SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: dennis82 efter Juli 31, 2008, 08:58:20 am
-
som overskriften siger???. har trillet 7000 siden mit skift ved sidste service,, kan det ikk bedst betale sig at gi den en tur til service med olieskift?
Dennis
-
Serviceintervall på Suzukiene er 6000km, og oljen skiftes ved samme intervall...
-
Intervallet er 6000, men jeg rammer oftest knap 7000 før jeg opdager det. Jeg har altid Trip A stående i displayet for benzinforbruget - trip B bliver så nulstillet ved olieskift.
Så en gang imellem tænker jeg "nu har den da snart kørt....." og ja så står trip B på 6800 typisk. :mrgreen:
-
thanks. jeg har lige rundet mine 7 så. skal ha skiftet kæde og tandhjul i morgen, så kan jeg lige lave et olieskift også. tak for det;)
-
5000 km nemt at huske :blink:
-
4-5000 ... because it's worth it! :kiss:
-
jeg skifter mellem service - service pr 6000km
så pr 3000km får den ny olie og filter :mrgreen:
og evt. et par dage før trackday når jeg når så langt :mrgreen:
-
Jeg skifter olie i vinterpausen, og så en gang i løbat af året (hvis jeg ellers husker det :innocent:)
Kædekittet bliver skiftet i vinterpausen, eller når skidtet ikke kan strammes mere i løbet af året.
Dog skal det lige med at begge dele ALTID bliver skiftet op til en banedag, hvis da ikke de er under 4000 Km gamle.
Og så lige et citat fra en gut hos Enghave, da jeg meddelte ham at det var en SV jeg ville have :
"Pas på de har en svag gearkasse, så skift olie tit, og regn ikke med at den holder så længe"
Mit svar idag : "Det er jo ikke en Honda" :loser:
Og nej det er ikke fordi jeg er Honda-hader Frank :wink:
Det gamle SVin kører sgu bare :respekt:
-
Jeg skifter olie i vinterpausen, og så en gang i løbat af året (hvis jeg ellers husker det :innocent:)
Kædekittet bliver skiftet i vinterpausen, eller når skidtet ikke kan strammes mere i løbet af året.
Dog skal det lige med at begge dele ALTID bliver skiftet op til en banedag, hvis da ikke de er under 4000 Km gamle.
Og så lige et citat fra en gut hos Enghave, da jeg meddelte ham at det var en SV jeg ville have :
"Pas på de har en svag gearkasse, så skift olie tit, og regn ikke med at den holder så længe"
Mit svar idag : "Det er jo ikke en Honda" :loser:
Og nej det er ikke fordi jeg er Honda-hader Frank :wink:
Det gamle SVin kører sgu bare :respekt:
er det ik kun kiloSVin vi har hørt om at gearkassen er røget sig en tur pga anden olien...?
-
Jeg skifter olie i vinterpausen, og så en gang i løbat af året (hvis jeg ellers husker det :innocent:)
Kædekittet bliver skiftet i vinterpausen, eller når skidtet ikke kan strammes mere i løbet af året.
Dog skal det lige med at begge dele ALTID bliver skiftet op til en banedag, hvis da ikke de er under 4000 Km gamle.
Og så lige et citat fra en gut hos Enghave, da jeg meddelte ham at det var en SV jeg ville have :
"Pas på de har en svag gearkasse, så skift olie tit, og regn ikke med at den holder så længe"
Mit svar idag : "Det er jo ikke en Honda" :loser:
Og nej det er ikke fordi jeg er Honda-hader Frank :wink:
Det gamle SVin kører sgu bare :respekt:
Må jeg spørge hvilken olie du kører på? :)
-
Jeg ved godt den ikke er møntet på mig, men jeg kører på Silkolene Race 10/40 (den røde) og min har gået knap 61.000 km nu... Proooblemfriiiiit :respekt:
-
Jeg ved godt den ikke er møntet på mig, men jeg kører på Silkolene Race 10/40 (den røde) og min har gået knap 61.000 km nu... Proooblemfriiiiit :respekt:
X2 bare kun med 47.000km så hun er jo stadigt ung og spændstig. :shocked: :shocked: :shocked: :mrgreen:
-
Jeg holder faktisk ikke øje med km. skifter bare hvert efterår. Men jeg tror heller ikke jeg kører mere end 6000-7000km