Forfatter Emne: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse  (Læst 8119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Dato: August 15, 2007, 09:59:00 am »
Hej drenge og piger...

Jeg skriver denne på vegne af HC. Han er vist så gal, at han ikke kan lade være med at bande, hvis han skulle skrive.

Sagen er den, at vi i søndags var til åbent hus hos BikeX, hvor HC købte noget udstyr, bl.a nye bukser af mærket Frank Thomas. HC er rigtig glad for det nye tøj, og tager det så på, da han skulle ind og besøge mig i mandags. Men pludselig mens han kører, ser han til sin rædsel, at bukserne har lavet en dyb ridse i tanken på siden. På de nye bukser er der nemlig en form for metal knee pad af en art, og det er den, der har gnavet sig ind.

Men nu har HC været nede og bytte bukserne og endvidere skrevet en mail til Frank Thomas, hvori han fortæller, at de nok bør advare om bukserne.

HC vil naturligvis gerne have lavet den ridse. Han har forhørt sig lidt rundt omkring, og har ladet sig fortælle, at nogle værksteder har en form for en måler, der kan måle præcis hvilken farve vores cykel har. Vi er nemlig ikke klar over, om den nu er originalfarven eller om den engang er blevet omlakeret.

Er der nogle af jer, der har kendskab til værksteder, der kan lave disse målinger, og tør nogle af jer give et bud på, hvad det vil koste, at få repereret og lavet den ridse???

På forhånd tak  :thumbsup:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #1 Dato: August 15, 2007, 10:18:41 am »
Kender desværre ikke til sådan en maskine, som kan måle farven.

Men efter at have kigget lidt på de billeder på din profil på mcg. Så tror jeg at det er orginal farven jeres sv har. Prøv at de andre sv'er fra samme årgang

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_alle.asp?PostPW=45695132&formsort=m%E6rke%2C+model%2C+%E5rgang+ASC&formYearFrom=1999&formYearTo=2000&brand=Suzuki&formsearch=sv&Submit=++S%F8g++&GroupID=

Jeg ved ikke hvad det vil koste at få lavet ridsen. Men hvis hele tanken skal males så vil jeg tro at det kommer til at ligge ca på 2000-3000kr. Hvis du også skal have Suzuki mærkerne under klarlakken.

Håber at I finde en god løsning
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #2 Dato: August 15, 2007, 10:24:04 am »
Mener at skurken gav 2500 for at få malet sin tank uden klistermærker..

Vil tro at de fleste malere vil lakere den for omkring 1000kr..

Har aldrig hørt om en måler - men de har et "farvekort" fra producenterne..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #3 Dato: August 15, 2007, 10:27:30 am »
Eller også kan man jo gå en helt anden vej. Lakeret mc'en i en helt ny og anderledes farve??

Der er mange fede farver her: www.starpaint.dk
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #4 Dato: August 15, 2007, 10:49:13 am »
Eller også kan man jo gå en helt anden vej. Lakeret mc'en i en helt ny og anderledes farve??

Der er mange fede farver her: www.starpaint.dk

Ja, der er bestemt mange flotte farver, men vi er begge meget glade for den blå farve, og vil så nødig skifte den ud. Tak for de forløbige svar i hvert fald. Flere må gerne komme med deres bud  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

HC

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 131
  • .............
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #5 Dato: August 15, 2007, 11:01:24 am »
Det ser meget godt ud med de billeder... Jeg vil hoppe op og ned af glæde, hvis det er en org. farve...  Er desværre i den statistiske procent del af befolkningen der er lidt udfordret når det gælder farver  :innocent:  :D Så det gør det jo lidt nemmere hvis der ligger et farvekort. Mange tak for svar...  :respekt: :respekt:
Brændt barn, lugter ilde...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #6 Dato: August 15, 2007, 11:26:28 am »
tja - jeg kender til at de gæve autolakører jeg kende har arbejdet så lange med det at de skal bare kigge lid nærmere på den og vide hvilken farve det er

har snakket med en angående et tilbuf på en hugger, radiator sideskjold og måske en plov
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #7 Dato: August 15, 2007, 11:41:05 am »
Ja, jeg betale lidt overpris fordi at jeg ikke turde lade tanken reparere af andre end "den bedste" da MC'en skulle sælges. Jeg fik anbefalet Winston's Autogenopretning af både Enghave Motor og en forsikringstaksator.Min ridse var helt ned til metallet. Jeg havde lakerede stafferinger på min tank og der er meget muligt at de komplicerede processen. Jeg ville derfor antage at han ville kunne lakere din tank billigere.

Jeg mindes at jeg betalte 2000kr for lakeringen med regning og det hele. Desforuden betalte jeg ca 300kr for original lak hos Enghave og ca 350 kr PR FUCKING STYK for de der skide "S" klistermærker der sidder på siden af tanken  :shock: :x

Jeg har efterfølgende ladet mig fortælle at man kan købe dem meget billigere på nettet.

Men cyklen skulle sælges - så det hele skulle bare være originalt og skulle laves asap.

Se evt. tråden om mit ridse-eventyr: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4157.0

:: EDIT ::

Min kammerat har forresten fået lakeret sin ZXR400 af en Mujaffa ude i Virum uden regning efter han styrtede på den i efteråret. Jeg må indrømme at de 4000 han gav for at få lakeret hele molevitten uden regning har været en lidt tvivlsom investering. Der er nogle uperfektheder i lakeringen og kåbedelene er ikke malet på indersiden. Med andre ord er der sådan nogle mangler som man vil lægge mærke til med tiden. Det ville jeg blive irriteret over. Så hellere betale overpris hos Winston.
« Senest Redigeret: August 15, 2007, 11:54:38 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #8 Dato: August 15, 2007, 11:44:55 am »
Ja, jeg betale lidt overpris fordi at jeg ikke turde lade tanken reparere af andre end "den bedste" da MC'en skulle sælges. Jeg fik anbefalet Winston's Autogenopretning af både Enghave Motor og en forsikringstaksator.Min ridse var helt ned til metallet. Jeg havde lakerede stafferinger på min tank og der er meget muligt at de komplicerede processen. Jeg ville derfor antage at han ville kunne lakere din tank billigere.

Jeg mindes at jeg betalte 2000kr for lakeringen med regning og det hele. Desforuden betalte jeg ca 300kr for original lak hos Enghave og ca 350 kr PR FUCKING STYK for de der skide "S" klistermærker der sidder på siden af tanken  :shock: :x

Jeg har efterfølgende ladet mig fortælle at man kan købe dem meget billigere på nettet.

Men cyklen skulle sælges - så det hele skulle bare være originalt og skulle laves asap.

Se evt. tråden om mit ridse-eventyr: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4157.0

Det ser sku godt ud det han har lavet der.... Han kan helt sikkert hjælpe jer med at få tanken til at se ud som ny.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #9 Dato: August 15, 2007, 12:02:08 pm »
Træls :twisted:

De autolakrere er nu ret så dygtige i vore dage.... tror bestemt sagtens de kan ramme farven så i ikke kan se forskel (de har et eller andet grej til at "måle" farven med).

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

HC

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 131
  • .............
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #10 Dato: August 15, 2007, 04:58:41 pm »
Har lige fået svar på den mail jeg sendte til Frank Thomas i går.. :shock:.. Fortalte dem, at jeg var meget ked over hvad der var sket, og de måske i fremtiden skulle overveje designet af den type bukser...

Her var deres svar :shock: :shock::

Dear Hans Christian

Your mailed has been passed to me through our office.  May I say that you had probably thought that your ‘hurt’ would go un-noticed by Frank Thomas; but in fact everyone of my team take any issue very seriously.  I am sorry that a product has failed to satisfy.  I will certainly ensure your feedback is received in our design department.

We do not want you to be sad and therefore would be pleased to assist you by offering €300 toward the paint repair.  In addition if you visit a local Frank Thomas stockist, pick up a catalogue, choose a new pair of jeans, let our sales desk (below) know your choice etc we will send out to you free of charge.

We are proud of our brand, are upset that one product has failed to meet expectations, and wish to ensure you know we take this seriously.

 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Jeg behøver vist ikke at beskrive hvilken glæde og overraskelse der drønede igennem min krop da jeg læste den mail....  Det er sku da en service der er svær at komme uden om....
Brændt barn, lugter ilde...

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #11 Dato: August 15, 2007, 05:05:01 pm »
Det er da en service der er svær at overse  :P :thumbsup: det kundeservice når det er bedst  :respekt:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #12 Dato: August 15, 2007, 05:09:51 pm »
Det er sku flot gjort. Virkelig imponerende :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #13 Dato: August 15, 2007, 05:17:38 pm »
 :thumbsup: :respekt: :thumbsup: Det der kaldes da vist service ud over hvad man forventede. :thumbsup: :thumbsup:
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Farvebestemmelse af cykel og reperation af dyb ridse
« Svar #14 Dato: August 15, 2007, 05:30:35 pm »
KANON! Det er godt nok lækkert at et firma vil stå ved sit produktansvar!
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).