Forfatter Emne: oliefiltre  (Læst 9945 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: oliefiltre
« Svar #30 Dato: Juli 02, 2010, 05:02:45 pm »
Den med at koblinger dør ved brug af fuldsyntetisk olie, er en sandhed med for mange modifikationer til at den er noget der ligner endegyldig.

Man KAN ikke benægte at der findes masser af eksempler på MC'er som skifter fra semisyntetisk til fuldsyntetisk hvor koblingen begår selvmord efter så lidt som 10 kilometer. Jeg har selv set det et par og hørt om det utallige gange - der er bare ingen som har undersøgt sagen til bunds.
Der KUNNE jo teoretisk være en mulighed for at der var nogle additiver fra den semisyntetiske, som ikke kunne enes med nogle fra den fuldsyntetiske....?

Det faktum at begge mine SV'ere altid har og altid kommer til at køre på fuldsyntetisk 10w-40, synes jeg bekræfter meget godt at det altså ikke er olien som isoleret set er problemet. Min gadecykel har kørt 81.000km med mig på og baneraceren har knap 25.000km på bagen, hvor jeg har servicebogen op til ~18.000 og der står den samme Silkolene olie på som jeg selv har brugt og bruger...

Der er ingen hemmelighed i at Motul har en fed deal med Suzuki om distribution af deres produkter, så logisk nok anbefaler servicebogen det som der står mest af på hylden hos din lokale Suzuki forhandler.   :mrgreen:

Det er bare ikke det samme som at det er den bedste ide at hælde på sin motor. Det er ikke religion, men tæt på...   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Sv: oliefiltre
« Svar #31 Dato: Juli 02, 2010, 07:19:48 pm »
Der er ingen hemmelighed i at Motul har en fed deal med Suzuki om distribution af deres produkter, så logisk nok anbefaler servicebogen det som der står mest af på hylden hos din lokale Suzuki forhandler.   :mrgreen:

Det er bare ikke det samme som at det er den bedste ide at hælde på sin motor. Det er ikke religion, men tæt på...   :mrgreen:

I min servicebog står der ikke noget om Motul...og i service manualen henvises der til Suzuki´s egen 4-cycle performance olie. Suzuki importøren handler med Motul, Honda importøren med Castrol, Kawasaki importøren med Motorex osv.

I servicebogen står der 10w-40 JASO-MA godkendt olie, og som jeg skrev tidligere så tror jeg at det er lige meget om det hedder Motul, Motorex, Silkolene, Castrol osv. bare man holder sig til de angivne anbefalinger som står i serivce manualen.  :wink:

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: oliefiltre
« Svar #32 Dato: Juli 02, 2010, 10:04:21 pm »
Den med at koblinger dør ved brug af fuldsyntetisk olie, er en sandhed med for mange modifikationer til at den er noget der ligner endegyldig.

Man KAN ikke benægte at der findes masser af eksempler på MC'er som skifter fra semisyntetisk til fuldsyntetisk hvor koblingen begår selvmord efter så lidt som 10 kilometer.

Hvad vil du så mene hvis man skifter den anden vej rundt, altså fra fuldsyntetisk til semisyntetisk? Vil det så have samme virkning på koblingen?
Jeg har, efter samtale med anden forhandler (Mini Motor), valgt at skifte fra Motul helsyntetisk 300v 15w-50 til semi 5100 10w-40 så håber sgu ikke at der sker noget med koblingen nu....  :shock: