Forfatter Emne: Anmeldelse: Oxford Stormex motorcykeldækken  (Læst 8547 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Anmeldelse: Oxford Stormex motorcykeldækken
« Dato: August 24, 2015, 09:23:35 am »
Mit THansen MC-dækken var efterhånden blevet godt træt af livet:



Så jeg fandt denne fætter - helt ny, aldrig pakket ud, størrelse medium og pænt billig i en privathandel på DBA.dk:



Da jeg pakkede det ud, blev jeg nærmest chokeret over vægten og kvaliteten - hvor mit gamle dækken vel nærmest kan beskrives som teltdug, så kan det her beskrives som en sweatshirt med nylon yderst!

Dækkenet har en kraftig elastik nederst, som sørger for at holde dækkenet godt fast nederst på dækkene og hele vejen rundt om motorcyklen - i dette tilfælde en SV650S fra 1999 (1. udgave af SV650S) - det er noget mere besværligt at få på end mit gamle dækken, men det er nok bare en vanesag.

Og så kan det være svært at se forskel på hvad der er forrest og hvad der er bagerst, som I kan se på dette billede, hvor jeg har vendt dækkenet forkert:



Jeg fik det dog vendt om - de der "ører", som man kan se på billedet, skal sidde over sidespejlene:



Kigger man under "ørerne" kan man se udluftningshullerne, som gerne skulle sørge for, at evt. fugtighed kan fordampe fra motorcykeln. Jeg er nu mere nervøs for, at regnvand finder vej IND igennem disse huller, især når det rigtigt stormer og regnen pisker ned samtidigt. Men det vil tiden jo vise....



På indersiden sidder der blødt filt over det hele - det virker MEGET blødt og jeg er overbevist om, at det er meget bedre for lakken end mit gamle dækken var:



Nederst sidder der en strop, som man kan spænde sammen, så vinden ikke kan løfte dækkenet af motorcyklen. På billeder her har jeg spændt stroppen helt ind, men, som I kan se, den hænger stadig nede på jorden. Så dækkenet her kan også bruges til motorcykler, der er væsenligt bredere end min. Jeg vil dog nok forsøge at forkorte stroppen selv, så den ikke rører ved jorden:



Både foran og bagved er der forstærkede huller til kædelås - meget fint, hvis man nu plejer at låse sin motorcykel fast på f.eks. baghjulet. Og der er vandtætte lommer både foran og bagved, hvor man kan lægge låsen i, så den er beskyttet mod elementernes rasen. Fin detalje!



Der er reflekser både foran og bagved, så motorcyklen burde kunne ses i selv den mørkeste baggyde:




Ja, alt hvad der er hvidt/sølv på dækkenet skulle efter sigende være reflekser, så motorcyklen kan også ses fra siden:




Det er for tidligt at ligefrem anbefale Oxford Stormex dækkenet til jer, for jeg ved endnu ikke hvor godt det er til at holde motorcyklen tør i voldsom regn - og det er jo ligesom det, det skal kunne. Men jeg er imponeret over materialekvaliteten indtil videre og detaljerne er fine.

Og så er 889,- (fuld pris ved f.eks. XLMoto) vel heller ikke så slem en pris for beskyttelse af motorcykler til mange tusinde kroner?
/Mads P.

Allan-S

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
  • Bike: Sv1000
Sv: Anmeldelse: Oxford Stormex motorcykeldækken
« Svar #1 Dato: September 17, 2015, 01:08:54 pm »
Tak for anmeldelsen  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Link til min SV1000N K7 på Motorcykelgalleri.dk: http://llk.dk/ncu7zp