SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Crackhead efter Maj 14, 2008, 05:54:55 pm
-
Efter al den snak om PCIII, KN-filter, potter osv. her på siden undrer jeg mig lidt. Suzuki skriver på deres(eller Reinharts) hjemmeside, at et kilosvin har 124HK og et maksimalt drejningsmoment på 102NM ved 7500 omdr. Mange skriver at de kun har ned til 110HK men stadig et moment på omkr. 100NM. Efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshimura-potter, fik jeg min cykel rullet til 123,8HK, hvilket jo meget godt passer med Suzuki's egne oplysninger, men mit moment er kun på 90. Hvorfor det? Jeg er i øvrigt godt klar over, at man ikke kan forvente en effektforøgelse efter montering af ovennævnte gejl, udover at den bliver mere jævn i motorgangen. Hvorfor så det? Jeg mener, det er jo mange penge at smide efter den slags, hvis der ikke er andet at hente end lyd og blikfang. Hvad er jeres erfaringer? Er min cykel justeret dårligt ind?
-
Det er vidste ikke på baghjulet de har målt 123,8 HK ?
jeg har lige fået rullet min med åbent KN filter 110,71 Hk på baghjulet
og 94,53 NM, det er rigtig flot sagde Mr .Dyno fra DOT-E
har stadig mine DB killer i mine udstødninger..
Mvh Henrik
-
De 124 HK er målt i motoren, når man ruller den ind, er effekten målt på baghjulet, derfor den store forskel :D
-
De 124 HK er målt i motoren, når man ruller den ind, er effekten målt på baghjulet, derfor den store forskel :D
Det vil jo så sige, at min viste 123,8 på baghjulet ved rulning? Det lyder af meget, når momentet kun er 90?
-
Det lyder af rigtig meget.. Men så vidt jeg kan forstå er der vist stor forskel på hvilket rullefelt man anvender.. Du skal nok sammenligne det med andre SVin der er rullet på samme type rullefelt og se om ikke de ligger på nogenlunde det samme.
-
De 124 HK er målt i motoren, når man ruller den ind, er effekten målt på baghjulet, derfor den store forskel :D
Det vil jo så sige, at min viste 123,8 på baghjulet ved rulning? Det lyder af meget, når momentet kun er 90?
Crackhead din er ikke målt på baghjulet, det er på svinghjulet... rulning er måling på baghjul fra motor til baghjul er der tab :D
Mvh Henrik
-
hvor bor mr Dyno ?
nogen der har kontakt info ,eller
min cykel hopper !
-
De 124 HK er målt i motoren, når man ruller den ind, er effekten målt på baghjulet, derfor den store forskel :D
Det vil jo så sige, at min viste 123,8 på baghjulet ved rulning? Det lyder af meget, når momentet kun er 90?
Crackhead din er ikke målt på baghjulet, det er på svinghjulet... rulning er måling på baghjul fra motor til baghjul er der tab :D
Mvh Henrik
Undskyld mig - men hvem faen' måler på svinghjulet på de private værksteder?!?!?!!?! Det er sq da ALT for besværligt! Seriously guys... :?
De eneste jeg ved måler på denne måde er japanerne (på fabrikken)! Alle italienere derimod er målt på hjulet - det er derfor at mange undrer sig over at Ducatier "med færre hk på papiret" (fordi de er målt på hjulet) kan følge med de hidsige japanere (som har flere HK på papiret fordi de er målt på svinghjulet).
Der går ca 10% HK til spilde i transmissionen fra motor til baghjul...
hvor bor mr Dyno ?
nogen der har kontakt info ,eller
min cykel hopper !
Mr. Dyno som hedder Ove Bang bor udenfor Haslev på Midtsjælland - men har ikke sådan et værksted man "bare" kører forbi. Du skal bestille tid igennem Dot-E. Se http://www.dot-e.dk/ (http://www.dot-e.dk/)
Vær opmærksom på at han har flere måneders ventetid! Det tog 3 måneder før jeg kunne komme til... Hvis din MC skal have hele turen med dobbelt-map, PowerCommander, O2-sonde Eliminator og Pipercross filter skal du desuden regne med at slippe på den ærgelige side af 7-8.000 kr for operationen.
Læs mere her: http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts-dyno/Document.2006-09-18.4031 (http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts-dyno/Document.2006-09-18.4031)
-
Undskyld mig - men hvem faen' måler på svinghjulet på de private værksteder?!?!?!!?! Det er sq da ALT for besværligt! Seriously guys... :?
