Forfatter Emne: Hvad Arbejder I med?  (Læst 41662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #150 Dato: September 07, 2007, 12:37:20 pm »
Jeg laver også lidt af hvert, har et lille firma hvor jeg laver systemadministrator opgaver for andre små firmaer samt overvågning af deres server park, samtidig laver jeg også alt i antenneanlæg paraboler osv.. så hvis nogen har brug for hjælp siger i bare til.
Hayabusa Sort / Orange

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #151 Dato: September 08, 2007, 11:36:34 pm »
Arbejder hos Vestas som funktionær - No. one in modern energy !
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #152 Dato: September 09, 2007, 04:20:59 am »
Jeg er på en apopleksi afdeling udelukkende i nattevagter. Vi har udover apopleksi også commotio patienter, patienter med sequele efter en apopleksi, og patienter fra andre afdelinger, bla med UVI, pneumoni, lock in syndrome, osv.

Er der nogen som vil oversætte?  SVea, du lyder sgu snart som de der IT-nørder  :wink:

Hvor vover du at sammenligne mig med IT gutterne  :brok: :wink: Apopleksi er såmænd "bare" blodprop i hjernen eller hjerneblødning, commotio er hjernerystelse, UVI er UrinVejsInfektion, Pneumoni er lungebetændelse og Lock in syndrome er en tilstand, hvor du ikke kan kan bevæge kroppen, men hjernen fungerer fuldstændigt (du er låst inde i din egen krop). Jeg kan tilføje at vi i ny og næ også af tilfælde af patienter med Jakob Kreutzfelt, der er lidt det samme som menneskelig kogalskab (vi slagter dog ikke hele vores "besætning")  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #153 Dato: September 09, 2007, 07:39:59 am »
Jeg er på en apopleksi afdeling udelukkende i nattevagter. Vi har udover apopleksi også commotio patienter, patienter med sequele efter en apopleksi, og patienter fra andre afdelinger, bla med UVI, pneumoni, lock in syndrome, osv.

Er der nogen som vil oversætte?  SVea, du lyder sgu snart som de der IT-nørder  :wink:

Hvor vover du at sammenligne mig med IT gutterne  :brok: :wink: Apopleksi er såmænd "bare" blodprop i hjernen eller hjerneblødning, commotio er hjernerystelse, UVI er UrinVejsInfektion, Pneumoni er lungebetændelse og Lock in syndrome er en tilstand, hvor du ikke kan kan bevæge kroppen, men hjernen fungerer fuldstændigt (du er låst inde i din egen krop). Jeg kan tilføje at vi i ny og næ også af tilfælde af patienter med Jakob Kreutzfelt, der er lidt det samme som menneskelig kogalskab (vi slagter dog ikke hele vores "besætning")  :wink:

Ahh se nu er jeg med,hvorfor sagdedu ikka bare det straks?   :)

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #154 Dato: September 09, 2007, 08:26:01 pm »
Jeg er på en apopleksi afdeling udelukkende i nattevagter. Vi har udover apopleksi også commotio patienter, patienter med sequele efter en apopleksi, og patienter fra andre afdelinger, bla med UVI, pneumoni, lock in syndrome, osv.

Er der nogen som vil oversætte?  SVea, du lyder sgu snart som de der IT-nørder  :wink:

Hvor vover du at sammenligne mig med IT gutterne  :brok: :wink: Apopleksi er såmænd "bare" blodprop i hjernen eller hjerneblødning, commotio er hjernerystelse, UVI er UrinVejsInfektion, Pneumoni er lungebetændelse og Lock in syndrome er en tilstand, hvor du ikke kan kan bevæge kroppen, men hjernen fungerer fuldstændigt (du er låst inde i din egen krop). Jeg kan tilføje at vi i ny og næ også af tilfælde af patienter med Jakob Kreutzfelt, der er lidt det samme som menneskelig kogalskab (vi slagter dog ikke hele vores "besætning")  :wink:

Lyder lidt som en normal tilstand efter træf på toppen...... Og tømmermænd  :puke:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #155 Dato: September 10, 2007, 04:48:01 pm »
hold da op hvor er der mange herinde som arbejder med enten IT, Elektronik/el eller mekanikker af en slags... og så lige et par afstikkere...
hvad er der blevet af astronauterne, minearbejderne og filmstjernene?  :D

Er den kære Frank ikke nok?
hvad skal vi med minearbejdere og astonauter, så længe vi har DER FRANK og vi havde R+ Jam til sommer festen!!!
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

karienknojern

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
  • honde jahh....
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #156 Dato: September 10, 2007, 05:05:32 pm »
Hi hi jeg maler biler og en gang imellem lidt andet forskelligt som mc'er og køkkenskabe  :mrgreen:
Dejligt job...
Kan det ikke laves med gaffa eller strips, kan det ikke laves *G*

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #157 Dato: September 10, 2007, 08:49:32 pm »
Jeg er tonemester.Film-TV-Reklame-und...Arbejder mest med Sound Devices 744T,lectrosonics,DPA-miniature,Ambient-poles,Schoepps etc.
Nu med Flystøj

norton

  • Gæst
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #158 Dato: September 10, 2007, 09:03:04 pm »
Jeg er uddannet lastvognsmekaniker og maskinist.Har arbejdet som lastvognsmekaniker med scania lastbiler så derfor har jeg en hvis kærlighed til scanias V8-motor som er noget af det fedeste.Ellers har jeg kørt lastbil inden for exportkørsel,skibscontainer,specialtransport af store ting som kræver at man køre inden for nogen bestemte tider og bestemte ruter,bjærgningsvogn inden for falck sammen med de andre opgaver som man laver som redder.
Idag arbejder jeg inden for industrigasser som sepereres i oxygen,nitrogen,argon hvor jeg styrer og overvåger fabrikken fra kontrolrummet.Mvh norton :D :D

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #159 Dato: September 13, 2007, 11:49:39 am »
Jeg er uddannet Automatikmekaniker for længe siden :?
Jeg bruger min tid på at programmere PLC'er på en maskinfabrik i Slagelse.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #160 Dato: September 13, 2007, 04:36:56 pm »
Det er sjovt at mennesker med så forskellige jobs/baggrunde, fester så ens, og har samme gode smag i MC'ere  :respekt:

Men jeg må vel også hellere fortælle lidt om hvad jeg laver/har lavet !

