SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: El Bola efter Maj 09, 2008, 10:02:28 am
-
øhhhh
er det meningen at når man køber en ny mc og så ser nede i den der glastingst at der ikke går olie op til halvdelen af glasset når motoren er kold :shock:
den er så op på halvdelen når jeg har været ude og køre da jeg har fået at vide at olien udvider sig
-
det virker korrekt
Oliestand måles, på varm motor, 10 minutter efter man har slukket den..
-
:D og husk ikke at have den stående på sidebenet...
-
Tak luske og Big G
synes altid i svarer på mine spg. når jeg får et af disse neurotiske anfald og bliver i vildt tvivl
gracias
men vil lige tilføje at når motoren er kold så kan man slet ik se noget olie det først når den er varm og det er rigtigt med at det er efter ca 10 min.
-
Tak luske og Big G
synes altid i svarer på mine spg. når jeg får et af disse neurotiske anfald og bliver i vildt tvivl
gracias
men vil lige tilføje at når motoren er kold så kan man slet ik se noget olie det først når den er varm og det er rigtigt med at det er efter ca 10 min.
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
-
Tak luske og Big G
synes altid i svarer på mine spg. når jeg får et af disse neurotiske anfald og bliver i vildt tvivl
gracias
men vil lige tilføje at når motoren er kold så kan man slet ik se noget olie det først når den er varm og det er rigtigt med at det er efter ca 10 min.
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
tak for svaret
var lige ved at blive rigtig nervøs her. så det skal forstås som at der er rigeligt med olie i.
-
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
... hvilket lige minder mig om noget jeg først opdagede her forleden - http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002912
En magnetisk olie-aftapnings-bolt så spåner ikke virvler rundt i motoren, det er godt nok smart tænkt. Godt nok er SV 650 ikke listet, men en af de mange forskellige størrelser må da passe.
EDIT: men første tanke er selvfølgelig om den er kraftig nok til at kunne fastholde aluminium...
-
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
... hvilket lige minder mig om noget jeg først opdagede her forleden - http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002912
En magnetisk olie-aftapnings-bolt så spåner ikke virvler rundt i motoren, det er godt nok smart tænkt. Godt nok er SV 650 ikke listet, men en af de mange forskellige størrelser må da passe.
EDIT: men første tanke er selvfølgelig om den er kraftig nok til at kunne fastholde aluminium...
Metal spåner sætter sig i filteret, så det skulle ikke være nødvendigt med en bundprop med magnet.
-
En bundprop med magnet er kun opfundet for at give MC ejere dårlige nerver :brok:
Olie filteret sluger hvad der kommer forbi af løsdele :mrgreen:
-
Tak luske og Big G
synes altid i svarer på mine spg. når jeg får et af disse neurotiske anfald og bliver i vildt tvivl
gracias
men vil lige tilføje at når motoren er kold så kan man slet ik se noget olie det først når den er varm og det er rigtigt med at det er efter ca 10 min.
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
tak for svaret
var lige ved at blive rigtig nervøs her. så det skal forstås som at der er rigeligt med olie i.
Ja jeg har så en anden mening. Jeg tror ikke på at olien fylder så meget mere når den er varm at forskellen
er fra min til max i skueglasset...det er altså ret meget.
Når jeg kontrollere oliestand på min SV´er så gør jeg det med motorcyklen oprejst...om den er kold eller varm
så ligger niveauet ca. på det samme.
-
Ja jeg har så en anden mening. Jeg tror ikke på at olien fylder så meget mere når den er varm at forskellen
er fra min til max i skueglasset...det er altså ret meget.
Når jeg kontrollere oliestand på min SV´er så gør jeg det med motorcyklen oprejst...om den er kold eller varm
så ligger niveauet ca. på det samme.
Det synes jeg også :)
Oliebranchen (http://www.oliebranchen.dk/ServiceNavigation/Ordbog/U.aspx)
Udvidelseskoefficient
Volumen for væsker ændres med temperaturen og er afhængig af udvidelseskoefficienten, som for mineralolie er ca. 0,0007 pr. ° C.
Så vidt jeg ved, er det kun Aprilias V2'ere der skal kigges oliestand på 10min efter motorsluk.
-
Ja jeg har så en anden mening. Jeg tror ikke på at olien fylder så meget mere når den er varm at forskellen
er fra min til max i skueglasset...det er altså ret meget.
Når jeg kontrollere oliestand på min SV´er så gør jeg det med motorcyklen oprejst...om den er kold eller varm
så ligger niveauet ca. på det samme.
Det synes jeg også :)
Oliebranchen (http://www.oliebranchen.dk/ServiceNavigation/Ordbog/U.aspx)
Udvidelseskoefficient
Volumen for væsker ændres med temperaturen og er afhængig af udvidelseskoefficienten, som for mineralolie er ca. 0,0007 pr. ° C.
Så vidt jeg ved, er det kun Aprilias V2'ere der skal kigges oliestand på 10min efter motorsluk.
Det gælder alle 4 takts motore mc-bil lige meget hva.
-
det fordi der skal være plads til alle de metal spåner der kommer ved de første 1000km ;)
... hvilket lige minder mig om noget jeg først opdagede her forleden - http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002912
En magnetisk olie-aftapnings-bolt så spåner ikke virvler rundt i motoren, det er godt nok smart tænkt. Godt nok er SV 650 ikke listet, men en af de mange forskellige størrelser må da passe.
EDIT: men første tanke er selvfølgelig om den er kraftig nok til at kunne fastholde aluminium...
Øhh........ sådan en prop skulle da meget gerne være standard..
det har der ihvertfald siddet på alle min Gixxer motorere, tror bestemt det er standard på de fleste skruzukier..
prøv at kigge efter næste gang
(aluminium er ikke så vigtigt at opsnappe, det er jo dejlig blødt og gør ingen skade :D )
-
hej luske du siger alle dine gixxere
når motoren var kold på dem hvor stod oliestanden så
-
Øhh........ sådan en prop skulle da meget gerne være standard..
:oops: Okay, jamen det er jo bare som det så skal være :)
-
Den magnetfætter er sgu også på både min og en 650S'er jeg skiftede olie på for ikke ret lang tid siden... :club:
-
"manualen" siger lad motoren kører et par minutter til den er var og lad motorcyklen stå lodret i 3 minutter da skal olien være mellem L og F på glasset.