SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: jesper efter Juli 03, 2008, 02:58:01 pm
-
Er der nogen der har prøvet at fylde N2 i Dæk på MC. Tror det skal prøves har en flaske i firmabilen.
http://fpn.dk/motor/bil/article1381911.ece (http://fpn.dk/motor/bil/article1381911.ece)
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen :afro:
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
-
forresten et andet sjovt link der vises ude i siden, når man læser den artikel du linker til:
http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=15518&Id=1275263
ting man ikke havde tænkt på.
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen :afro:
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
at det ikke udvider sig så meget når dækkene bliver varme, kan jeg også godt se en fordel i da....
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen :afro:
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
at det ikke udvider sig så meget når dækkene bliver varme, kan jeg også godt se en fordel i da....
Uden at være ekspert overhovedet, tror jeg dog ikke der menes den begrænsede varme der kan køres i dækket på vores breddegrader, men mere den varme der køres i dækket på en i forvejen 80 grader varm asfalt i sydeuropa el. lign.
Værme dæk i Danmark, har stadig 50% "kold" fælg til den ene side.
Effekt jo, men minimal. Den (efter min mening) begrænsede affekt, skal man nok være prof for at udnytte.
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen :afro:
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
D'oh :oops:
Som altid - det kan godt være at mine data er fuldstændigt forkerte, men min pointe er altid 100% korrekt :D
-
Asfaltens temperatur sætter nu ingen begrænsninger for hvor varmt dækket bliver. Selvom du kører i 10 grader kan dækket gdt blive 70 ;)
-
Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen :afro:
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
at det ikke udvider sig så meget når dækkene bliver varme, kan jeg også godt se en fordel i da....
Uden at være ekspert overhovedet, tror jeg dog ikke der menes den begrænsede varme der kan køres i dækket på vores breddegrader, men mere den varme der køres i dækket på en i forvejen 80 grader varm asfalt i sydeuropa el. lign.
Værme dæk i Danmark, har stadig 50% "kold" fælg til den ene side.
Effekt jo, men minimal. Den (efter min mening) begrænsede affekt, skal man nok være prof for at udnytte.
jeg er ikke lige helt med på hvad du mener med 50% kold fælg...
Det vil da altid være en fordel hvis man har et konstant dæktryk - som også giver samme profil hele tiden.
Men hvis man kører total morfar, er det nok ikke noget man opdager