Efter en HTX, hyggede jeg mig et lille års tid som missil passer i Flyvevåbnet.
Der efter var jeg 1½ år på et maskinværksted, der lavede specielle pakkemaskiner (til bl.a piller, popcorn, stempelpuder o.a), og gik og lurede på at blive maskinarbejder
Dog var det styringerne på maskinerne, der virkede mest spændende. Så jeg mobbede elektrikeren, til jeg kom i lære  :twisted:
Efter læretiden tøffede jeg rundt som alminde snoretrækker, og lavede alt fra industri styringer, over fiskekutter, landbrug :puke: til lamper hos familien Hansen.

Ved et tilfælde var jeg en dag på besøg i et dansk firma, der udviklede alarmsystemer (Hisec) , og endte med at gå der fra med en kontrakt.
Så blev jeg Tester i deres udviklings afdeling ( nok p.g.a mit talent for at dræbe elektronik  :angel:)
Efter små to år, var biksen ved at gå på røven og 1/4 del af de ansatte måtte ud. Der i blandt var jeg desværre  :?

Nødtvungent måtte jeg trække i arbejdstøjet igen. Denne gang hos et firma i tåstrup der hedder Vicotek.
De opsnusede hurtigt at jeg havde set en PC før, så jeg blev fast udlejet til Københavns Energi/Tele, hvor vi kørte to mand, og lavede internet for Kbh kommune.

En dag ringede telefonen, det var min gamle chef fra Hisec atter en gang resulterede det i en tur til Herlev, og en ny kontrakt.
Denne gang skulle jeg stå for produktion af adgangskort, softwarelicenser, og rep af udstyr.
Kort efter blev firmaet opkøbt af en større engelsk konkurrent, og produktionen flyttet til UK. Vupti !
Så var jeg tilbage i Udvikling/Test   :shock:
Udvikling lukkede man så også, da det var meget billigere at have det i England  :hand:
Nogen må have ment jeg kunne noget, for i stedet for en fyreseddel, fik jeg løn forhøjelse, og blev flyttet til Support ( hele to kontorer væk)

Så derfor er jeg i dag Supporter / Alarmtekniker.
Fed tjans for resten ! :D
Den står på on-site support & undervisning i det meste af Europa, når jeg ikke sidder, på kontoret, med kollegaen, der er mindst lige så gal som jeg selv  :twisted: :mrgreen: :twisted:


Det blev sgu en længere historie  :shock:
Men man er vel også halv-gammel, og har ikke kedet sig  :mrgreen:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #161 Dato: September 13, 2007, 09:41:09 pm »
Hvad er der lige med elektrikere og V-motorer  :huh:
Kan vi ikke helt slippe de vektorer fra læretiden  :huh:

Her er da pæn overvægt af eluddannede...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #162 Dato: September 13, 2007, 10:03:44 pm »
Så hopper jeg osse ind i Kampen..

Jeg er i lære som elektriker... 3års lærling, blev helt vild med det efter jeg var ude og køre med Alex i praktik  :mrgreen:

+ han introducerede mig til det pragtfulde miljø med SVinene...  :respekt:

SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #163 Dato: September 13, 2007, 11:39:00 pm »
Så hopper jeg osse ind i Kampen..

Jeg er i lære som elektriker... 3års lærling, blev helt vild med det efter jeg var ude og køre med Alex i praktik  :mrgreen:

+ han introducerede mig til det pragtfulde miljø med SVinene...  :respekt:



Der er nu heller ikke noget som en kværn med 90 graders faseforskydning - husk nu bare, at det hedder "den forreste og bagerste" cylinder og ikke fase R & S, når du skal til service - ellers kigger mekkeren underligt på dig !
Gad vide hvor mange epilepktrikere der kører Laverda/Triumph  :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Hvad Arbejder I med?
« Svar #164 Dato: September 14, 2007, 12:29:18 am »
Så hopper jeg osse ind i Kampen..

Jeg er i lære som elektriker... 3års lærling, blev helt vild med det efter jeg var ude og køre med Alex i praktik  :mrgreen:

+ han introducerede mig til det pragtfulde miljø med SVinene...  :respekt:



Der er nu heller ikke noget som en kværn med 90 graders faseforskydning - husk nu bare, at det hedder "den forreste og bagerste" cylinder og ikke fase R & S, når du skal til service - ellers kigger mekkeren underligt på dig !
Gad vide hvor mange epilepktrikere der kører Laverda/Triumph  :innocent:


 :blink:  den kan du faktisk godt fyre af, uden at undertegnede kigger mærkeligt.. :wink: :wink:

blet udlært som elektriker i '98 og arbejdede som sådan indtil for ca 1½ år siden.  nu er det sæson arbejde om vinteren.

..... og kigger da lidt på sådan en 3 cylindret..   :blink:

men startede herinde da jeg havde min old school 6½'er :blink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt