SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: pingo efter Juni 11, 2008, 09:40:04 pm
-
Ja, jeg ved der er mange emner oppe, men jeg synes ikke helt at jeg får svar i dem, så nu prøver jeg at lave et nyt topic:
Min benzinlampe tænder ved ca 140km, og herfra lyser den konstant, bortset fra hvis jeg kører rundt i en rundkørsel eller den slags. Nogle siger at benzinlampen begynder at blinke, skal det forstås som en konstant blinken, eller som at den slukker når man fx kører rundt i en rundkørsel?
Når jeg har kørt 140km, fylder jeg ca 12-13 liter på, altså bør der være 5-6 liter tilbage i tanken. Med et gennemsnit på 10-11km pr liter, synes jeg det virker lidt mystisk.. Jeg har max haft den oppe på ca 15km/l. Kan der være noget galt med maskinen siden den suger så meget? Det kan jo ikke rigtigt passe? Jeg kører godt nok ikke økonomisk, men jeg synes ikke at jeg kører SÅ vildt igen. Hvad siger i?
-
Jeg oplevede PRÆCIS det samme med min SV1000K3... Min lampe blinker stadig aldrig - når den tænder så er det konstant. Jeg har hørt at det er sådan med < K5 cyklerne...
Før jeg fik sat Powercommander på min havde jeg samme km/l tal. Da maskinen var på rullen fandt Mr. Dyno ud af at den kørte ALTfor fedt og justerede den derefter. Nu begynder min lampe ikke at lyse før mellem 150 og 180 km alt efter hvor friskt jeg har kørt. KÆMPE forskel som dog nok ikke tjener PC'en ind :lol: :wink:
Har din cykel gearing eller speedohealer på?
-
På min k4 lyser lampen osse konstant, men på min gamle sv 650k7 startede den med at blinke hvor derefter den startede med at lyse konstant...
-
Har din cykel gearing eller speedohealer på?
Nej, den er totalt standard. Kun nummerpladeholderen er ændret :wink:
-
det kunne tyde på at den kører alt for fed i blandingen, min begynder ikke at lyse før ved 200km selv ved frisk kørsel
-
det kunne tyde på at den kører alt for fed i blandingen, min begynder ikke at lyse før ved 200km selv ved frisk kørsel
Hvad kan det skyldes, og hvordan ændrer man det? Og burde det ikke ses på udstødningen? Den er jo som sagt helt original.
-
Hvis din SV1000´er er standard og der ikke er justeret i ECU´en, så er jeg ret sikker på at den ikke får for
meget benzin, normalt kører de for magert.
Du skal få kontrolleret/synkroniseret dine spjældhuse, det har stor indflydelse på benzinøkonomien.
Min K6´er justerede jeg efter at den havde kørt 2000km...og den var ikke særlig præcist justeret fra fabrikken.
Jeg køre 13-15 km/l
-
Jeg kører mellem 11 og 14km/l og jeg har pc og filter på, den er også blevet justeret og kørt ind af tidligere ejer, men er ikke helt sikker på at den står rigtig. Så overvejer at få det gjort igen, er der nogle der ved hvad det koster at få såden en justeret?
-
Min kørte da jeg fik den (5800Km) ca. 175-180km inden den lyste. Nu kører den 205-215KM før den lyser og kører bestemt ikke pænere nu...hmm mærkeligt.
SørenG
-
i følge manualen skal lampen blinke når der er ca 5 liter tilbage og lyse konstant når der er 1,5 liter i tanken
-
Lyser ved 200-210, men blinker ikke!
Det er en K3
8)
-
Min sv 1000 begynder at lyse ca ved 150 km...
-
Min SV1000S begynder at lyse ved 180 km og jeg synes ikke, at jeg kører som en morfar.... :innocent:
-
Alt afhængigt vej og kørestil, så lyser min også ved 170-190 km. Og så kan der proppes cirk 4 liter i tanken. Men hvordan tanker i jeres maskiner. på støtteben, eller sidder i på den, så den står lodret?? Og hvad med at tvinge den til at tage de sidste liter, ved at lade det løbe ned igennem de små huller er er i tanken? Er der ergentlige en oveløbsfunktion i tanken???
-
jeg tanker altid siddende på cyklen og i opret stilling. jeg plejer at fylde den helt op til den riste med små huller så jeg næsten presser de sidste dråber i tanken
-
Har tanket i lodret stilling i dag og jeg tror faktisk der ku være en lille liter ekstra!
Fylder helt op til kanten!
Men der skal jo nok køres lidt bagefter! ikke noget med at stille den på støttebenet i solen når den er 105% fuld!
8)
-
Har tanket i lodret stilling i dag og jeg tror faktisk der ku være en lille liter ekstra!
Fylder helt op til kanten!
Men der skal jo nok køres lidt bagefter! ikke noget med at stille den på støttebenet i solen når den er 105% fuld!
8)
Fantastisk så var det ikke bare en tanketorsk jeg bøvsede op :D Men af hensyn til at være tvunget til lige at brænde en liter af inden den kan stilles ind igen tror jeg bare jeg tanker som jeg plejer.. :innocent:
-
det er ikke nødvendigt at brænde en liter af inden du parkerer på side benet...fyld du bare helt op mens cyklen står oprejst....det løber ikke over bare du ikke fylder mere i end det kan være under det gitter / dæksel med huller som sidder øverst i tanken
-
Ja men det gør jeg altså he he! der kan faktisk lige skohornes et par dl ekstra ind, så skal klappen bare lukkes lidt mere forsigtigt!
8)
-
min begynder at blinke omkring 180 km, der har ikke været den store ændring efter jeg fik rullet
min SVér med åbent KN filter
Mvh Henrik
-
Blinker ved 150, tanker siddende (omkring 13l v 150km), og der er ikke overløb på tanken.
SV1000(N)K7
-
Min er helt standart og blinker ved 185km. Dog har jeg to gange kørt 205km på v-power.(kommer til at lave en blindtest en dag).