SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Majse efter Juni 21, 2005, 09:54:09 pm
-
Hej drenge
Efter at have været på militær skole ( hjemmeværnet ) i 10 dage glædede jeg mig helt vildt til at komme ud og kører motorcykel... og damn, det var fedt ... Men......... på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul... cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent.. jeg kunne simpelthen ikke holde den :cry: ... Jeg mistede den og lå i klemme under den... Totalt pinligt og fuck hvor blev jeg hidsig.. lorte kommune tænkte jeg og deres lorte vej.. ( fik vist et raserianfald ) men det er jo egentlig min egen skyld.. kan jo bare se efter huller.. Det var dælme dybt det hul... og det gik vildt stærkt... Snøft.. det var lige argurart dette jeg frygtede med at købe så stor en kværn når jeg ikke er særlig stor selv...Kan lige nå med tåspidser på hver side i mine gummisko... måske jeg burde kører med mine støvler fast.. bryder mig bare ikke om at have dem på, men de giver noget mere fodfæste... der gik faktisk et stykke tid før nogen gad og hjælpe mig fri.. mærkelige mennesker... derefter hjalp en mand mig med at få den op og stå igen.. damn den er tung ... smil...
Resultat på min og moolex cykel... Et knækket koblingsgreb, flækket blinklys, dyb rids i potten, ridser på sidespejl og håndtag..
Egentlig ville jeg ikke skrive dette til jer, da jeg synes det er bare en anelse pinligt.. men moolex tvang mig med den ene arm bag ryggen.. Thi hi.. hvis ikke jeg skrev, så ville han gøre det... smil...
Nå , men hold øje med huller hvis I ikke er så langbenet... smil
Mange knus
Majse.. væltepeter... smil. :cry:
Resultat på mig : et mega blåt mærke..
-
Sympati :)
Jeg har selv måtte lægge en motorcykel ned da jeg stod af den .. lige som jeg læner den over mod mig selv - og står på det ene ben hører jeg støttebenet svinge op igen (fjederen var lidt for stram åbenbart).
- Langsomt måtte jeg se mine penge lægge sig på asfalten .. slap dog med et knækket koblingsgreb og et par røde ører.
Der stod en 5 meter væk og så det hele ske - og det eneste han sagde da han kom hen til mig var "Hvorfor gjorde du det?" - Det så sikkert ud som om jeg plejede at lægge min MC ned når jeg ikke kørte på den :shock:
-
Sympati :)
Der stod en 5 meter væk og så det hele ske - og det eneste han sagde da han kom hen til mig var "Hvorfor gjorde du det?" - Det så sikkert ud som om jeg plejede at lægge min MC ned når jeg ikke kørte på den :shock:
:lol: :lol:
ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet)
så smed jeg også min kværn oppe på mc.D en dag.. skulle lige dreje rundt og parkere pænt i en bås, og med fuldt styr-udslag fik jeg lige markeret forbremsen... og smask, så lå jeg og roede rundt på asfalten..
heldigvis uden for åbningstid, og ingen af de andre gutter var i nærheden og kunne se det..
..så jeg rejste svinet op igen.. bare en par ridser på bundkåben og et par ridser til samlingen på udstødningen.. ..fuck det.. !
-
Hej drenge
på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..
Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?: :wink: :lol:
-
hold kæft det er da for surt ,så for man sku da lyst til at dræbe en vejarbejder eller bare et eller andet..man kan man ikke købe nogle forlænger proteser til dine ben så du slipper for den slags :shock: jeg føler med dig..
-
Der stod en 5 meter væk og så det hele ske - og det eneste han sagde da han kom hen til mig var "Hvorfor gjorde du det?" - Det så sikkert ud som om jeg plejede at lægge min MC ned når jeg ikke kørte på den :shock:
Muahahahhah... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?: :wink: :lol:
Nix !
Du er velkommen til at deltage på et af de fantastiske kurser du finder på
www.dmc-org.dk og find ud af hvorfor..
eller hvis du en dag støder ind i en instruktør kan du jo spørge vedkommende :D :D
-
hey.. jeg er jo også en newbie
-
Hej drenge
på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..
Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?: :wink: :lol:
Skal du til venstre skal du støtte på venstre ben, skal du til højre skal du støtte på højre ben... lige ud er eget valg... det lærte jeg ihvertfald.. Det er nemmere og dreje til den side hvor du har benet nede... og havde der ikke været det åndsvage hul, så var det ikke sket... øv. nedern.
Majse
-
Hej drenge
på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..
Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?: :wink: :lol:
Skal du til venstre skal du støtte på venstre ben, skal du til højre skal du støtte på højre ben... lige ud er eget valg... det lærte jeg ihvertfald.. Det er nemmere og dreje til den side hvor du har benet nede... og havde der ikke været det åndsvage hul, så var det ikke sket... øv. nedern.
Majse
Nej nej nej ikke noget med højre eller venstre!
Altid venstre fod i jorden, og højre fod på bagbremsen lige meget hvilken vej du skal. (Ja du slipper jo så bremsen når du begynder at køre. :roll: :lol: :lol: :lol: )
-
quote]
:lol: :lol:
ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet)
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
Hej drenge
på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..
Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?: :wink: :lol:
Skal du til venstre skal du støtte på venstre ben, skal du til højre skal du støtte på højre ben... lige ud er eget valg... det lærte jeg ihvertfald.. Det er nemmere og dreje til den side hvor du har benet nede... og havde der ikke været det åndsvage hul, så var det ikke sket... øv. nedern.
Majse
Nej nej nej ikke noget med højre eller venstre!
Altid venstre fod i jorden, og højre fod på bagbremsen lige meget hvilken vej du skal. (Ja du slipper jo så bremsen når du begynder at køre. :roll: :lol: :lol: :lol: )
Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... Havde selv et møde med et stort, solidt hul i vejen i mandags, men jeg nøjes bare med at køre ned i det (og op igen). Men den kunne sgu tage det den skolecykel....
-
Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... Havde selv et møde med et stort, solidt hul i vejen i mandags, men jeg nøjes bare med at køre ned i det (og op igen). Men den kunne sgu tage det den skolecykel....
Kørelærerne skal se den simple, lille demonstration DMC-instruktørerne foretager for at vise hvorfor det er højre fod på bremsen og venstre fod på jorden.. Jeg var meget overrasket over hvor forskelligt cyklen reagerer..
-
Kørelærerne skal se den simple, lille demonstration DMC-instruktørerne foretager for at vise hvorfor det er højre fod på bremsen og venstre fod på jorden.. Jeg var meget overrasket over hvor forskelligt cyklen reagerer..
Kan du uddybe det ?
-
Jeg skal prøve.. De demonstrede, hvordan cyklen ville reagere, hvis man blev påkørt bagfra. Hvis man holdt forbremsen, dykkede den meget i forgaflen og dermed har man mindre kontrol. Hvis man derimod holder bagbremsen dykker den stort set ikke..
Prøv at få en til at hjælpe dig med at skubbe dig (og her kunne jeg have skrevet "i røven", men det vil give nogle mærkelig associationer :) ) mens du sidder på cyklen og holder forbremsen og bagefter det samme med bagbremsen..
Ellers må en af instruktør-føllene demonstrere :)
-
Jeg skal prøve.. De demonstrede, hvordan cyklen ville reagere, hvis man blev påkørt bagfra. Hvis man holdt forbremsen, dykkede den meget i forgaflen og dermed har man mindre kontrol. Hvis man derimod holder bagbremsen dykker den stort set ikke..
Prøv at få en til at hjælpe dig med at skubbe dig (og her kunne jeg have skrevet "i røven", men det vil give nogle mærkelig associationer :) ) mens du sidder på cyklen og holder forbremsen og bagefter det samme med bagbremsen..
Ellers må en af instruktør-føllene demonstrere :)
Ok.. det vil så sige man skal holde med kobling hele tiden? Eller skal man skifte over når man sætter igang? I det tænkte scenarie med påkørsel bagfra virker det heller ikke særlig hensigtsmæssigt at holde i gear, i tilfælde af man slipper koblingen... så vælter man ikke bare men risikerer at ryge over i modkørende trafik... kan godt se ideen men ved sg ikke hvad der er at foretrække... hvis det er meningen man skal skifte over er bagbremsen selvf klart at foretrække om end noget besværligt...
-
Ok.. det vil så sige man skal holde med kobling hele tiden? Eller skal man skifte over når man sætter igang? I det tænkte scenarie med påkørsel bagfra virker det heller ikke særlig hensigtsmæssigt at holde i gear, i tilfælde af man slipper koblingen... så vælter man ikke bare men risikerer at ryge over i modkørende trafik... kan godt se ideen men ved sg ikke hvad der er at foretrække... hvis det er meningen man skal skifte over er bagbremsen selvf klart at foretrække om end noget besværligt...
God pointe.
Rådet med bagbremsen forudsætter jo også at påkørslen er relativt "lille". Jeg mener, bilen skal ikke have særlig meget fart på før mc'en får sig en flyvetur :shock:
Nå, nu er det jo også nemt at kritisere :oops:
Men jeg holder mig nu altså til højre fod i asfalten.
-
Du holder i Neutralt gear med bagbremsen aktiveret, og der er STOR forskel på hvordan cyklen reagere.
Forbremsen: Forgaflen dykker voldsomt, og cyklen "kegler" vælter over forhjulet.
Bagbremsen: Cyklen sætter sig og bliver presset mod asfalten uden at vælte.
Når der skiftes til gult lys trækkes forbremsen for derefter at skifte fod i jorden, i gear og afsted det går.
Hvis man får skiftet for tideligt, skifter man fod i jorden igen og holder med kun bagbremsen trukket igen.
Jeg demonsterer med glæde når vi ses...
-
Det er jo heldigvis kun en tænkt situation 8) ... da man jo næsten aldrig holder stille ved lyskryds hvor der er mulighed for at blive påkørt bagfra, for enten nåede man ikke med over?????? :shock: og holder forrest i krydset :oops: eller også er der min. en lang række af biler bag ved som man har passeret, mens der var rødt, til at beskytte sig. :mrgreen:
-
Når der skiftes til gult lys trækkes forbremsen for derefter at skifte fod i jorden, i gear og afsted det går.
Hvis man får skiftet for tideligt, skifter man fod i jorden igen og holder med kun bagbremsen trukket igen.
:shock: Det lyder lidt besværligt :wink:
Jeg er blevet puffet til to gange :? Det var af samme idiot i to kryds lige efter hinanden, og han gjorde det bevist :evil:
Ikke fordi det var noget vildt, "bare" nok til jeg mærkede at der var kontakt :?
Jeg holdt med forbremsen trukket begge gange, uden at vælte af den grund.
Det er et par år siden, idag var jeg nok hoppet at SVinet og havde taget en lille snakmed billisten :D
Anden gang plev jeg så pissed at jeg glemte at slippe den igen da lyset blev grønt :twisted: . Jeg nåede op i 4. gear inden jeg opdagede fejlen :wink:
Bagdækket skulle skiftes samme eftermiddag, så det gjorde ikke det store at det blev grovslidt.
-
Når der skiftes til gult lys trækkes forbremsen for derefter at skifte fod i jorden, i gear og afsted det går.
Hvis man får skiftet for tideligt, skifter man fod i jorden igen og holder med kun bagbremsen trukket igen.
:shock: Det lyder lidt besværligt :wink:
Jeg er blevet puffet til to gange :? Det var af samme idiot i to kryds lige efter hinanden, og han gjorde det bevist :evil:
Ikke fordi det var noget vildt, "bare" nok til jeg mærkede at der var kontakt :?
Jeg holdt med forbremsen trukket begge gange, uden at vælte af den grund.
Det er et par år siden, idag var jeg nok hoppet at SVinet og havde taget en lille snakmed billisten :D
Anden gang plev jeg så pissed at jeg glemte at slippe den igen da lyset blev grønt :twisted: . Jeg nåede op i 4. gear inden jeg opdagede fejlen :wink:
Bagdækket skulle skiftes samme eftermiddag, så det gjorde ikke det store at det blev grovslidt.
Gu' ved om en god koger kan rive kofangeren af en bil... :?:
-
Gu' ved om en god koger kan rive kofangeren af en bil... :?:
:roll: Don't know
Men det indhyller den i fin hvid røg, og efterlader gummi hele vejen op over forruden :twisted:
-
[ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet) ... og smask, så lå jeg og roede rundt på asfalten..
..fuck det.. !
Arghhhhhh.................... :oops: :oops: :oops: :oops:
Godt du selv siger det - for vi finder ud af og du ved det!!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... ....
Sådan SVea-pigen, lige mine ord :D :D :P
-
Det står selvfølgeligt alle frit for hvordan man vil gøre det, men jeg er ved at have vanen med at bruge bagbremsen, og det er ikke besværligt overhovedet men væsentligt mere sikkert.
Det er op til jer selv om i vil bruge de guldkorn vi kommer med eller ej, men er der nogen der vil have det vist siger i bare til... :wink:
-
SVea jeg er ked af at sige det men tror ikke du har hørt efter hvad din kørelære har sagt, men både Jannik og Ole har ret, det skulle som de siger også gerne være det din kørelære har forsøgt at lære dig. :wink:
-
Det med benene må jeg se en dag – jeg har ingen gang motorik til at forestille mig hvad i mener :roll: :roll: :roll:
-
Det med benene må jeg se en dag – jeg har ingen gang motorik til at forestille mig hvad i mener :roll: :roll: :roll:
Hvis du ser videoen "fællestur 1. Maj" på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm under "video/Video med SV-klubben" så er der et fint eksemplar ca 25 sek. inde i videoen. :wink: :wink: :wink:
-
Nå.......... ja, ja, ok, hmmf, så gi´r jeg mig, du får ret! Sådan stopper/kører vi vel stort set alle sammen når det kommer til stykket :? :roll:
Det tænker man sku da ikke over...... jeg blander mig uden om!!!
Skal vi snart ud og kører? :P
Har du fået dit kort SVea? 8)
Nogen der vil med til Assen imorgen tidlig? :D
-
Nogen der vil med til Assen imorgen tidlig? :D
De er fristende men må nok melde hus forbi, (kone og børn) :wink:
-
Har du fået dit kort SVea? 8)
Skal stå kl 6.30 i morgen tidlig nede hos køreskolen og så skal min MC skæbne besejles efterfølgende.... Mine nerver er svage og jeg kan ikke engang drikke mig fuld og dulme dem. Men knægten er sendt hjem til sin far og jeg påtænker at bure mig inde med chips, dip, cola, film og 1 karton smøger.
-
Har du fået dit kort SVea? 8)
Skal stå kl 6.30 i morgen tidlig nede hos køreskolen og så skal min MC skæbne besejles efterfølgende.... Mine nerver er svage og jeg kan ikke engang drikke mig fuld og dulme dem. Men knægten er sendt hjem til sin far og jeg påtænker at bure mig inde med chips, dip, cola, film og 1 karton smøger.
Pøj Pøj med imorgen...
og kør' hellere lidt for hurtigt end langsomt til prøven, ellers tror den motorsagkyndige bare du er usikker :wink:
-
Ja knæk og bræk som man siger, og nej du skal ikke køre forhurtigt men lige på hastigheden. 8)
MC kortet er ikke så slemt som bil kørekortet, for den motorsagkøndige sidder jo i bilen bag ved sammen med kørelæren, så skulle han have en dårlig dag mærker man det ikke rigtigt. :wink:
er SVerne så bestilt eller den står måske allerede der hjemme. :?:
-
Jeg skal prøve.. De demonstrede, hvordan cyklen ville reagere, hvis man blev påkørt bagfra. Hvis man holdt forbremsen, dykkede den meget i forgaflen og dermed har man mindre kontrol. Hvis man derimod holder bagbremsen dykker den stort set ikke..
Prøv at få en til at hjælpe dig med at skubbe dig (og her kunne jeg have skrevet "i røven", men det vil give nogle mærkelig associationer :) ) mens du sidder på cyklen og holder forbremsen og bagefter det samme med bagbremsen..
Ellers må en af instruktør-føllene demonstrere :)
Uanset hvad.. bliver man påkørt bagfra så skvater man!.. du får jo ikke et lille skub, så du skal nok vælte af Mcyklen ligemeget om du har den på fodbremsen eller håndbremsen..
-
--> Majse:
Surt show med den parkering ved rødt lys :( - har desværre ikke en historie at fylde i bægeret -
--> Svea:
Held og lykke med prøven - det skal nok gå - efter hvad jeg så - så var du rigtig god til at sidde bagpå ud mod langelinie :)
-
--> Svea:
Held og lykke med prøven - det skal nok gå - efter hvad jeg så - så var du rigtig god til at sidde bagpå ud mod langelinie :)
Ja det har du rigtig nydt har du... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Held og lykke SVea få så fingrene i det styrepapir så du kan komme med ud og trille... :wink: :wink: :wink: