Forfatter Emne: Tik lyd efter at have gasset op...  (Læst 2532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thajs

  • Gæst
Tik lyd efter at have gasset op...
« Dato: Juni 17, 2006, 03:48:39 pm »
Hej NG

Jeg kører på en SV650S K4 og hvis den står i tomgang og jeg gasser op så kan man høre en lyd kort efter gassen er ved at tage af... Lyden lyder lidt som en lille "klonk" eller et højt tik.. Lidt svært at beskrive  :)

Lyden er den samme om den har stået i tomgang i længere tid eller i et kort stykke tid. Har tidligere fået oplyst, at det muligvis kunne være gas spjældet? Er der nogen der har oplevet det samme og/eller kan give et bud på, hvad lyden kan være?

Hilsen
Thajs
SV650S K4

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Sv: Tik lyd efter at have gasset op...
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2006, 09:44:10 am »
Det lyder anderledes.. Kan du ikke prøve at optage lyden med dit kamera evt og sætte den ind her på forum? Derudover ville jeg tage den forbi din mekaniker hvis det, som du siger, er en høj tik/klonk lyd.


Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tik lyd efter at have gasset op...
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2006, 04:41:03 pm »
Ku være en slap knastkæde strammer..  der starter kæden nemlig med at larme når den ikke belastes af motorkraften (typisk når man lukker af for gassen og kæden for lov at snurre rundt "uden træk".   

Suzukier er kendt for deres elendige knastkædestrammere. Mange skifter til "aftermarket" (uoriginale) strammere.

En nem måde at finde ud af det på, er at få åbnet lidt op i cyklen, så du kan komme til knastkædestrammeren på den cylinder lyden lader til at komme fra.
Start så MC'en og prøv at tvangsstramme knastkædestrammeren med en skruetrækker, mens du gasser lidt op og lytter.  så vil du ku høre om det hjælper på mislyden når du strammer den.   Nem og billig fejlfinding af knastkædestrammeren - og den er nem at skifte selv hvis det sku være den der er problemet.

(fat din service manual og kom i sving  :D )
« Senest Redigeret: Juni 18, 2006, 04:45:50 pm af Luske »