Det gør de heller ikke. De måler på baghjulet og gætter på hvad den har på motoren. Det er jo et højere tal og det giver vel gladere kunder :)
Factorypro har i øvrigt en længere smøre mod dynojet rullefelter og hvor optimistiske de er: http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
Interessant læsning, især artiklen om hvorfor dynojet er optimistiske: http://www.factorypro.com/magazine/dynojet_dyno_inflated_hp_reason.html
-
Jeg betalte 5400,- får sådan en operation
Mvh Henrik
-
Hmmm, lyder som om at vi ikke skal bekymre os så meget om, hvad alle de fine udskrifter fra rullefelterne siger. Vi må bare håbe, at vi har fået det ud af vores sparepenge som vi ønskede. Om ikke andet, så en mere velkørende cykel... :undecided:
-
Hmmm, lyder som om at vi ikke skal bekymre os så meget om, hvad alle de fine udskrifter fra rullefelterne siger. Vi må bare håbe, at vi har fået det ud af vores sparepenge som vi ønskede. Om ikke andet, så en mere velkørende cykel... :undecided:
Det kan man jo ikke bruge til noget, når man står og praler nede på cafeen :)
-
Hmmm, lyder som om at vi ikke skal bekymre os så meget om, hvad alle de fine udskrifter fra rullefelterne siger. Vi må bare håbe, at vi har fået det ud af vores sparepenge som vi ønskede. Om ikke andet, så en mere velkørende cykel... :undecided:
Det kan man jo ikke bruge til noget, når man står og praler nede på cafeen :)
Man kan jo altid lyve :mrgreen: Eller købe en Hayabusa :shock:
-
Man kan jo altid lyve :mrgreen: Eller købe en Hayabusa :shock:
Jeg valgte sidste mulighed :mrgreen: :mrgreen:
/bo
-
Det kan man jo ikke bruge til noget, når man står og praler nede på cafeen :)
Man kan jo altid lyve :mrgreen: Eller købe en Hayabusa :shock:
Altså min SV1000S er dyno'et til 108.8 208.8HK! Men så er den også hakket.
-
Var selv blevet lovet ca. 100hk ved at bore hul i skærmen... Men det gav kun 95 :afro:
-
Der er stadig ingen, som har vist en rulning med filter/potter før/efter PC hos mr. dyno !
Jeg har set han kan lappe en smule på momentkurven, men alle folk har samtidigt fået stoppet piper X og/eller O2 eliminator på.
Motoren er beregnet til 91 oktan, og der kan hentes noget ved at mappe den til ex. 97 oktan.
Men det kræver man kan "snakke" fortænding med styreboksen, og det er der, mig bekendt, ikke rigtigt nogen der kan ?
Kun mapning af FIsystemet (PCIII eller Rapidbox) praktiseres på SV´erene.
Vi mangler en lille gul ven, som kender een der kender een, som kan optimere tændingen samtidigt med FIsystemet.
Og nej, et tændingsmodul til PCIII duer ikke - vi skal helt ind i styreboksen uden tidsforsinkelse.
Desværre kører SV´en ikke med bankesensor - det havde ellers været noget nemmere så !
Men den har et meget sofistikeret styresystem, og det er dumt at sætte nogle sensorer ud af kraft, som PCIII gør.
Føleren til barometerstand bliver ex. sat ud af spil med PCIII !
Venter lige lidt endnu på et seriøst interface til en 32 bit rytmeboks på en K7 (og en lille gul ven...) :innocent:
-
Der er stadig ingen, som har vist en rulning med filter/potter før/efter PC hos mr. dyno !
Jeg har set han kan lappe en smule på momentkurven, men alle folk har samtidigt fået stoppet piper X og/eller O2 eliminator på.
Motoren er beregnet til 91 oktan, og der kan hentes noget ved at mappe den til ex. 97 oktan.
Men det kræver man kan "snakke" fortænding med styreboksen, og det er der, mig bekendt, ikke rigtigt nogen der kan ?
Kun mapning af FIsystemet (PCIII eller Rapidbox) praktiseres på SV´erene.
Vi mangler en lille gul ven, som kender een der kender een, som kan optimere tændingen samtidigt med FIsystemet.
Og nej, et tændingsmodul til PCIII duer ikke - vi skal helt ind i styreboksen uden tidsforsinkelse.
Desværre kører SV´en ikke med bankesensor - det havde ellers været noget nemmere så !
Men den har et meget sofistikeret styresystem, og det er dumt at sætte nogle sensorer ud af kraft, som PCIII gør.
Føleren til barometerstand bliver ex. sat ud af spil med PCIII !
Venter lige lidt endnu på et seriøst interface til en 32 bit rytmeboks på en K7 (og en lille gul ven...) :innocent:
Jeg håber du giver navnet videre når du finder ham/hende. :respekt: for et kanon godt indlæg
-
Det kan man jo ikke bruge til noget, når man står og praler nede på cafeen :)
Man kan jo altid lyve :mrgreen: Eller købe en Hayabusa :shock:
Altså min SV1000S er dyno'et til 108.8 208.8HK! Men så er den også hakket.
:shock: :shock: :shock: :shock: :respekt: der!!!!!
-
jeg har lige fået rullet min med åbent KN filter 110,71 Hk på baghjulet
og 94,53 NM, det er rigtig flot sagde Mr .Dyno fra DOT-E
har stadig mine DB killer i mine udstødninger..
fik 114hk og 98nm max....... med åbne potter
Mvh Henrik
fik 114hk og 98nm max....... med åbne potter... fik samme udmelding af ove :thumbsup:
og her blev jeg så sandt svin........................ :afro: