Der har stellet jo altid beslaget for montage af kåbe. Og vi kan jo stadig lave en byttehandel.... Men så skal du jo købe en sort, ellers ser det nok ikke så smart ud.... Altså for dig.

Hvad står din cykel i?