SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Stevns efter Maj 13, 2008, 09:38:08 pm
-
Hey Drenge,
Jeg har lige installeret mit nye PiperCross filter, men det passer kun "på hoved" med det sorte skum opad.
Kan det passe?
-
Det lyder rigtigt nok.
Jeg mindes at have set det med sort skum og med hvidt logo synligt når man lyfter tanken,
-
Hey Drenge,
Jeg har lige installeret mit nye PiperCross filter, men det passer kun "på hoved" med det sorte skum opad.
Kan det passe?
Sådan er mit også sat på! Kan huske det nu hvor du beskriver det. Mener kun at der var påmalet logo på den forrige version. Sådan noget maling er jo en DRÆBER ift airflow!!! :lmao:
-
Da jeg kørte SV 1000 tog jeg lige et foto af mit filter, måske det ka hjælpe.
-
Den er god nok... Der ligger jo det gitter under. Hvis det var overst ville du jo nok få suget en del skum ind i motoren :innocent: :innocent:
Du kan også se det her
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3343
-
Hvor mange km skal man regne med i sådan et filter, før det bør skiftes?
-
Hvor mange km skal man regne med i sådan et filter, før det bør skiftes?
du skal bare tage det af og rense det når du syntes det trænger..
det er det gode ved powerluftfiltre.. de skal ikke skiftes men bare renses og klargøres med ny olie, så er de kørende igen. (et ritig gidt argument hvis du er en af dem der på hjemmefronten har svært ved at få bevilliget penge til motorcyklen)
-
de skal ikke skiftes men bare renses og klargøres med ny olie, så er de kørende igen. (et ritig gidt argument hvis du er en af dem der på hjemmefronten har svært ved at få bevilliget penge til motorcyklen)
Med olie??
Men tak - tager en kigger på det!
-
de skal ikke skiftes men bare renses og klargøres med ny olie, så er de kørende igen. (et ritig gidt argument hvis du er en af dem der på hjemmefronten har svært ved at få bevilliget penge til motorcyklen)
Med olie??
Men tak - tager en kigger på det!
det kommer an på fabrikatet af filter, hvad de anbefaler at behandle luftfiltret med.. de fleste skal have ny "olie" hinde på igen, efter man har renset det af.. olie hinden er med til at binde skidt og støv til filtret.
læs om det pågældende mærke hvordan det skal behandles.. kender ikke noget til pipercross.
-
Da jeg købte nmit filter, var der olie med!
-
Jeg mener og have set at et rensesæt fra K&N (både K&N filtre samt Pipercross) koster 130 kr ved min lokale suzuki mc forhandler...
-
Et skumfilter skal bare have noget filterolie en gang imellem.
Ligesom på en crosser !
Man renser filteret i noget benno, blæser det tørt, dypper det i filterolie og klemmer det overskydende filterolie ud af det.
Så er det klar til alvorligt sug igen :mrgreen:
-
Et skumfilter skal bare have noget filterolie en gang imellem.
Ligesom på en crosser !
Man renser filteret i noget benno, blæser det tørt, dypper det i filterolie og klemmer det overskydende filterolie ud af det.
Så er det klar til alvorligt sug igen :mrgreen:
Man skal være lidt varsom med mængden af olie på et pipercross filter. Sprøjt et tyndt lag på istedet som man gør på et KN-filter.
-
Det er sq sjovt at læse de her posts, for jeg har også sat PiperCross filter i for ca 2 måneder siden, og der satte jeg det i med 'skum-toppene' opad, og logoet ned ad, hvilket også undrede mig til at starte med, altså at logoet umiddelbart skulle vende nedad. Jeg besluttede mig for at hive det af igen og kigge det efter, men da jeg så fik kigge nærmere på det så jeg at der var et specielt stykke gummi på den side med logoet som lukkede for snorkel indgangen i filterkassen, hvilket så måte betyde at jeg havde vendt det korrekt! Da det nok ikke gav nogen mening at det skulle vende opad, når de passede perfekt med filterkassen på min SV1000 K7!
Jeg har ikke oplevet noget der kunne tyde på at det er vende forkert!